Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Vriend die verslaafd is aan de drugs.. #help

• 8 juni 2012
  • 3 reacties
  • 453 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hey! ik ben een meisje van zestien jaar oud en ik heb al een tijdje een relatie met een hele lieve jongen! al bijna een half jaar.. maar toen ik met hem kreeg zei die dat ie soms blowde om ze problemen te vergeten en voor de gezelligheid! ze vrienden blowen ook en dat zijn er een hele boel. het leek allemaal nog niet zo erg en hij veranderde er ook niet echt door.. teminste zo leek het niet maar het werdt wel erger en ik had het ook aan mijn ouders vertelt en die hebben een heel goed gesprek gehad met hem 2 weken geleden. en hij heeft gezworen dat ie het niet meer zou doen.. maar hij ging vorig weekend naar intensfestival en ik was niet mee en hij had het weer gedaan het enige wat die zei was: ''het waren maar een paar trekjes''.. ik wist niet hoe ik er op moest reageren ik was helemaal kapot gebroken gekwetst hij had het me zo beloofd.. dat drong door me hoofd en hij heeft hele erge ruzie gehad met me ouders toen en hij zwoor voor de 3de keer dat ie het niet meer zou doen.. ik vind het ontzettend moeilijk om hem te vertrouwen daarin.. ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan. ook 3 weken geleden heeft hij opgebiecht dat hij wel is geld aan ze oma vraagt om het te kopen en ik zei je doet het wel he als je bij je vrienden bent en toen heeft ie ook toegegeven.. ik moest ongeloofelijk huilen en heb het hem weer vergeten..
mensen zeggen ren weg ren voor hem weg! je raakt ook in de problemen hier door.. ook heeft hij wel is andere dingen gedaan voor ze vrienden dingen ophalen enzo maar ik vergeef het hem allemaal en gisteren zei die weer ik zal het nooit meer doen voor jou me meisje.. ik hou ****ing veel van je en ik kan niet zonder je dan val ik in een zwart gat.. en dan huilen we samen en is alles weer vergeven.
ik weet in hemelsnaam niet meer wat k moet doen ik huil hier elke avond om..
ikm wil hem ook niet kwijt..
kan iemand me helpen? xxxxx

3 reacties

ja ik blow zelf ook en me ex vriendin (net uit maar ja) ook! maar je moet het hem niet verbieden en ook niks laten beloven wand dat kan niet je moet met hem er over praten! en als je dan er afspraken over maakt moet het te doen zijn!
veel suc6
mvg geheimja.
dit is heel moeilijk. maar als hij je iets belooft en dan het toch doet. is hij niet echt te vertrouwen. ik zou luisteren naar je vrienden. ik vind het ook niet normaal dat ie geld leent bij zijn oma. dit kan niet meer. straks leent hij ook nog geld bij jou!. Wat ik zou doen is hem heel duidelijk aanspreken en zeggen dat je het echt niet meer wilt dat hij dat doet. en dat jij er gewoon helemaal niet gelukkig van word. als hij het dan nog doet . zou ik het uitmaken. hoe moeilijk het ook is. maar anders kan je hem gewoon niet vertrouwen.
ik weet precies hoe jij je voelt. ik heb ook een vriend (8 maand). hij zat eerst heel erg aan de drugs. elke dag smoken en elke week xtc en hij heeft bijna alle drugs soorten al uitgeprobeerd. hij heeft een hele zware jeugd en dat is zijn excuus. en jou vriend zegt ook dat hij problemen probeert weg te smoken. dit is de makkelijkste weg maar het helpt maar voor even. praat er met hem over wat zijn problemen zijn en of jij hem daarmee kunt helpen. je moet het probleem aanpakken en niet het smoken. mijn vriend is gestopt met harddrugs en doet een paar keer per week nog wiet. ik heb met mijn vriend ook veel over zijn drugs probleem gepraat. hij is gestopt omdat hij er zelf achter kwam dat drugs eigenlijk troep is. probeer je vriend ook uit te leggen dat je het niet leuk vind dat hij drugs gebruikt en dat je geen junk als vriend wilt. als hij echt veel van je houdt dan stopt hij.
en ik zeg je 1 ding wat niet leuk is om te horen maar mensen die drugs gebruiken moet je altijd wel een beetje in de gaten houden. ik ken veel vrienden van mijn vriend en daar praat ik wel eens mee om te vragen of hij gesmoked heeft.
succes!!

Reageer