Vragenlijst: verslaving, drugs, roken, alcohol



Toon eerste bericht

99 reacties

Reputatie 7
Badge +9

 

Welke drug gebruikte je toen? : - geen idee, mijn broers zeggen misschien GHB, want die hebben dat ook wel eens in hun drinken gehad

@MickeyMouse 

Dat hoeft niet. Het zou inderdaad GHB kunnen zijn geweest of XTC, MDMA of een slaapmiddel

 

Badge +1

Hoe oud ben je?

13

Woon je in een stad of in een dorp? 

dorp                       

heb je wel eens gerookt? :                                                                       ja                                                                                                            

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :                     12                                                                                                      

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :  

K wou gwn x proberen.                               

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                           k vond wel leuk, maar heb der nu spijt van haha

roken vrienden van je? :                                                                           niet allemaal maar wel een paar.

roken je ouders? :                                                                                         niet meer maar tot men 9e wel                           

hoe vaak rook je? :                                                                                       om de week denk maar ben nu eig gestopt maar vind zo lekker.. 😬                                                                                                        

noem je jezelf verslaafd? :

nu niet meer maar vorig jaar wel want deet toen elke dag.

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : 

jaaa heel graag want men conditie is heel erg achteruit gegaan. 

weten je ouders dat je rookt? :

mijn moeder wel maar mn vader niet.

vinden hun het goed? :

mijn moeder vind het jammer maar ze kan der niks aan doen. En man vader weet het niet😂

heb je wel eens gedronken? :

jaa

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:

Roken 12 en drinken 10 ofz ahaha maar dan was k nog niet helemaal dronke ofz

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :

wou gwn x proberen

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :

k vond smerig 

drinken vrienden van je? :

soms net als ik.

drinken je ouders? :

wel s 

hoe vaak drink je? :

1x per maand ofz

noem je jezelf verslaafd? :

neehh

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :

Nee 

in wat voor soort situaties drink je? :

als k met vrienden ben.

weten je ouders dat je  drinkt? :

nee haha

vinden hun het goed? :

nee

heb je wel eens drugs gebruikt? :

nee

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :

.

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :

.

welke drug gebruikte je toen? :

.

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :

.

gebruiken vrienden van je? :

ja..

gebruiken je ouders? :

nee

hoe vaak gebruik je? :

niet

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :

niks

welke gebruik je vaker? :

.

noem je jezelf verslaafd? :

nee want doe t ni

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :

.

in wat voor soort situaties gebruik je? 

.

weten je ouders dat je gebruikt? :

.

vinden ze  het goed? :

.

Badge

Hoe oud ben je? :         15                                                                                                                                                                                    woon je in een stad of in een dorp? :      stad                                                                                                                                                            

heb je wel eens gerookt? :           dagelijks                                                                                                                                                                   

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :    14                                                                                                                     

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :    vooral nieuwschirigheid en groepsdruk                     

wat dacht je toen je het voor het eerst deed?:  t voelde raar maar t was ook wel lekker                                                                                                                

roken vrienden van je? :      ja                                                                                                                                                                              

roken je ouders? :           nee                                                                                                                                                                                        

hoe vaak rook je? :      bijna dagelijks                                                                                                                                                                                    

noem je jezelf verslaafd? :    meh

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :     nee

weten je ouders dat je rookt? : nee

vinden hun het goed? : geen iedee

 

heb je wel eens gedronken? :  ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:  14

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :   k was op een feest.

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :  k vond het vies maar k voelde me prima

drinken vrienden van je? :    mn oude vrienden wel

drinken je ouders? :   ja

hoe vaak drink je? :    bijna nooit

noem je jezelf verslaafd? :      nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :       -

in wat voor soort situaties drink je? :   als k me kut voel of als ik bij feestjes ben

weten je ouders dat je  drinkt? :    nee

vinden hun het goed? :    geen iedee

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :  nee

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :

welke drug gebruikte je toen? :

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :

gebruiken vrienden van je? :

gebruiken je ouders? :

hoe vaak gebruik je? :

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :

welke gebruik je vaker? :

noem je jezelf verslaafd? :

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :

in wat voor soort situaties gebruik je? :

weten je ouders dat je gebruikt? :

vinden ze  het goed? :

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

Badge

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :   15                                                                                                                                                                                                    woon je in een stad of in een dorp? :               dorp                                                                                                                                                   

heb je wel eens gerookt? :                          ja                                                                                                                                                        

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :                 14                                                                                                              

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                                 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                                                                                                     groepsdruk                          

roken vrienden van je? :                               nee                                                                                                                                                       

roken je ouders? :                                        ja                                                                                                                                                           

hoe vaak rook je? :                     niet zo vaak                                                                                                                                                                           

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : 

weten je ouders dat je rookt? : nee

vinden hun het goed? :

 

heb je wel eens gedronken? : ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 13

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : omdat ik niet lekker in mijn vel zit

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : niet zo veel

drinken vrienden van je? : ja

drinken je ouders? : nee

hoe vaak drink je? : bijna elke dag wel

noem je jezelf verslaafd? : ja

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nee

in wat voor soort situaties drink je? : als ik zelfmoordgedachten heb

weten je ouders dat je  drinkt? : nee

vinden hun het goed? :

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 15

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : 

welke drug gebruikte je toen? : 

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :  voor mijn ziekte

gebruiken vrienden van je? : ja

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : moet elke dag

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : wiet en canabis

welke gebruik je vaker? : canabis

noem je jezelf verslaafd? : beetje

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : ja

in wat voor soort situaties gebruik je? : als ik hoofdpijn heb

weten je ouders dat je gebruikt? : ja

vinden ze  het goed? : jja

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Badge

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :             14                                                                                                                                                                                woon je in een stad of in een dorp? :       dorp                                                                                                                                                          

heb je wel eens gerookt? :                  ja                                                                                                                                                                

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :           13                                                                                                                    

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                om mijnnare gevoelens te vergeten                                                                                                                                  

roken vrienden van je? :                     nee wel klasgenoten                                                                                                                                                                 

roken je ouders? :                 nee                                                                                                                                                                                  

hoe vaak rook je? :              1 a 2x per week                                                                                                                                                                                 

noem je jezelf verslaafd? :nee

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : 

weten je ouders dat je rookt? : nee

vinden hun het goed? :

 

heb je wel eens gedronken? :   ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:        13

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :            dronk mijn gevoelens weg

drinken vrienden van je? : nee wel klasgenoten

drinken je ouders? :       ja helaas wel

hoe vaak drink je? :              2 a 3x per week

noem je jezelf verslaafd? :    nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :

in wat voor soort situaties drink je? :als ik me niet goed voel

weten je ouders dat je  drinkt? :   ja

vinden hun het goed? :  ja

 

 

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Reputatie 7
Badge +11

Hoi, mijn antwoorden zijn wel een beetje eentonig maar ik vul hem in:

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :   13                                                                                                                                                                                  woon je in een stad of in een dorp? :   groot dorp                                                                                                                                                             

heb je wel eens gerookt? :   nee                                                                                                                                                                               

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? : nvt                                                                                                                               

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :  nvt                               

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :   nvt                                                                                                                           

roken vrienden van je? :   nee                                                                                                                                                                                     

roken je ouders? :  nee                                                                                                                                                                                                 

hoe vaak rook je? :  nvt                                                                                                                                                                                             

noem je jezelf verslaafd? : ​​​​​nvt

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : nvt

weten je ouders dat je rookt? : nvt

vinden hun het goed? : ​​​​Ze vinden roken slecht, net als ik het vind

 

heb je wel eens gedronken? : nee

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: nvt

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : nvt

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : nvt

drinken vrienden van je? : nee

drinken je ouders? : nee

hoe vaak drink je? : nvt

noem je jezelf verslaafd? : ​​​​​nvt

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nvt

in wat voor soort situaties drink je? : nvt

weten je ouders dat je  drinkt? : nvt

vinden hun het goed?  niet onder 18 jaar

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : nee

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : nvt

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : nvt

welke drug gebruikte je toen? : nvt

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : nvt

gebruiken vrienden van je? : nee

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : nvt

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : nvt

welke gebruik je vaker? : nvt

noem je jezelf verslaafd? : nvt

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : nvt

in wat voor soort situaties gebruik je? : nvt

weten je ouders dat je gebruikt? : nvt

vinden ze  het goed? : Ze vinden het slecht 

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld ik heb hem eerlijk ingevuld

xxx- mij

Groetjes,​ @Monkeyboy69 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :  14                                                                                                                                                                      

woon je in een stad of in een dorp? : stad                                                                                                                     

heb je wel eens gerookt? :   ja                                                                                                                                                                      

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :   13                                                                                                                     

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :  met 2 vrienden van me, we waren eigenlijk wel nieuwsgierig                    

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :  ik ga dit niet met regelmaat doen (vooral niet op jonge leeftijd) want anders word  ik verslaaft en dan zit ik in de problemen                                                                                                                        

roken vrienden van je? :  paar roken wel is maar niet echt verslaafd                                                                                                                                                roken je ouders? :  mn moeder rookt                                                                                                                                                                                                 

hoe vaak rook je? :   ik heb in de zomervakantie een aantal keer gerookt met een vriendin, daarvoor nog wel vaker maar nu niet meer eigenlijk                                                                                                                                                                                            

noem je jezelf verslaafd? :nee 

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : ik rook niet met regelmaat, alleen soms eens met een vriendin ofzo maar natuurlijk is het niet goed

weten je ouders dat je rookt? :nee

vinden hun het goed? :ik denk het niet op deze leeftijd

 

heb je wel eens gedronken? :ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:geen idee eigenlijk, als kind mocht ik wel eens een slokje wijn ofzo maar echt een heel glas denk ik 11/12

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :het was een familie feest dus ik kreeg ook gewoon een glaasje

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :ik dacht niet echt veel omdat ik al eerder wel een aantal slokken op had. ligt ook veel aan de opvoeding van mijn ouders

drinken vrienden van je? :ja meeste drinken wel eens

drinken je ouders? :ja

hoe vaak drink je? : nu niet echt veel, alleen met familie feesten of als er mensen komen eten, of op een feestje maar dat mag nu niet meer met corona haha

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :nee

in wat voor soort situaties drink je? :feestjes, familie feestjes, als er mensen komen eten

weten je ouders dat je  drinkt? :ja

vinden hun het goed? :ja, maar het moet natuurlijk niet elk weekend een aantal glazen maar ze vinden soms 2 glaasjes wel prima

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :14

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :ik had geen idee wat ik moest verwachten dus ik was best ‘verbaasd’

welke drug gebruikte je toen? :wiet

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :nieuwsgierigheid en een beetje groepsdruk

gebruiken vrienden van je? : een paar soms wiet, maar 1 vriendin doet wel eens wat anders

gebruiken je ouders? :niet dat ik weet, mijn broers wel

hoe vaak gebruik je? :ik heb het 2x gedaan , daarna nooit meer

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :wiet

welke gebruik je vaker? : -

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :misschien wel eens vaker doen maar zeker niet verslaafd raken

in wat voor soort situaties gebruik je? :-

weten je ouders dat je gebruikt? :nee

vinden ze  het goed? :ik heb het 2x gedaan en het daarbij gelaten, maar ik denk dat ze het alsnog niet goed vinden

Hoe oud ben je? :       14                                                                                                                                                                                      woon je in een stad of in een dorp? :          stad                                                                                                                                        heb je wel eens gerookt? :            ja                                                                                                                                                                 

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :        9                                                                                                                    

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)?:door mijn ouders           

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :     lekker                                                                                                                   

roken vrienden van je? :       nee                                                                                                                                                                            

roken je ouders? :               ja                                                                                                                                                                                    

hoe vaak rook je? :      elke dag minimaal 5 sigaretten                                                                                                                                                                                         

noem je jezelf verslaafd? :  nee

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : nee

weten je ouders dat je rookt? :   ja

vinden hun het goed? : ja

 

heb je wel eens gedronken? :  ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 8

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : op de verjaardig van mijn oom. Mijn oom bood mij een glas vodka.

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : lekker sappig kom maar door hoor

drinken vrienden van je? : nee

drinken je ouders? : ja

hoe vaak drink je? : elke dag wel 2 glaasjes

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :  nee

in wat voor soort situaties drink je? : elke, maakt niet uit wat

weten je ouders dat je  drinkt? :  ja

vinden hun het goed? : ja

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 11

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : WOW 

welke drug gebruikte je toen? : speed, cocaïne, GHB, crack en lachgas.

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : door mijn ouders

gebruiken vrienden van je? : nee, heb ze wel aangeboden

gebruiken je ouders? : ja

hoe vaak gebruik je? : elke dag wel een keertje

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : speed, cocaïne, GHB, crack, lachgas, 2cb. poppers, XTC en crystal meth

welke gebruik je vaker? : elke

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : nee

in wat voor soort situaties gebruik je? : hoeft geen sitautie te spelen

weten je ouders dat je gebruikt? : ja

vinden ze  het goed? : ja

Reputatie 1
Badge

Hoe oud ben je? :    13                                                                                                                                                                                                  woon je in een stad of in een dorp? :  dorp                                                                                                                                                               

heb je wel eens gerookt? :       Ja                                                                                                                                                                           

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? : 11                                                                                                                               

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :groepsdruk              

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :    Iris                                                                                                                          

roken vrienden van je? :     Ja                                                                                                                                                

roken je ouders? :         Me ouders zijn dood                                                                                                                                                                                          

hoe vaak rook je? :            4 sigaretten per dag                                                                                                                                                                                   

noem je jezelf verslaafd? : ja

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : nee

weten je voogd dat je rookt? :ja

vinden hun het goed? : ze geven er eigenlijk niks om

 

heb je wel eens gedronken? : ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 12

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : gwn voor de grap

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :lekker

drinken vrienden van je? : ja

drinken je ouders? :ze zijn nog steeds dead

hoe vaak drink je? :elk weekend

noem je jezelf verslaafd? :nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :nee

in wat voor soort situaties drink je? : wegsneaken, feestjes, gwn als k buiten ben

weten je ouders dat je  drinkt? : nee

vinden hun het goed? : hun zouden me ophangen

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :12

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :wow 

welke drug gebruikte je toen? : wiet

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : de lol

gebruiken vrienden van je? :ja

gebruiken je ouders? :ze zijn nog steeds hartstikke dood

hoe vaak gebruik je? : 2 x per week

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :wiet, xtc

welke gebruik je vaker? : wiet

noem je jezelf verslaafd? : niet echt

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :nee t is geweldig

in wat voor soort situaties gebruik je? : als k met mentaal uitgeput voel

weten je ouders dat je gebruikt? : nee

vinden ze  het goed? :nee

 

Badge

Hoe oud ben je? : 14

woon je in een stad of in een dorp? : Kleine stad (ongeveer 50k inwoners)                                                                                                                                                       

 

heb je wel eens gerookt? : Ja, een enkele keer                                                                                                                                                                             

 

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? : 14 jaar oud                                                                                                                      

 

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? : Ik was nieuwsgierig en het werd aangeboden                               

 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : Ik vond het niet lekker.                                                                                                                       

 

roken vrienden van je? : Ja een paar wel                                                                                                                                                                             

 

roken je ouders? : Nee                                                                                                                                                                                                 

 

hoe vaak rook je? : Nooit, heb t een paar keer gedaan om te proberen.                                                                                                                                                                                

 

noem je jezelf verslaafd? : Nee

 

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : NVT

 

weten je ouders dat je rookt? : Nee 

 

vinden hun het goed? : Ik denk het niet

 

 

 

heb je wel eens gedronken? : Ja

 

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 13

 

waarom dronk je toen (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : Ik was nieuwsgierig

 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : Ik vond het wel lekker

 

drinken vrienden van je? : Ja

 

drinken je ouders? : Soms

 

hoe vaak drink je? : 1 a 2 keer in de maand

 

noem je jezelf verslaafd? : Nee

 

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : NVT

 

in wat voor soort situaties drink je? : Als ik met vrienden ben/op een feestje

 

weten je ouders dat je drinkt? : Nee

 

vinden hun het goed? : Ik denk het niet

 

 

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : Ja, wiet

 

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 14 jaar oud

 

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : Vond het heel erg smerig smaken en werd alleen erg misselijk

 

welke drug gebruikte je toen? : Wiet

 

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : Nieuwsgierig

 

gebruiken vrienden van je? : Soms

 

gebruiken je ouders? : Nee

 

hoe vaak gebruik je? : Nooit meer

 

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : Alleen wiet

 

welke gebruik je vaker? : Geen

 

noem je jezelf verslaafd? : Nee

 

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : NVT

 

in wat voor soort situaties gebruik je? : Geen

 

weten je ouders dat je gebruikt? : Nee

 

vinden ze het goed? : Denk ik niet

 

 

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

 

xxx- mij

Badge

Hoe oud ben je? 16

woon je in een stad of in een dorp? : stad

Heb je wel eens gerookt? : ja

Hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? 15 geloof ik

Waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? : ik hoorde dat nicotine een rustgevende soort van werking heeft en dat leek me fijn                           

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : dat wat ik had gehoord idd waar was en ik me beter voelde ervoor

roken vrienden van je? : nee

 roken je ouders? : ja m'n vader  

hoe vaak rook je? : eerst maar een keertje per week ofzo nu bijna om de dag

Noem je jezelf verslaafd? : ik zou kunnen stoppen als ik wil denk ik dus nee

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : nvt

weten je ouders dat je rookt? : nee

vinden hun het goed? : als ze er achter komen zeker niet nee

 

heb je wel eens gedronken? : ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 12/13

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : om een rush en ontspanning te krijgen denk ik eerlijk ik weet het niet meer heel goed

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : ik vond het heerlijk om me zo zonder controle te voelen 

drinken vrienden van je? : nee

drinken je ouders? : ja

hoe vaak drink je? : om de dag of elke dag wel

noem je jezelf verslaafd? : ook hier weer zou ik wel kunnen stoppen denk ik dus nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nvt

in wat voor soort situaties drink je? : altijd meestal als ik alleen ben, ik doe het eigenlijk alleen om me dronken te voelen tbh

weten je ouders dat je  drinkt? : nee

vinden hun het goed? : als ze het zouden weten zeker niet nee

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : nee maar ik zou het zo graag willen het is vaak het enige waaraan ik denk naast mijn plan en alcohol dus als ik de kans zou krijgen zou ik 'm nemen denk ik

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : nvt

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : nvt

welke drug gebruikte je toen? : 

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : nvt

gebruiken vrienden van je? : nee

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : nvt

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : nvt

welke gebruik je vaker? : nvt

noem je jezelf verslaafd? : nvt

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : nvt

in wat voor soort situaties gebruik je? : nvt

weten je ouders dat je gebruikt? : nvt

vinden ze  het goed? : als ik zou gebruiken zeker niet 

X - Nile 

 

 woon je in een stad of in een dorp? :   dorp                                                                                                                                                              

heb je wel eens gerookt? :                               ja                                                                                                                                                   

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :     12                                                                                                                          

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :   groepsdruk                              

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :  weet ik niet meer                                                                                                                          

roken vrienden van je? :       ja                                                                                                                                                                               

roken je ouders? :            mijn vader                                                                                                                                                                                       

hoe vaak rook je? :               elke dag wel 3 / 4  sigaretten                                                                                                                                                                                

noem je jezelf verslaafd? :ja

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :weet ik niet 

weten je ouders dat je rookt? :nee

vinden hun het goed? :nvt

 

heb je wel eens gedronken? :ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:14

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :groepsdruk

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : dit wordt vaker dan 1 x

drinken vrienden van je? : soms

drinken je ouders? : soms

hoe vaak drink je? : om het weekend

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nee

in wat voor soort situaties drink je? : als ik me kut voel

weten je ouders dat je  drinkt? : nee

vinden hun het goed? : nvt

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 14

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : weet ik niet meer

welke drug gebruikte je toen? : xtc

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : nieuwschierig

gebruiken vrienden van je? : idk

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : eens in de maand

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : xtc

welke gebruik je vaker? :

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : nee

in wat voor soort situaties gebruik je? : als het niet goed gaat

weten je ouders dat je gebruikt? : nee

vinden ze  het goed? : nvt

Badge

Hoe oud ben je? :  16                                                                                                                                                                            woon je in een stad of in een dorp? :  dorp/ school in stad                                                                                                                                                          

heb je wel eens gerookt? :   ja                                                                                                                                                                           

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :  14                                                                                                                               

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :   een vriendin bood t aan en ik was nieuwsgierig                         

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :  ik vondt het vreselijk                                                                                                                            

roken vrienden van je? :   ja                                                                                                                                                                                   

roken je ouders? :   ja                                                                                                                                                                                                

hoe vaak rook je? :   1-8 per dag                                                                                                                                                                                         

noem je jezelf verslaafd? : redelijk

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :  niet stoppen maar wel minderen 

weten je ouders dat je rookt? : ja

vinden hun het goed? : ja

 

heb je wel eens gedronken? : ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 15

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : nieuwsgierig 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : vies maar grappig

drinken vrienden van je? : ja

drinken je ouders? : alleen bier

hoe vaak drink je? : 1x in de week of minder

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nee

in wat voor soort situaties drink je? : feestjes, of met mijn beste vriendin/vriend

weten je ouders dat je  drinkt? : ja

vinden hun het goed? : ja

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : wiet: 15, xtc: 16

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : wiet: wel leuk, xtc: niet mijn ding

welke drug gebruikte je toen? : xtc/wiet

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : nieuwsgierig 

gebruiken vrienden van je? : ja

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : wiet 2 keer in de week, vroeger elke dag

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : xtc, wiet, hash

welke gebruik je vaker? : wiet

noem je jezelf verslaafd? : niet meer

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : nee

in wat voor soort situaties gebruik je? : om tot rust te komen, of met vrienden

weten je ouders dat je gebruikt? : ja

vinden ze  het goed? : wiet:/ hash wel, de rest niet

Badge

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :                                14                                                                                                                                                            woon je in een stad of in een dorp? :                          ​​​​​dorp                                                                                                                                       

heb je wel eens gerookt? :                                                   Ja                                                                                                                               

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :         13                                                                                                                      

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                                 Nieuwsgierigheid

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                         lekker eig                                                                                                     

roken vrienden van je? :                                                             Ja sommige                                                                                                                         

roken je ouders? :                                                                              Nee maar oma wel                                                                                                                     

hoe vaak rook je? :                                                                           3x per week maar hangt er van of met wie ik op dat moment om ga, ik koop zelf geen peuken.                                                                           

noem je jezelf verslaafd? : nee.

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :  ja maar ik weet dat ik dat niet ga doen en doe het voor de gezelligheid  

weten je ouders dat je rookt? : nee 

vinden hun het goed? : nvt

 

heb je wel eens gedronken? : ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:  13

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : nieuwsgrierigheid

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : fijn gevoel, al mn stress en angst was weg  

drinken vrienden van je? :ja bijna allemaal

drinken je ouders? : vader dagelijks, gaat door een fles wijn per dag heen. Moeder niet zo veel, alleen als ze gaat borrelen of met vrienden is of als ze het heel zwaar heeft

hoe vaak drink je? : 2x per maand

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nee

in wat voor soort situaties drink je? : feestjes, s’aconds afspreken 

weten je ouders dat je  drinkt? : moeder wel denk ik

vinden hun het goed? : nee maar ze verbieden het niet. Ik woon bij mijn moeder en zij wilt gewoon niet dat ik in de problemen kom etc.

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : nee

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : nee

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : nee

welke drug gebruikte je toen? : nee

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : nee

gebruiken vrienden van je? : ja 

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : niet 

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : geen, maar mn vrienden blowen soms

welke gebruik je vaker? : nee

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : nvt

in wat voor soort situaties gebruik je? : nvt

weten je ouders dat je gebruikt? : nvt

vinden ze  het goed? : nvt

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Hoe oud ben je? 17 jaartjes

 woon je in een stad of in een dorp? : Ik woon in een stad nu.                                                                                                                                                             

heb je wel eens gerookt? :  Ja.                                                                                                                                                   

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :  De eerste keer was toen ik 14 was ben toen gestopt ben daarna weer op me 15e begonnen en sindsdien is het stoppen en doorgaan.                                                                                                                             

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? : De eerste keer was met een oudere vriend. Die rookte en we gingen altijd samen naar school. Toen heb ik het 1x geprobeerd en ik vond het wel interessant, maar de dag ernaar wou ik al stoppen dus gaf ik het pakje aan hem, een dag weer later kocht ik me eerste pakje bij de Aldi. Omdat ik wist dat de Aldi bij ons nooit op alcohol en tabak controleerde.              

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : Ik vond het erg interessant.  Maar van de rooklucht en smaak werd ik misselijk. Me eerste sigaret was ook een Marlboro. En dat is denk ik niet de beste sigaret als je net begint.                                                                                                                 

roken vrienden van je? :  Ja. Ik heb ook 1200 vrienden op Discord daarvan roken er vast en zeker ook wel een aantal.                                                                                                                                                                         

roken je ouders? : Nee. Ze hebben vroeger wel gerookt.                                                                                                                                                                                                   

hoe vaak rook je? :  Ligt er een beetje aan. Meestal rook ik op het werk. Zoals nu ben ik 45uur op het werk deze week. Van 7.00 tot 16.00 dan rook ik wel 4/6 sigaretten op een dag.                                                                                                                                                                           

noem je jezelf verslaafd? : euhm nee. Want weetje ik kan gerust nu stoppen en nooit meer roken. Ik heb nu bijvoorbeeld ook een periode waar alles een beetje rommelig is, dan rook ik liever. En als het dan straks weer rustig is stop ik weer.

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :  Nou ja zoals ik al uitlegde hierboven zit ik gewoon weer in die periode dat ik weer rook. Als me leven dan weer op orde is, dan stop ik ook wel weer. Maar nu nee.

weten je ouders dat je rookt? : Ja. Weetje me ouders doen er niet zo moeilijk over en zolang ik het buiten doe is het niet erg.

vinden hun het goed? : ja.

 

heb je wel eens gedronken? :Ja zeker.

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 15 denk ik.

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : Gewoon thuis bij me opa en oma. Die hadden een liquor gekocht en ik mocht dat dan proeven.

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : Vooral dat het echt mega lekker is. 

drinken vrienden van je? :Ja.

drinken je ouders? :Ja

hoe vaak drink je? : Alleen in het weekend.

noem je jezelf verslaafd? : Hahaha nee.

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : Nee ik zou niet weten waarom ik moet stoppen

in wat voor soort situaties drink je? : Verjaardag, na het eten, laat op de avond.

weten je ouders dat je  drinkt? : ja.

vinden hun het goed? :Ja hoor zolang ik maar met regelmaat drink.

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : Ja wel is.

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 17 jaar.

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : Gewoon fun. Je ziet zo'n pilletje dus dan denk je wat kan zo'n ding nou doen dan.

welke drug gebruikte je toen? :xtc.

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : We kregen het van een vriend op het schoolfeest. Zoals ik al zei had ik niet door  wat voor inpact het zal hebben.

gebruiken vrienden van je? :Ja. Nou alleen die ene keer hoor. Het is niet zo dat ik nu op me kamer een hele zak aan het weg vreten ben ofzo.

gebruiken je ouders? :Niet dat ik het weet.

hoe vaak gebruik je? : Ik heb het maar 2x gebruikt.

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : Alleen toen xtc.

welke gebruik je vaker? : Geen een

noem je jezelf verslaafd? : Nope.

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : Ik zou het gewoon niet gaan gebruiken in eerste instantie. 

in wat voor soort situaties gebruik je? : Toen met schoolfeest in een half dronken stand.

weten je ouders dat je gebruikt? : Nee

vinden ze  het goed? : Nee dat vinden ze niet.

See ya!

Jixx.

Reputatie 4
Badge +2

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :      15                                                                                                                                                                                                woon je in een stad of in een dorp? :        Dorp, ga naar school in de stad                                                                                                                                                         

heb je wel eens gerookt? :         Ney                                                                                                                                                                         

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :        Nvt                                                                                                                       

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :        Nvt                         

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :            Nvt                                                                                                                  

roken vrienden van je? :                   Ja vgm wel                                                                                                                                                                   

roken je ouders? :       Nee, moeder wel 15 jaar gedaan                                                                                                                                                                                            

hoe vaak rook je? :                             Nvt                                                                                                                                                                  

noem je jezelf verslaafd? : Nvt

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :  als ik het zou doen wel

weten je ouders dat je rookt? : Nvt

vinden hun het goed? : Nvt

 

heb je wel eens gedronken? : Ney 

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: Nvt

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : Nvt

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :Nvt 

drinken vrienden van je? : zekers

drinken je ouders? :  soms een wijntje ofs

hoe vaak drink je? : Nvt

noem je jezelf verslaafd? : Nvt

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : idk 

in wat voor soort situaties drink je? :  Nvt

weten je ouders dat je  drinkt? : Nvt

vinden hun het goed? : Nvt

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ook niet

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : Nvt

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : Nvt

welke drug gebruikte je toen? : Nvt

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : Nvt

gebruiken vrienden van je? : vgm niet

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? :Nvt

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :Nvt

welke gebruik je vaker? :Nvt

noem je jezelf verslaafd? :Nvt

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :Nvt

in wat voor soort situaties gebruik je? :nvt

weten je ouders dat je gebruikt? :nvt

vinden ze  het goed? :nvt

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :                                                                                                                                                                                            woon je in een stad of in een dorp? :    dorp                                                                                                                                                              

heb je wel eens gerookt? :    ja                                                                                                                                                                              

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :   12                                                                                                                            

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? : het maakt/maakte me rustig                                

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :       dat het fijn was                                                                                                                   

roken vrienden van je? :     ja                                                                                                                                                                                 

roken je ouders? :    men moeder                                                                                                                                                                                               

hoe vaak rook je? :     pakje en vape per dag                                                                                                                                                                                          

noem je jezelf verslaafd? : ja

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : ja

weten je ouders dat je rookt? : ja ze zijn er niet blij mee

vinden hun het goed? : nee

 

heb je wel eens gedronken? : ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 6

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : mocht van me ouders

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : weet ik niet mer

drinken vrienden van je? : ja

drinken je ouders? :ja

hoe vaak drink je? : elke week

noem je jezelf verslaafd? :nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :nee

in wat voor soort situaties drink je? : feestje of depresieve dagen

weten je ouders dat je  drinkt? : ja

vinden hun het goed? :ja

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :13

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : het was gwn chill

welke drug gebruikte je toen? : wiet

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : ook depresieve dagen

gebruiken vrienden van je? : ja

gebruiken je ouders? :ja

hoe vaak gebruik je? :paar keer per week

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :mdma,wiet,cocaine,xtc

welke gebruik je vaker? : xtc

noem je jezelf verslaafd? :nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :nee

in wat voor soort situaties gebruik je? :feestjes en depresieve dagen

weten je ouders dat je gebruikt? :ja

vinden ze  het goed? :nee

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :                     15                                                                                                                                                                       woon je in een stad of in een dorp? :                                                                                                                                              dorp                   

heb je wel eens gerookt? :                  nee                                                                                                                                                                

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :                                                                                                                               

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                                 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                                                                                                                              

roken vrienden van je? :                                     nee                                                                                                                                                 

roken je ouders? :                                                    nee                                                                                                                                               

hoe vaak rook je? :                                                                                                                                                                                               

noem je jezelf verslaafd? :

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : 

weten je ouders dat je rookt? :

vinden hun het goed? :

 

heb je wel eens gedronken? : ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 14

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : op vakantie wide ik een cocktail en dat mocht

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : lekker

drinken vrienden van je? : ja

drinken je ouders? : vader wel,  moeder niet

hoe vaak drink je? : ongeveer 1x per maand

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nee

in wat voor soort situaties drink je? : feestje

weten je ouders dat je  drinkt? : ja

vinden hun het goed? : ja met mate

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :nee

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :

welke drug gebruikte je toen? :

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :

gebruiken vrienden van je? : ja wiet

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? :

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :

welke gebruik je vaker? :

noem je jezelf verslaafd? :

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :

in wat voor soort situaties gebruik je? :

weten je ouders dat je gebruikt? :

vinden ze  het goed? :

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Badge

Hoe oud ben je? :  17                                                             woon je in een stad of in een dorp? :    Dorp

heb je wel eens gerookt? :  Zo vaak                                                                                                          

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? : 16         

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :   Was altijd al benieuwd

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :             Lekker

roken vrienden van je? :                                                        ja, 1 maat                                 

roken je ouders? :                                                                      ja 1 iemand                                                                 

hoe vaak rook je? :                                                                     meestal in het weekend een paar                                                                                                     

noem je jezelf verslaafd? : Nee totaal niet

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : Nee

weten je ouders dat je rookt? : Nee

vinden hun het goed? : Nee

 

heb je wel eens gedronken? : Uiteraard

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: 14

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : Benieuwd, geen groepsdruk ofzo

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : Bier vond ik vies, sterke drank lekker. Ik vond het apart maar wel chill om dronken te zijn

drinken vrienden van je? : Ja allemaal ondertussen

drinken je ouders? : Ja

hoe vaak drink je? : Elk weekend zoveel mogelijk

noem je jezelf verslaafd? : Nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : Nee

in wat voor soort situaties drink je? : Gwn bij het chillen of borrelen met een paar maten

weten je ouders dat je  drinkt? : Ja

vinden hun het goed? : Ja

Ze weten alleen niet dat ik heel veel drink, dus ik denk dat ze dat iets minder zouden vinden.

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : Ja assie en wiet

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 16

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : Niet echt chill

welke drug gebruikte je toen? :

Skere straat wiet

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : Ik kreeg het aangeboden en was benieuwd

gebruiken vrienden van je? : Ja 1 vriend is verslaafd aan assie

gebruiken je ouders? : Nee

hoe vaak gebruik je? : Nu niet meer, in de zomer vorig jaar elke week een ofzo

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : Hasj, wiet

welke gebruik je vaker? : Hasjiesj

noem je jezelf verslaafd? : Nee totaal niet

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : Nee

in wat voor soort situaties gebruik je? : Als het warm is s'avonds lekker hangen op een afgelegen plek met wa lekkers te vreten

weten je ouders dat je gebruikt? : Nee

vinden ze  het goed? : Nee

 

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :             15                                                                                                                                                                           woon je in een stad of in een dorp? :            Dorp                                                                                                                                                   

heb je wel eens gerookt? :         Ja nog steeds                                                                                                                                                    

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :     13 ofz                                                                                                                        
 

 

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :     Was gw met vriendin voor nieuwschierigheid                             

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : vond t niet heel lekker mr ik inhaleerde niet eens                                                                                                                              

roken vrienden van je? :      Ja                                                                                                                                                                            

roken je ouders? :                 Ja me moeder                                                                                                                                                                                   

hoe vaak rook je? :                   Verschild                                                                                                                                                                 

noem je jezelf verslaafd? :  ik kan stoppen als k wil mr is wel lekker af en toe 

zo ja zou je willen stoppen met roken?? :  ja 

weten je ouders dat je rookt? : neee 

vinden hun het goed? : geen antwoord 

 

heb je wel eens gedronken? :    Zeker weten 

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:  13 

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :  was feestje 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : niks want was toen niet dronken 

drinken vrienden van je? :  ja 

drinken je ouders? : ja soms 

hoe vaak drink je? :  verschild 

noem je jezelf verslaafd? :  neee 

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : nee 

in wat voor soort situaties drink je? :  feestjes 

weten je ouders dat je  drinkt? : soms wel ja 

vinden hun het goed? : me moeder wel 

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :  soort van 

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 15 

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : voelde me heel kut 

welke drug gebruikte je toen? : wiet gw jonko

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : was met me zus 

gebruiken vrienden van je? : ja 

gebruiken je ouders? : nee 

hoe vaak gebruik je? :  nooit meer 

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : niks meer 

welke gebruik je vaker? : geen een 

noem je jezelf verslaafd? : neeeee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : geen antwoord 

in wat voor soort situaties gebruik je? : niet 

weten je ouders dat je gebruikt? : neeee alleen me zus natuurlijk 

vinden ze  het goed? : nee mr me zus boeit niet 

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Hoi ik heb een vragenlijst over het gebruik van verslavende middelen graag zo eerlijk mogelijk in vullen.

Hoe oud ben je? :  16                                                                                                                                                                                                    woon je in een stad of in een dorp? :   dorp                                                                                                                                                               

heb je wel eens gerookt? :  nee                                                                                                                                                                               

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :  -                                                                                                                             

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :  -                                

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :  -                                                                                                                            

roken vrienden van je? :   zover ik weet niet                                                                                                                                                                                   

roken je ouders? :  mijn moeder wel en eerste mijn vader ook maar jij is 2 jaar geleden gestopt                                                                                                                                                                                                 

hoe vaak rook je? :   nooit                                                                                                                                                                                            

noem je jezelf verslaafd? : -

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : -

weten je ouders dat je rookt? : -

vinden hun het goed? : -

 

heb je wel eens gedronken? :​​​​​​​niet echt gedronken maar ik heb ooit per ongeluk een chocolaatje gegeten waarvan ik niet wist dat er alcohol in zat

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?: wat hierboven staat gebeurde op mijn 7e

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : het chocolaatje? Puur nieuwsgierigheid 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : ieuw! Is dit alcohol?

drinken vrienden van je? : ​​​​​​​degenen die oud genoeg zijn wel maar een van hen wil absoluut niet beginnen 

drinken je ouders? : af en toe

hoe vaak drink je? : nooit

noem je jezelf verslaafd? : -

zo ja zou je willen stoppen met drinken? : -

in wat voor soort situaties drink je? : -

weten je ouders dat je  drinkt? : -

vinden hun het goed? : -

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : nee

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : -

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : -

welke drug gebruikte je toen? : -

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : -

gebruiken vrienden van je? : zover ik weet niet

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : -

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : -

welke gebruik je vaker? :-

noem je jezelf verslaafd? : -

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : -

in wat voor soort situaties gebruik je? : -

weten je ouders dat je gebruikt? : -

vinden ze  het goed? : ​​​​​​​-

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

 

Badge

Hoe oud ben je? :  13                                                                                                                                                                                         woon je in een stad of in een dorp? :  stad                                                                                                                                                               

heb je wel eens gerookt? :  ja                                                                                                                                                                                

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? : 12                                                                                                                               

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :  het was goedkoper dan vapes want ik rook niet veel                               

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :  lekker                                                                                                                            

roken vrienden van je? :     vgm niet meer                                                                                                                                                                                 

roken je ouders? :   nee                                                                                                                                                                                                

hoe vaak rook je? :   max 5 per week                                                                                                                                                                                            

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : nee

weten je ouders dat je rookt? : ja

vinden hun het goed? : nee

 

heb je wel eens gedronken? :ja

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:11

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? : was op feestje

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? : grappig

drinken vrienden van je? : soms ja

drinken je ouders? : me moeder heel af en toe

hoe vaak drink je? : max 1 x in de maand

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :nee

in wat voor soort situaties drink je? : feestjes of als k me kut voel

weten je ouders dat je  drinkt? : nee

vinden hun het goed? :nee

 

heb je wel eens drugs gebruikt? : ja

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? : 12

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte : grappig en lekker

welke drug gebruikte je toen? : assie

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? : nieuwsgierig

gebruiken vrienden van je? : 1 iemand maar is halve vriend

gebruiken je ouders? : nee

hoe vaak gebruik je? : heb t 3  x gedaan

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :assie

welke gebruik je vaker? :assie

noem je jezelf verslaafd? : nee

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : ben al gestopt

in wat voor soort situaties gebruik je? : als k me kut voel

weten je ouders dat je gebruikt? : neeee

vinden ze  het goed? :neeee

 

bedankt voor het invullen van deze vragenlijs, ik hoop dat je hem eerlijk hebt in gevuld

xxx- mij

Reputatie 7
Badge +9

Hoe oud ben je? :                                                                                                                                                                                            woon je in een stad of in een dorp? :                                                                                                                                                                 

 

heb je wel eens gerookt? :                                                                                                                                                                                  

 

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :                                                                                                                               

 

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                                 

 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                                                                                                                              

 

roken vrienden van je? :                                                                                                                                                                                      

 

roken je ouders? :                                                                                                                                                                                                   

 

hoe vaak rook je? :                                                                                                                                                                                               

 

noem je jezelf verslaafd? :

 

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : 

 

weten je ouders dat je rookt? :

 

vinden hun het goed? :

 

 

 

heb je wel eens gedronken? :

 

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:

 

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :

 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :

 

drinken vrienden van je? :

 

drinken je ouders? :

 

hoe vaak drink je? :

 

noem je jezelf verslaafd? :

 

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :

 

in wat voor soort situaties drink je? :

 

weten je ouders dat je  drinkt? :

 

vinden hun het goed? :

 

 

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :

 

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :

 

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :

 

welke drug gebruikte je toen? :

 

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :

 

gebruiken vrienden van je? : 13

 

gebruiken je ouders? : ze roken

 

hoe vaak gebruik je? : nooit

 

welke drugs heb je wel eens gebruikt? : als paracetamol, melatonine en ibuprofen onder drugs valt dan is dat het

 

welke gebruik je vaker? : melatonine 

 

noem je jezelf verslaafd? :  soms wel

 

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? : als ik er aan begonnen ben wel

 

in wat voor soort situaties gebruik je? : stress

 

weten je ouders dat je gebruikt? : ja

 

vinden ze  het goed? : ja

 

 

Badge +1

Hoe oud ben je? :                  

13                                                             

   woon je in een stad of in een dorp? :  

Dorp                                                                                                                                                              

heb je wel eens gerookt? :            

Ja                                                                                                                                                                     

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed? :          

12                                                                                                                    

waarom begon je met het roken van je eerste sigaret (groepsdruk, nieuwshierigheid, ect)? :                              

Nieuwschierigheid  

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :                  

K vond het lekker                                                                                                           

roken vrienden van je? :

Een aantal, niet iedereen                                                                                                                                                                                     

roken je ouders? :          

Alleen mijn vader                                                                                                                                                                                        

hoe vaak rook je? :    

3x per week                                                                                                                                                                                          

noem je jezelf verslaafd? :

Eumm haha ja

 

zo ja zou je willen stoppen met roken?? : 

Ja heel graag dus niet aan beginnen allemaal

 

weten je ouders dat je rookt? :

Nee

 

vinden hun het goed? :

Nee

 

heb je wel eens gedronken? :

Ja

 

hoe oud was je toen je het voor het eerst deed?:

11

 

waarom dronk je toen  (groepsdrug, nieuwsghierigheid, ect)? :

Grappig

 

wat dacht je toen je het voor het eerst deed? :

Haha vond het echt vies

 

drinken vrienden van je? :

Soms

 

drinken je ouders? :

Soms

 

hoe vaak drink je? :

Gwn met leuke feestdagen 

 

noem je jezelf verslaafd? :

Nee

 

zo ja zou je willen stoppen met drinken? :

Nee,foe t bijna nooit

 

in wat voor soort situaties drink je? :

Feestdagen en verjaardagen

 

weten je ouders dat je  drinkt? :

Ze geven mij drank

 

vinden hun het goed? :

Ja

 

heb je wel eens drugs gebruikt? :

Ja

 

hoe oud was je toen je voor het eest had gebruikt? :

13

wat dacht je toen je voor het eerst gebruikte :

K voelde me lekker

 

welke drug gebruikte je toen? :

Wiet

 

waarom gebruikte je toen (groepsdrug, niewsgierigheid,, ect)? :

Groepsdruk

 

gebruiken vrienden van je? :

Ja

 

gebruiken je ouders? :

Nee

hoe vaak gebruik je? :

Nog 1 x gedaan

 

welke drugs heb je wel eens gebruikt? :

Wiet

 

welke gebruik je vaker? :

?

noem je jezelf verslaafd? :

Nee

 

zo ja zou je willen stoppen met gebruiken? :

Nee, nog 1 x gedaan

 

in wat voor soort situaties gebruik je? :

Nog 1 x gedaan

 

weten je ouders dat je gebruikt? :

Nee

 

vinden ze  het goed? :

Nee

Reageer