Vraag

Vragenlijst Drank/Drugs

Toon eerste bericht

39 reacties

•  Wat is je leeftijd? 16
  •  Heb je weleens alcohol gebruikt? Soort van, alleen in desserts. 
  • Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? Thuis gewoon
  • Heb je weleens drugs gebruikt? Nee, nooit
  • Hoevaak ben je dronken óf drink je? Dus nooit eigenlijk, ben ook niet van plan ooit veel te doen
  • Mening over alcohol en drugs?  Pas als je volwassen ben ten eerste, en drugs vind ik erg slecht, ik dachct altijd dat het veel erger was dan het eigenlijk is, maar als je volwassen ben en het is legaal, doe je ding. Over alcohol, prima als het mag. Ik ga het dus nooit erg veel doen, alleen soms een cocktail waarschijnlijk op vakantie, of champagne met oudennieuw :)
Reputatie 7
Badge +19

1.  Wat is je leeftijd? 13
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? Ja
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? Ja thuis (als me ouders er niet waren) en ook op feestjes
  4. Heb je weleens drugs gebruikt? Ja
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je? Soms elk weekend en soms een paar weken niet
  6. Mening over alcohol en drugs?  Best chill behalve als je teveel drinkt of gebruikt🤷🏼‍♂️
Reputatie 4
Badge +3
  1.  Wat is je leeftijd?     14
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt?     ja
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest?     bij speciale gelegenheden glaasje bubbels of glaasje rode wijn bij het eten . Nooit dronken , heb hekel aan dronken mensen .
  4. Heb je weleens drugs gebruikt? Nooit drugs tenzij sigaretten ook bij drugs horen .
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je?     Nooit dronken , drinken alleen zie 3.
  6. Mening over alcohol en drugs?  Een drankje mag maar nooit drinken om te drinken en dronken te worden . Drugs veroorzaken veel ellende dus ga ik nooit doen , ik rook sigaretten dat is al ongezond genoeg , haha .
Badge +1
  1.  Wat is je leeftijd?; 14 Jaar
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? NEEEEEEEE NOOOIT
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? NVT
  4. Heb je weleens drugs gebruikt? NEEEEEEEE NOOOIT
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je? NEEEEEEE NOOOIT
  6. Mening over alcohol en drugs?;

4 redenen om het niet te doen:
    1. Het is echt kapot goor/vies (nooit geprobeerd).
    2. Geldverspilling.
    3. Je kan er door sneller in een depressie raken.
    4. Je kan klachten krijgen en dat is dus heel gevaarlijk.
Reputatie 3
Badge

1.  Wat is je leeftijd?  16
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? Ja
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? Ja, thuis bij mijn ouders, op feesten, in me eentje savonds, op school en ben bijna elk weekend wel dronken.
  4. Heb je weleens drugs gebruikt?  Ja
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je?  elk weekend
  6. Mening over alcohol en drugs?  Alcohol s lekker :)

Badge
  1.  Wat is je leeftijd? 12 jaar 
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? Ja 
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest?  Thuis
  4. Heb je weleens drugs gebruikt? Nee 
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je? 1 keer per dag 
  6. Mening over alcohol en drugs? Ik vind dat het moet kunnen 
Reputatie 7
Badge +8

Hey, persoonlijk (Ik ben momenteel 15) drink ik alleen wat met oud en nieuw. Zelf hoop ik niet (ook niet na mijn 18e..) weekenden lang dronken te zijn. Maar het lijkt wel alsof kinderen steeds vaker al regelmatig dronken zijn & drugs gebruiken, dus vandaar wat vraagjes:

1.  Wat is je leeftijd? 14
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? Een keer een slokje maar niet echt
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? Nvt
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je? Nooit
  6. Mening over alcohol en drugs? Drugs nee nee, alcohol ik kan niet wachten tot ik 15 ben want dan mag ik met mate drinken. Dat lijkt me wel leuk.  

Thanks!

1. Wat is je leeftijd?15 (bijna 16) jaar.
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt?of ik echt alcohol heb vebruikt, in de vorm van drinken zo ver ik weet niet nee, ik heb iel al meerdere keren mijn handen en armen moeten wassen met alcohol,  maar dat is niet je vraag.
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest?nee, ik weet van klasgenoten dat sommige wel veel drinken, maar zelf zit ik meestal gewoon aan de cola of water,  en het is al vaker zo geweest dat ik dronken klasgenoten zag op een feest, maar zelf niet nee.
  4. Heb je weleens drugs gebruikt?ja, het is wat je bedoelt daarmee, ik zelf heb door medicatie,  operaties al heel wat drugs gehad, maar dat was voor een bepaalde reden. Ik gebruik nooit en heb nooit gebruikt,  als je medicatie en de zooi die ik kreeg voor operatie revalidatie van het ziekenhuis niet mee telt is er bij mij niks gebruikt. Oh ik heb wel is vaker proberen een overdosis te nemen, maar niet echt met drugs . Verder Nooit wiet ofzo of ghb etc. Van klasgenoten weet ik dat ze gebruiken en ik heb al vaker uitgelegd dat ik niks daar van die troep wil en heb al vaker uitgelegd dat het slecht is, maar ik ga het niet meer vaker zeggen als dat niet doordringt. Ik weet wat de gevolgen zijn en ik zie dat het steeds vaker voorkomt bij jongeren als ik een melding krijg(ik ben vrijwilliger , ehbo en die dingen die niemand boeit)
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je?ik zelf drink niet nee. Ik wil dat ook graag zo lang zo houden.
  6. Mening over alcohol en drugs? mijn mening.  Nou ,ten eerste, ik vind het prima als mensen is een drankje nemen,  maar@M en Ms al zei. Zolang ze maar hun grenzen kennen. Voor degene die het gebruiken,  let op!  Ken de gevolgen. Ik ken genoeg mensen en ik heb er genoeg gezien die nu er een ander beeld van hebben.  Het liefste stop er mee als het kan. Je kan zoals M en Ms al zei. Ook een lekkere gezellige avond hebben zonder die dingen.  Ik ga ook wel is naar feesten,  maar ik zelf kies voor geen drugs en geen alcohol,  maar dat is ieders keuze. Bij een feest is het soms ook dat ik bij vrienden achter de bar sta, maar ik kijk ook goed wie wat en hoeveel drinkt.  Maar mensen let op!  Als jij die keuze maakt voor drugs en alcohol,  je brengt je omgeving in gevaar,  ookal zie je het niet zo, geloof me, ik heb al vaak genoeg iemand naar het ziekenhuis mee moeten gaan of verbinden of gewoon in een greep moeten houden omdat het anders uit de hand liep. Dus weeg je keuzes af.

Groetjes Gebruiker c 

Hey, persoonlijk (Ik ben momenteel 15) drink ik alleen wat met oud en nieuw. Zelf hoop ik niet (ook niet na mijn 18e..) weekenden lang dronken te zijn. Maar het lijkt wel alsof kinderen steeds vaker al regelmatig dronken zijn & drugs gebruiken, dus vandaar wat vraagjes:

1.  Wat is je leeftijd?  14
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? Nee
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? Nvt
  4. Heb je weleens drugs gebruikt? B​​​​​nee
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je? Nooit
  6. Mening over alcohol en drugs?  Het is niet zo slim

Thanks!

1.  Wat is je leeftijd? 16 (bijna 17)
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? Ja
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? Feestje en thuis, 1 keer echt dronken geweest
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je? In het weekend wel eens een dankje ja.
  6. Mening over alcohol en drugs? Alcohol gast opzich wel eens een drankje maar drugs is voor mij teminste echt een no go.

Thanks!

Badge

1.  Wat is je leeftijd?
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt?
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest?
  4. Heb je weleens drugs gebruikt?
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je?
  6. Mening over alcohol en drugs? 

Thanks!

Ben het wel met je eens, ken leeftijdsgenoten die al wel dronken zijn geweest, en hebben gerookt of dr nog steeds aan doen

Reputatie 4
Badge +3

1.  Wat is je leeftijd? 13
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? nee en ik wil het ook niet proberen 
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? nee
  4. Heb je weleens drugs gebruikt? nee
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je? nooit
  6. Mening over alcohol en drugs?  ik zou het niet doen want het is gewoon gif voor je lichaam, af en toe is niet heel erg maar doe het niet te vaak want dat is gewoon erg slecht voor je.

Thanks!

Reputatie 6
Badge +6

1.  Wat is je leeftijd? 15
  2.  Heb je weleens alcohol gebruikt? ja
  3. Zoja; thuis of op feestjes, weleens dronken geweest? ja, niet zwaar dronken, maar wel net iets over de rand, 1x op vakantie door blikken carlsberg en 1x thuis door glazen hugo
  4. Heb je weleens drugs gebruikt? nee
  5. Hoevaak ben je dronken óf drink je? ik drink wel, 2x dronken geweest
  6. Mening over alcohol en drugs?  drugs vind ik dan wel weer een beetje te veel, waarschijnlijk nooit doen. maar drinken vind ik prima zoals ik het doe (wel met overzicht van mn ouders)

Thanks!

Badge +1

Hey jongennn,

Ik heb wel eens alcohol gebruikt. 

Op school nog zelfs! Een vriendin had tequila mee genomen, gemixt met sprite. Ik voelde me echt slecht en begon heel erg te zweten tijdens de les. Ik had pijn aan mijn buik en armen.

Op een feestje heb ik nog nooit gedronken (i.v.m  corona ben ik niet naar feestjes geweest).  Thuis mocht ik wel eens een slokje “proeven”. 

Ik heb een paar keer sigaretten en wiet gerookt. Ik vond wiet roken wel leuk en veel fijner dan alcohol drinken. Ik ben ook een paar keer high geweest op wiet. Dat was wel heel raar. Ik was een beetje gestrest, maar het voelde heel fijn tegelijk. Ik heb nog nooit harddrugs (Pillen bijvoorbeeld; XTC, LSD). Ik wil het eigenlijk ook niet. Ook al wil ik wel een keertje een Magic Mushroom proberen, maar dat misschien later. 

Mijn mening over alcohol en drugs is: Wat een troep. 

Groeten,

Venus

Reageer