Videos kijken

  • 7 February 2022
  • 2 reacties
  • 124 Bekeken

Badge

Ik voel me rot…
ik kijk s’avonds in bed YouTube, reels, TikTok en zo…

ik ga veel te laat naar bed en mijn moeder en vader weten het niet (ik vind het niet echt nodig het hun te vertellen) maar ik wil wel heeeeel graag er mee op houden heeft iemand tips?

 

(ik denk dat het zo is zo een goed idee is om mijn mobiel niet meer zo dicht bij me te hebben s’avonds)

 

ik hoop dat je een hele fijne dag hebt 💚


2 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hey,

vervelend dat dit gebeurt! En goed dat je zegt dat je het er niet met je ouders over wilt hebben, dat is namelijk helemaal niet nodig, te laat naar bed gaan ook niet btw.

wat ik nu doe sinds een jaar of zo is gewoon niet eens mijn telefoon op mijn kamer hebben, zo slaap ik boven en de woonkamer is beneden dus dan leg ik gewoon mijn telefoon beneden en dan raak je helemaal niet meer afgeleid, wat ook kan helpen is een routine voor jezelf maken, dus bijvoorbeeld dat je elke avond wat @Ellen ook al zegt even gaan lezen, of teken een kwartiertje of wat dan ook. Volgens mij is het vooral belangrijk om uit het online leven te komen, want wat er gebeurt als je je telefoon in bed gebruikt is dat je afgeleid raakt, daarvoor zijn die apps gemaakt, en je wilt hem weg leggen, dan kom je niet meteen in slaap en wil je meer. 
groetjes Mij,  :)

Hoi wat akelig dat je je zo voelt. Als je kunt, en je wilt het echt, is het dan een idee om je foon uit te doen zodra je je kamer in loopt en jezelf  soort van uit te dagen om die pas 's morgens weer te pakken ? Heb ik ook een tijdje gedaan. En als het me niet lukte en ik pakte hem toch dan moest ik van mezelf opschrijven waarom ik er niet af kon blijven :) en na een tijdje vond ik mezelf zo dom om die redenen die ik dan opschreef dat ik er af bleef.  En kun je niet in slaap komen ? Hou je van lezen ? Pak een boek :) en wat zeker ook helpt is steeds minder licht aan op je kamer. Elk kwartier wat dimmen of een lamp uit ofzo. Of je laat nog maar 1 heel klein lampje aan dat zacht is. Word je eerder moe.  Ik hoop dat je iets kan bedenken wat helpt want slecht slapen zuigt echt zo.  Ohja en wat ook kan helpen maar dan heb  je toch een tablet ofzo nodig dat zijn slaap verhaaltjes op Youtube, zijn er ook voor volwassen mensen en voor ons dus niet alleen kinderen. En nog 1 tipje is ASMR ook via Youtube. En dan doe je dat niet via je foon maar laptop ofzo met het beeld va je af want dat kan heel goed zonder scherm. Ik slaap er zo bij in haha :blush:

Nou je kunt het :) succes hoor

en lieve groetjes Ellen -xxx-

Reageer