Vraag

Vertellen aan leerkracht over zelfbeschadiging

  • 12 August 2022
  • 8 reacties
  • 295 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hy iedereen, 

Ik doe dus al een tijdje aan zelfbeschadiging maar wil dit graag tegen mij mentor vertellen maar ik weet niet hoe ik moet beginnen. Heeft iemand tips ofz of een advies?

 

Alvast bedankt 


8 reacties

als je denkt dat je last er lichter van word en hem vertrouwd zou je het kunnen doen.  Maar het komt vast uiteindelijk goed. 

Succes

Reputatie 1
Badge

Oké bedankt 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Anoniempje39219 ,

 

wat goed dat je er met iemand over wil praten, dat is vaak de eerste stap naar een betere situatie!

Als je wil, kan je ook bellen/chatten met De Kindertelefoon, elke dag van 11:00 tot 21:00 uur. Ik zie dat je als tag ook ‘ zelfmoordgedachten ‘ hebt ingevuld, weet dat je bij 113online ( www.113.nl ) dag en nacht terecht kunt om hierover te praten.

Veel sterkte gewenst,

 

groetjes Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 2
Badge +2

hey hey,

Ik weet dat ik best laat ben, Maar het is altijd een mogenlijkheid om het op een papiertje te schrijven, het is belangerijk dat je je mentoor hier mee vertrouwd en dat je weet dat die je kan helpen. zelf heb ik een lange brief gemaakt over mijn problemen en die heb ik aan mijn docent laten zien, ik zat er bij toen hij hem las en dat werkte best fijn.

 

Kuzz

Reputatie 3
Badge +1

Hallo

Ben wat laat maar ja,

Het is belangrijk dat je je mentor vertrouwd en dat hij/zij goed kan zwijgen als hij/zij zich daar niet kan aan houden doe het dan niet of voor je het weet weet heel de wereld het(bij wijze van spreken)

Succes 

Badge

tip: niet doen je mentor gaat je ouders bellen en ik hbe van een vriend van mij gehoord dat je vriendin in gesloten instelling zat omdat haar mentor het had gezien 

Reputatie 7
Badge +15

tip: niet doen je mentor gaat je ouders bellen en ik hbe van een vriend van mij gehoord dat je vriendin in gesloten instelling zat omdat haar mentor het had gezien 

Uhm…. Daa een rara tip……

 

juis t wel (!) doen!!!

 

 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Vorig jaar had ik een terugval nadat ik 5 maanden schoon was (geen zorg, ik ben nu weer verder op weg met 10 maanden schoon)

Dat kwam door een ruzie tussen mij en een oude vriendin, maar ze voelde zich ergens schuldig dus ze heeft het bij haar mentor gemeld. Toen werd ik de volgende ochtend door de leerlingbegeleider en mijn eigen mentor uit de klas gehaald en in gesprek gezet waarin ze me vertelde dat iemand hun heeft gemeld dat ik met die problemen liep. Ik was toen nog 15 dus ze moesten het verplicht aan mijn ouders vertellen.

Mijn vader deed wel eens uitspraken zoals “als je jezelf ooit snijd, snijd ik jou” en zette zelfmoord en zelfbeschadiging altijd als iets zwaks neer. Maar geloof me, toen ik naar huis werd gestuurd en een paar dagen mocht thuisblijven, had ik ineens een hele andere vader in huis. Mijn ouders waren zeer zeker niet boos, en sinds dien kan ik het veel beter met mijn broer vinden. Ik zou het zeker aanraden om het te vertellen. Succes! 

Reageer