Vraag

Verslaving aan gaming hoe kom ik er van af

  • 26 January 2021
  • 6 reacties
  • 175 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey guy ik heb een game verslaving en ik denk dat het nog erger is want ben ook verslaafd aan me telefoon en tv heeft iemand nog tips hoe ik hier vanaf kan komen want het begin om de moment na en voor gamen vaak irritant te zijn

 


6 reacties

Reputatie 1
Badge

Stom hé een game verslaving 😕 ik had dat ook maar dan met sociale media maar ik heb gewoon tiktok en insta verwijderd doe dat ook met je games en ga wat vaker naar buiten dat helpt 🙂

GROETJES MOUSE (12)

Badge +1

Heyyyyyyy

Misschien is het goed om schermtijd op je apparaat te zetten via family-link.

Dan kunnen je ouders een bepaalde tijd instellen bv: 1 uur schermtijd op je telefoon en 1 uur op je…. ik verzin maar iets.

Het is super goed dat je zelf wilt stoppen!

Veel suc6 en laat weten of het is gelukt met mijn tip

 

Badge +1

Hey Anonimepje1.344,

Ik denk dat de best tip die ik jou kan geven om hier van af te komen is om het te zeggen tegen je ouders. Zij kunnen je denk ik goed helpen, want van je verslaving afkomen is heel moeilijk.

Ik vind het heel tof dat je zelf wil stoppen!

Hopelijk had je hier wat aan.

Groeten,

Venus

Het kan helpen om vooral te letten op je mentale en fysieke gezondheid.

Zo kan je af en toe gaan hardlopen of gaan wandelen of een stukje fietsen.

Probeer een doel te stellen wat je wil bereiken in je leven en ga daar voor proberen te werken. Het is wetenschappelijk bewezen dat als je je best doet voor iets dat je leuk vindt en ook graag wil bereiken dat je je fijner voelt. Verder is het ook zo dat als je je fijner voelt het vaak makkelijker is om slechte gewoontes of zelfs verslavingen onder controle te krijgen. 

Verder is het ook zo dat goed en gezond eten helpt. Water drinken helpt vaak voor zowel je mentale als fysieke gezondheid en schijnt zelfs een heeeeeeel klein beetje te helpen tegen slechte gewoontes. 

Kijk ook eens op internet rond wat ze daar voor tips hebben staan!

Probeer dus gewoon vooral andere hobby's te zoeken die je leuk vindt en let gewoon een klein beetje op je gezondheid. 

 
(onnodige quote verwijderd)

Bedank voor de tip  dit ga ik zeker uit proberen

Probeer met schoolse dingen bezig te gaan, zo kwam ik ook van mijn game verslaving af. Meer kan ik niet zeggen.

Reageer