Verslaaft aan pain killers

  • 3 June 2021
  • 6 reacties
  • 195 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo! ik ben 16 jaar oud en ben verslaaft aan painkillers. zoals: Xanax, Codeine, Oxycodone en Morphine 

iemand die dit heeft en weet hoe ik er vanaf kan komen?


6 reacties

 

-Onnodige quotes verwijderd-

nou ik vind dit niet zo fijn,  ik heb serieus probleem en jij stuurt dit. vind ik een beetje ongepast eerlijk gezegd.

Reputatie 7
Badge +19

Lastig, het zijn inderdaad verslavende pillen.  Hoe kom je aan die pillen? I mean heeft je arts die voorgeschreven of haal je ze bij de dealer?  Xanax, Codeine en Oxycodone zijn sedativas, die kan je niet zomaar krijgen en morfine is een zware pijnstiller dus daar kom je ook niet snel aan.

Het lijkt me verstandig om dit met jouw huisarts of ouders te bespreken.

Gezien je opiaten gebruikt denk ik niet dat wij je echt kunnen helpen.
“Gewoon stoppen” werkt misschien bij nicotine, maar niet bij morfine.
Toch lijkt het mij goed om dit inderdaad met je ouders of een huisarts te bespreken.
Zo kun je wel de juiste begeleiding te krijgen om af te kicken.

Om even de informatie van jaivy aan te vullen:
Je kunt sommige sedativa(mv, ev is sedativum) “zomaar” krijgen, zoals THC.
Opiaten zijn meestal wat lastiger om te krijgen, omdat ze zo verslavend zijn.
Ocycodone en morfine zul je dus zeker niet bij de Kruidvat halen.
Codeïne kun je wel zomaar krijgen, bijvoorbeeld in deze hoestdrank
Codeïne kan in de lever omgezet worden tot morfine, maar de mate waarin dat gebeurt verschilt per persoon.
Xanax is inderdaad alleen op voorschrift verkrijgbaar.

Badge

zou je me willen uitleggen waarom je zo verslaafd aan bent, want ik snap het niet

 

-Onnodige quote verwijderd-

@Sandy

Ik kan hier wel een poging wagen.
De sterkste en meest verslavende drugs die de TO noemde zijn opiaten, stoffen die in je lichaam ongeveer hetzelfde reageren als morfine
Morfine vermindert pijn (handig als pijnstiller) en geeft een warm en relaxed gevoel.
Dit duurt dan een paar uur, maar na een tijd is het weer uitgewerkt,
Omdat je problemen meestal dan niet opgelost zijn, wil je nog een dosis om dat gevoel te krijgen.

Niet alleen is dat al redelijk verslavend, maar het werkt nadelig op het deel van de hersenen dat “beloningen” geeft waardoor acties die je normaal gesproken een goed gevoel geven weinig op gaan leveren. Dan ga je weer opiaten gebruiken om dat gevoel terug te krijgen.

Vervolgens zijn de ontwenningsverschijnselen niet fijn.  Deze effecten treden op als je het middel niet meer gebruikt. Het is een hele lijst, maar dingen zoals pijn, ongecontroleerd trillen, angst en agressie staan er op.

Zo zie je dat het dus erg lastig wordt om er mee te stoppen.

Reageer