verslaaft aan nagelbijten?!help!

• 5 February 2014
  • 18 reacties
  • 1408 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Help! Ik ben verslaaft aan nagelbijten

Mijn moeder zecht steeds dat ik op moet houden of ik krijg straf

Mijnklasgenoot zecht dat ik moet ophouden anders gaat het ondsteken en sterven mijn vingers af

Kortom iedereen vriendine meesters juffen enzo.
Zeggen allemaal dat ik moet ophouden

MAAR HOE?!

18 reacties

Ik deed het zelf ook.
In de winkel is wel spul te koop wat je erop kan smeren en als je dan bijt heb je er vieze smaak in je mond
Thankzzz waar kan je dat kopen
Hoeveel kost t ongeveer
Waar kan je dat kopen

Xxx kyrtje
dat helpt bij mij niet goed ik nagelbijt ook heel veel helpt niet en het is juist troep om minder te nagelbijten koop een balletje ofzo en als je wil nagelbijten knijp erin en leid je af dat is het beste en je hoeft nog niet te stoppen je moet stoppen wanneer jij er zelf klaar voor bent
ik weet niet hoe duur het is maar volgens mij kan je het kopen bij de apotheker.
of doe een elastiekje om je pols en als je merkt dat je bijt span je het elastiekje aan en die je jezelf pijn?
misschien helpt dat (weet het het is niet leuk omjezelf te pijnigen xD)
ik heb een elastiekje van loome band om mijn vinger gedaan en het helpt wel dank je
gewoon proberen af te leren, elke keer als je et toch wil doen gwn weer denken: oja, ik zou stoppen en dit is verkeerd..
Ik heb zelf ookal zolang ik tanden heb last van nagelbijten. Dit speelt vooral op als ik gestrest ben, of er veel spanning is. Dit is vervelend want ik heb hele korte nagels die ik eigenlijk niet kan lakken. Dit kan niet omdat het dan nog meer opvalt dat ik bijna geen nagels heb, en omdat het de dag erna er nog maar voor de helft opzit omdat ik het er toch weer vanaf bijt.
Ik heb een tijdje geprobeert te stoppen met nagelbijten en dat lukte toen ook, maar ben niet heel lang daarna weer teruggevallen. Deze zomer ga ik weer opnieuw proberen te stoppen. Ik gebruik hiervoor een lakje van de Hema: Repair & grow. Deze zorgen ervoor dat mijn nagels steviger worden en sneller groeien. Het enige wat ik dan nog moet doen is vechten tegen de drang om te bijten, dat is een stukje zelfdiscipline. Elke keer dat ik weer wil bijten neem ik een kauwgompje, een ander snoepje, of iets waar ik mee kan spelen met mijn handen. (ik gebruik dan bijvoorbeeld een tangle toy, google maar. 😉 )
neem een nagelknipper mee in je tas ofzo
knip ze wat korter als je de neiging hebt 
om op je nagels te bijten ????
het is niet heel moeilijk je blijft van u nagels af door handschoenen dragen en zo moet je volhouden om ze er niet af te doen :-)
maar dat is nu niet moeilijk he
Hoi,

Nagelbijten is erg slecht voor je, op deze manier krijg je allerlei bacteriën binnen waar je je niet van bewust bent. Je krijgt er ook snel buikpijn van, al vaak gehad? De tips die je al hiervoor hebt gekregen zijn inderdaad goede tips!

xx
ja ik heb idd heel vaak buikpijn maar soms ook van het ongesteld worden allemaal heel erg bedankt en ik heb alles al geprobeert ik hoop maar dat het lukt
Hoi,

Buikpijn door ongesteldheid is heel normaal, maar als je door het nagelbijten buiten de ongesteldheid om ook veel last hebt van buikpijn, is dat niet goed voor je. Ik hoop ook voor je dat het lukt, maar ik heb er alle vertrouwen in!

Sterkte! Je kunt het vast en zeker!!

xx
Koop spul bij de DEA of KRUIDVAT 
spuit dat spul erop en het smaakt naar iets heel vies !
kost maar een paar euro ! 

suc6 

internetknuffel

boyonline
ik ben verslaafd aan nagelbijten ik smeer vaak anti bite erop dan zijn me nagells weer lang maar dan is het anti bite eraf en bijt ik weer mijn nagels heeft iemand daar een oplossing voor???
Zelfde probleem hier, ik heb meerdere anti nagelbijt spullen gebruikt en niks blijkt te werken. Mijn vingers zijn altijd rood sinds ik ook de velletjes er van af bijt. Probeer misschien in kleine stappen te stoppen. Bijv: Deze week bijt je niet op je ringvinger, volgende week niet op je middelvinger, en zo maar verder totdat al je nagels weer lang zijn. Maak een stip met nagellak op je nagel zodat je weet dat je niet op die mag bijten. Neem de tijd, als je toch perongeluk een keer bijt betekend het niet dat het verloren is. Veel succes!xx
Het zelfde probleem hier. Er gaat geen minuut voorbij dat ik niet aan me nagels bijt. Eerst begon het met haakjes bij me nagels die ik er af wilde halen. Daarna te lange nagels korter maken. Nu bijt ik ook al een paar jaar de velletjes van me vinger af. Kortom, mijn handen zijn super lelijk. Ik heb altijd kapotte, droge, bloed handen/vingers. Nagellak helpt niet, ik ben zo aan de smaak gewend. Ik heb vaak niet eens door dat ik nagels bijt. Er word vaak naar me geroepen doe je vinger toch eens uit je mond. Wat vinden mensen die niet nagelbijten van nagelbijten?
Dat heb ik ook gehad. Ik probeerde heel erg te gaan letten op wanneer ik van plan was op mijn nagels te gaan bijten. Dat is lastig, want het gebeurd soms onbewust. Probeer je bewuster te worden van je eigen verslaving. Zodra je merkt dat je wil nagelbijten, stop dan meteen. Loop dan een rondje om het huis, of neem een kauwgompje. Zorg voor afleiding. Je gaat het namelijk vaak uit verveling doen. Ik hoop dat deze tips werken voor de rest van de nagelbijters!
Ik vergeet nu juist altijd mijn nagels te knippen, aangezien ik gewend was ze af te bijten:P

Met vriendelijke groeten,
Klaas123
Ik bijt ook steeds op mijn nagels en nagelriemen, super irritant. Als je er echt NIET meer van af kunt blijven, doe handschoenen aan, plak pleisters op je vingertopjes, was vaak je handen (vanwege kans op ontstekingen) en beloon jezelf als je t een dag niet meer gedaan hebt! Uiteindelijk kom je er wel vanaf. Of koop dat anti nagelbijt nagellakje van de Hema! Echt super ranzig, dan blijf je er wel van af. Oh en als je ook op je nagelriemen bijt, koop dan ook speciaale olie daarvoor (kan ook bij Hema) dan verdwijnen de velletjes sneller en ga je er minder snel aanzitten!

Reageer