Verslaafd aan wiet en xtc

• 28 February 2017
  • 4 reacties
  • 548 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hee!
Ik ben 15 en ben eind Juli begonnen met het roken van wiet. Ik en mijn vriendin sloegen hierin gelijk door. Soms wel 11 joints op een dag. Toen de vakantie voorbij was hadden we afgesproken dat we het alleen in het weekend zouden doen. Hier hielden we ons eerst wel aan maar daarna begon het ook na school te gebeuren. Daarna zelfs in de pauzes, voor school en de tussenuren. Toen begonnen we met xtc en ik heb sinds december al 8 x gebruikt terwijl het normale is om het om de 3 maanden te doen. Ik weet dat ik met xtc zou kunnen stoppen maar met wiet niet. Ik blow nu elke dag voor minimaal 5 euro (meestal wel meer) en zonder kom ik de dag niet school en zonder te blowen ben ik altijd chagrijnig en snel geïrriteerd. Als ik niet voor school blow denk ik op school alleen maar aan wiet, maar als ik wel heb geblowd denk ik alleen maar; ''wanneer kan ik de volgende joint roken'' of ''hoe krijg ik nou weer geld van mijn moeder.''

Mijn moeder weet het wel maar niet dat het zo extreem is. Ik wil zelf graag hulp maar mijn moeder nam me al niet serieus toen ik zei dat ik het 3x per week doe. Ze gelooft er heilig in dat ik het maar een paar keer in de maand doe. En ze gelooft me niet als ik zeg dat ik het vaker doe. Hoe moet ik dan om hulp vragen?

4 reacties

Ok dit is lastig
Want meestal is de persoon in ontkenning terwijl de moeder het weet hoe verslaafd je bent
Maar nu weet jij hoe erg je verslaving is (gelukkig) maar is je moeder in ontkenning
Nou je moeder zal moeilijk worden om te "overtuigen"
Misschien moet je maar gwn emotioneel naar je moeder toe lopen en zeggen dat het niet goed gaat
Anders moet je misschien maar zorgen dat je zelf er voor kan zorgen dat je naar een afkickkliniek gaat
Oh Ja als het nog niet duidelijk was; Je moet naar een afkickkliniek
Want je bent nou iet echt gezond bezig om het mild uit te drukken
PS ik krijg ineens een idee; Als je moeder nou niet meewerkt....kan je het miss met de moeder van je vriendin het erover hebben
Succes ;)

Ang
Zoek hulp anders word het erger zoek hulp
Ik zou als eerst verminderen en daarna gwn stoppen. Het klinkt miss moeilijk maar dat valt best mee. Ik had hetzelfde probleem en ik doe het nu 1 keer per maand.
Hoe financieër je dit op je 15e? 11 joints op een dag is (als je goede hebt) ong €33. En als je gemiddelde €5 per dag is is dat ook nog best veel in een week. Merkt je moeder dan niet dat je zoveel geld op maakt? En trouwens van al dat geld kun je zoveel leuke dingen doen. Gewoon stoppen, zoek hulp bij zo'n organisatie. Zal beter zijn voor je schoolprestaties en je bankrekening.

Reageer