verslaafd aan wiet

  • 22 May 2018
  • 6 reacties
  • 330 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo ik ben 16 en ik ben verslaafd aan wiet, ik heb meerdere keren geprobeerd te stoppen maar het wilt niet lukken
hebben jullie tips voor mij?

6 reacties

Om af te kicken heb je anderen nodig, niet slechts onze tips.
Als je dit met jouw ouders zou delen, dan zouden zij jou daarmee kunnen helpen en professionals in kunnen schakelen.
Heya,

Zoals meerdere keren hier boven wordt verteld is dat wij niks kunnen veranderen.
Ik ben maar een mensje in een scherm en ik kan je dus niet direct helpen.
(Hele goeie reactie @Daan.!)

Het is vaak wel een goed idee om als je drang krijg bijvoorbeeld een lolly te nemen. ( wel ongezond maar ja)
Praat er met je omgeving over en geef aan dat je hulp nodig hebt.

Misschien lijkt dit bij het begin vrij "eng" maar als je echt wilt dat je geholpen wordt moet je jezelf oo geholpen laten worden.
Ik geloof dat je het kan.
Veel succes!

(https://nl.wikihow.com/Afkomen-van-een-verslaving)

Groetjes van Maii 😳
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Het enige wat wij inderdaad kunnen doen is zeggen “stop met blowen”. Echter help je een echte verslaafde daar niet mee. Jij hebt hulp vanuit je omgeving nodig, wie dit dan ook is.
Misschien hebben ervaringsdeskundige wel tips hoe je er makkelijker vanaf kunt blijven, maar ik ben dat niet. Ik heb redelijk lang en vaak wiet en hasj gerookt, maar ik ben er op gegeven moment mee gestopt en heb daar geen problemen mee gehad.

Ik kan je wel zeggen dat het helpt een andere ‘verslaving’ aan te nemen. Elke keer als die behoefte aan wiet erg naar voren komt, ga je dan die nieuwe ‘verslaving’ doen. Bijvoorbeeld dat je dat naar de sportschool gaat, of dat je even wat gaat lezen. Bij sommige helpt dit, maar voldoende is het meestal niet. Je moet dit niet alleen willen oplossen, dus zoek hulp.
ik heb ook dat probleem weet ook niet wat ik er aan moet doen

Reageer