Vraag

verslaafd aan te harde muziek

  • 20 May 2021
  • 4 reacties
  • 122 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi ik heb al een tijdje een verslaving aan te harde muziek

Ik woon op een woongroep voor jongeren en begeleiders zeggen altijd tegen mij zet zachter of koop oordopjes voor bescherming maar geen van deze dingen wil ik doen en zie het zelf als hobbie en verslaving maar ben niet van plan te stoppen heb savonds best wel harde piep in me oren dus maak me zorgen om me zelf.

Ik luister meestal 5/10/15/30/60 minuten 

Maar ik wil graag weten.…

Is het gevaarlijk om hier nog mee door te gaan met harde volume?

Of loop ik geen risico op doofheid ik ben bijna 17 jaar oud trouwens dus wil dit niet perse 

Ik heb een speakerset van 5 grote speakers 4.000 watt per stuk

En 2 versterkers 10.000 watt per stuk

Dus dat is dan samen 20.000 watt

En dat heb ik in mijn slaapkamer staan

Kamer is best groot bank tv kast bed alles past en heb nog ruimte over.…

Alvast bedankt voor Julie hulp 

 


4 reacties

Hallo rereboy :)

Als je in de avond een harde piep hoort in je oren kan dat komen door de harde muziek. Is het een optie om de muziek zachter te zetten?

-TheMightySlayer <3

Hoi Rereboy.

 

Zoals TheMightySlayer ook zegt kan de harde piep die je s’avonds hoort komen doordat je harde muziek luistert. Het is denk ik het beste om je muziek toch wat minder hard te zetten zodat je schade aan je oren kan voorkomen.

 

Groetjes van mij.

Reputatie 7
Badge +19

dit lijkt me inderdaad niet heel goed voor je gehoor. Te harde muziek luisteren kan blijvende schade aan je oren veroorzaken. Die piep die je nu alleen savonds hebt kan ook blijven en dat is echt heel naar. Je kunt dus beter je muziek iets zachter zetten.

Is het gevaarlijk om hier nog mee door te gaan met harde volume?

Zoals de anderen al merkten is het niet echt super voor je gehoor.
Om te weten hoe lang je er veilig naar kunt luisteren moet je wel weten hoeveel decibel (dB) je produceert als je muziek luistert.

 

Ik heb een speakerset van 5 grote speakers 4.000 watt per stuk

En 2 versterkers 10.000 watt per stuk

Dus dat is dan samen 20.000 watt

Dat is volgens mij 40kW i.p.v. 20.000W.
Ik denk ook dat dat een tweede probleem is.

Elke schakelgroep levert 230V met een maximum stroomsterkte van 16A, wat 3680W/groep is.
Voor al je speakers zou je dus meer dan 10 schakelgroepen nodig hebben.
Ik kan mij dus voorstellen dat je begeleiders andere klachten hebben, omdat je zo de stekkers elke dag zou laten ontploffen.
Misschien wil je dus een tweede keer nagaan of de zo sterk zijn, maar het kan zeker geen kwaad om geen tweedehansjes meer te kopen van concertzalen.

Reageer