verslaafd aan pijn

• 7 July 2015
  • 2 reacties
  • 305 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik ben thomas
ik ben 15 jaar oud en ik doe mezelf best vaak pijn.
Het is niet dat ik mezelf stom vind ofzo en ik ben best zelfverzekerd en vrolijk, ik ben echt totaal niet depressief of wat dan ook.
Als ik bijvoorbeeld aan het gamen ben bijt ik bewust op de grens tussen mijn nagel en mijn vingertop wat echt verschrikkelijk veel pijn doet, ik wil wel stoppen maar elke keer word ik er weer tot aangetrokken. Het pijnigen varieert van bijten in mijn lip of tong, tot het ergens tegen aan schoppen met mijn ontstoken teen.
Ik weet niet hoe het komt en ik ben bang dat het later misschien erger word en dat ik dan echt iets ergs met mezelf doe. Heeft iemand tips?

Ps: Ik doe 3 atheneum, heb genoeg goede vrienden, ben totaal niet depressief en meestal vrolijk, het gaat goed met me op school en ook thuis gaat het prima.

2 reacties

Als ik eerlijk ben zou ik als ik jou was het tegen je ouders vertellen, ik denk namelijk dat je er wel wat hulp bij nodig hebt. 
Misschien kun je eens een afspraak bij de psycholoog maken, ik ben er ook een paar keer geweest! 
Hey!

Als je jezelf me t opzet pijn doet, waarom dan ook, dan is t automutilatie. En dat is zowiezo nooit goed. Het is niet erg dat je nu nog niet weet hoe dit komt, dat moet je gewoon nog onderzoeken. Pijn maakt endorfine vrij, en ja, dat is verslavend.
Omdat je echt aan pijn verslaaft bent/kan zijn, is het heel moeilijk om in je eentje te stoppen. Durf je aan iemand (ouders/mentor/huisarts/zorgcoordinator) te vertellen hierover?

Sterkte, succes en heel veel liefs,

Reageer