Verslaafd aan gamen.

• Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik heb een probleem,
Ik ben dus verslaafd aan gamen.
En ik ben verslaafd aan het spel 'Minecraft'.
Ik vind het een geweldig spel, maar ik speel het echt té vaak.
Als ik van school thuiskom ga ik meteen met mijn laptop in mn bed liggen en gamen.
Soms game ik zo vaak dat ik al mijn huiswerk vergeet en dan niet af krijg. 
Ik wil wel minder spelen of misschien wel stoppen maar dat is lastig, want ik speel het meestal met al mijn vrienden.
Ik heb ook gemerkt dat school slechter gaat, want ik zit nu op 2VWO en ik ben al 1x blijven zitten, en nu heb ik nog steeds 1 onvoldoende wat redelijk slecht is voor de tweede keer. Ik moet ook nog Maatschappelijke Stage doen voor school, (15 uur stage aan het eind van de schooljaar) en ik kan nergens stage vinden. Als ik mijn stage-uren niet heb voltooid dan kan ik niet over. 
Slapen gaat ook slechter, als ik naar bed moet dan lig ik echt 30 minuten lang in bed zonder te kunnen slapen, en dan pak ik mijn laptop erbij en begin weer te spelen tot ongeveer 23:00 of 00:00. Dit loopt heel erg uit de hand, en mijn ouders worden meestal ook heel boos omdat ik zo veel speel.

Kan iemand me helpen?

22 reacties

Beste Tarwebloem,

Ik ben ook MEGA verslaafd aan Minecraft en zit in HAVO 2. Ik probeer het af te leren door eerst het huiswerk te maken en dan Minecraft. Is wel lastig maar het gaat op een gegeven moment steeds beter. Je kunt ook je ouders vragen om je te helpen door je eerst je huiswerk te laten maken (heb ik ook gedaan! ;)).
ik ben ook verslaafd aan minecraft. maar niet zoals jij. ik ben verslaafd aan de videos die mensen makken in mincraft. dan zit ik vanaf het moment dat ik thuis kom tot aan het eten achter mijn laptop naar het scherm te kijken. na het ete ga ik weer maar boven en ga ik verder kijken dan ga ik rond 20:30 naar beneden om bij de famielie te zitten. waneer ik naar bed moet leg ik mijn boeken klaar voor de volgende dag en ga ik tot ruim 03.00 zitten staren.

ik ben aan het proberen om minder te kijken. dat doe ik door middel van iets anders te zoeken. ik ben nu beonen met een verhal te scchrijven over een jongen die latere een machtige magikus zal worden. ik wil n ook gaan beginen met het maken van een mod voor minecraft. echt lastig. wand ik heb minecraft noch niet gekocht. daarom ben ik ook opzoek naar een baantje om op z'n minste 20 euro te verdienen om de game te kunnen kopen. die baan gaat me vast helpen met het makken van huiswerk. dan heb ik het huiswerk niet nodig wand ik leer snel. leg mij iets uit en ik snap het. ik ben klaar met smoesjes verzinnen en wegkruipen voor mijn docenten en mijn ouders. ik heb wel goeie cijvers dat wel maar het is meer de stres die ik weg wil hebben. ik zit in 3TL btw 
Beste Tarwebloem,

Ik ben ook MEGA verslaafd aan Minecraft en zit in HAVO 2. Ik probeer het af te leren door eerst het huiswerk te maken en dan Minecraft. Is wel lastig maar het gaat op een gegeven moment steeds beter. Je kunt ook je ouders vragen om je te helpen door je eerst je huiswerk te laten maken (heb ik ook gedaan! ;)).

P.S. Wat is je username? Ik heb een server en dan kunnen we misschien een keer samen spelen! :) (Na het huiswerk! ;))

Bedakt voor de tip, en ik heb trouwens Minecraft nog niet gekocht. Ik heb de cracked versie maar ik ga het nog kopen, ik moet eerst werk zoeken en geld verdienen. 🙂
Cracked is goed genoeg! Heb ik ook!
Mijn gameverslaving heet Clash of Clans. Sinds ik het in de vakantie heb ontdekt kan ik het niet meer los laten.  Ik kan er tegenwoordig ook niet goed meer door slapen. Ik word dan midden in de nacht wakker, en moet dan weer gamen. Ik zit in een clan waar mensen heel goed zijn, ze geven veel geld eraan uit. Ik heb 30 euro uitgegeven, maar ik weet van twee jongens uit dezelfde clan dat ze meer hebben uitgegeven. We spelen met kinderen en volwassenen door elkaar heen. Vaak kunnen die volwassenen veel meer geld uitgeven aan het spel, waardoor ze automatisch beter worden. We weten van elkaar niet hoe oud iedereen is, er zitten ook mensen in van in de veertig.
ik ben ook superverslaafd aan minecraft en dat gaat ook ten koste van mijn huiswerk. ik zit in 2 havo en het is nu niet zeker of ik wel over ga. heb heel veel aan deze tip. oja nog een tip. vraag aan je ouders of spreek met jezelf af, dat als je over gaat dat je dan premium koopt
ik ben ook superverslaafd aan minecraft en dat gaat ook ten koste van mijn huiswerk. ik zit in 2 havo en het is nu niet zeker of ik wel over ga. heb heel veel aan deze tip. oja nog een tip. vraag aan je ouders of spreek met jezelf af, dat als je over gaat dat je dan premium koopt

dat lijkt mij niet het slimste om te doen want dan zit je in havo 3 en dan zit je allen maar premium te spelen, toch
Uit school ga je 15 min. minecraften. Dan ga je huiswerk maken. Bijv. NL. Als je dat af hebt beloon je je zelf. Daarna maak je bijv. aardrijkskunde, en dan weer een beloning. enz. Nooit langer dan 15 min. minecraften als beloning! (zet bijv. een wekkertje)

Vraag iemand om hulp. Die je inde gaten houd en zorgt dat je optijd stopt met minecraft, verzin desnoods iemand, maar zorg dat je inde gaten gehouden wordt.
Om op te bouwen: maak steeds meer huiswerk achter elkaar voor je gaat minecraften.

Ik speel het zelf ook en weet hoe verslavend het is.

Suc6!
1 ding weet ik zeker; los het niet in je eentje op.. meestal gaat het met hulp makkelijker ^^

dat lijkt mij niet het slimste om te doen want dan zit je in havo 3 en dan zit je allen maar premium te spelen, toch

ja maar als je de reacties goed leest staat er dat ze een baantje gaan zoeken om het te kopen. Dus als ze het toch al doen, dan  maar als beloning
hey, laat je ouders misschien je laptop wegleggen totdat je je huiswerk afhebt
Dat is zeker waar
Ik had ooit een keer een programma gevonden(ben vergeten welke) en die zet alles op je laptop op slot tot de opgegeven tijd behalve de opgegeven programma's. Ook werkt dit op websites en zal alles blokeren wat met games enzo te maken heeft.

Ik had er HEEL veel aan. Volgens mij zag ik het bij Vsauce2 of 3? Dunno. Ik weet niet eens of dit(<---) mag...
ALs het niet mag haal het dan weg, en geef mij aub geen waarschuwing kindertelefoon. Ik weet het echt niet. Ik heb zelfs de regels nagekeken... 
OMG ik ben ook verslaafd ana minecraft :S
Een jaar geleden was ik ook verslaafd aan minecraft .. ik haalde ook slechte cijfers , uiteindelijk heb ik het gewoon verwijderd van me computer..
Ik heb toevallig een tip met Huiswerk en Minecraft, ik combineer het, ik maak een doolhof, met vragen en antwoorden, loop de juiste gang in
, dan heb je echt een leuke uitdaging 😃
Probeer nadat je van school komt eerst je huiswerk af te hebben, te leren voor je proefwerken, so's or whateva.
En nadat je dat af hebt en alles goed hebt geleerd kun je het spel spelen met je vrienden, ik bedoel iedereen zijn eigen hobby haha.
Maar probeer slaappillen te gebruiken, val je snel in slaap. 

Goooodluck!
Ik snap het, ik zelf heb een server en zit daar denk ik te veel in.
Hoe lang speel je het al, en merk dat het saaier begint te worden als je vaak speelt.
Mensen ik denk dat ik het grootate mc probleem hiee heb dus ik denk dat ik ook verslaafd ben aan mc mijn vader heeft een wachtwoord op mijn pc gezet om te verkomen dat ik meer in de problemen kom maar ik kon het er niet van weerhouden dus ik maakte een eigen gebruikers account (voor mensen waar al een wachtwoord op hun computer is geen andere gebruiker maken) mijn vader kwam er toen achyer dat ik een gebruiker had gemaakt toen ging hij in mijn computer paar draadjes weghalen zodat de pc helemaal niet meer opstart (hij is ict dus hij weet hoe het moet) maar ik vond uit welke draadjes hij eruit had gehaald ik stopte ze weer terug en begon te spelen hij kwam daar ook achter en
haalde mijn beeldscherm weg en zette het achter slot en grendel ik vond de sleutel en begon weer te spelen hij kwam daar ook achter en mijn moeder ook boos ik dacht misschien heb ik toch een probleem en ik krijg maar zaterdag en zondag een speelbeurt van 1uur en mijn moeder is super streng dus ze gaat me door de week echt niet gunnen mijn school gaat hierdoor ook slecht weet iemand me te helpen
P.S. Voor mensen die een leuke premium prison wilt joinen zeg het dan maar dan stuur ik ip ff (is 1.6.4)

P.P.S. Hebben jullie 1.7.2 al gespeelt gewoon geweldig 😃
Reputatie 7
Badge +7
Hallo Vishand,

op dit forum is iedereen anoniem, het is dus niet de bedoeling om persoonlijke gegevens zoals ip uit te wisselen.
Check nog even de forumregels: http://forum.kindertelefoon.nl/emotionele-problemen-gevoelens-29/forumregels-kindertelefoon-3875/

Groetjes Marieke / De Kindertelefoon
hier spreekt ook een minecraft/verslaafde.
ik zit in de 4de klas in mijn examenjaar (belangrijk dus)
maar ik heb een planning voor als ik uit school kom.
het gaat als volgt: 1 ik kom thuis van school 2 ik neem wat fruit en wat drinken 3 ik kijk watvoor huiswerk ik heb 4 ik maak dat huiswerk 5 de rest van de dag ga ik gamen !

weekends game ik vanaf een uur of 9±10 tot 7 uur sóchtends haha

ook speel ik league of legends, cod mw1 2 en 3,black ops 1 en 2,gta V en nog veel meer,

greetz: PeanutButter
Ewa man bro,
hoe jij hebt VWO gehaald man bro?

Reageer