Vraag

Verslaafd aan forum:)

  • 30 September 2020
  • 13 reacties
  • 236 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey allemaal,

Ik zit dus sinds een paar dagen op dit forum. En er zijn echt zoo veel topics en ik wil iedereen wel helpen. Dat kan natuurlijk niet, maar ik ben wel een beetje forum verslaafd geworden.

Wat kan ik hieraan doen of hoe moet ik hier mee omgaan?

Ik vind het btw wel heel leerzaam, want ik leer ook weer van andere reacties enzo . Dus ik vind dit wel nuttig om je tijd aan te besteden, maar misschien niet te veel, oeps..


13 reacties

Hahahahaha geen zorgen hoor. Ten eerste is het juist mooi dat je je in principe zo 'thuis' voelt op het forum, dat je er graag tijd spendeert op wat voor manier dan ook. Ten tweede is het heel relatable, toen ik nog jong was en, nouja, vooral tijd had, zat ik soms ook echt uren op het forum. Kwam wel is voor dat ik op elk topic de laaste reactie was. Het is helemaal niet erg om actief te zijn, tenzij het echt in de weg staat van iets. En uit ervaring van mezelf en anderen op het forum kan ik wel zeggen dat je jezelf dan uiteindelijk wel tegenkomt. Maak je er vooral nu nog geen druk om. En ga zo door, want je doet het hartstikke goed :) 

Oh gelukkig ben ik dan niet de enige.

Het staat nu nog niet heel erg in de weg, behalve dat ik soms liever dit doe dan huiswerk maken:)

Wat bedoel je dat je jezelf dan tegenkomt, kan je dat een beetje uitleggen?

En thanks voor je compliment, ik doe mijn best en iedereen is er om elkaar te helpen, dus helemaal top!

Oh gelukkig ben ik dan niet de enige.

Het staat nu nog niet heel erg in de weg, behalve dat ik soms liever dit doe dan huiswerk maken:)

Wat bedoel je dat je jezelf dan tegenkomt, kan je dat een beetje uitleggen?

En thanks voor je compliment, ik doe mijn best en iedereen is er om elkaar te helpen, dus helemaal top!

Met jezelf tegenkomen bedoel ik, hoe ouder je wordt hoe meer verantwoordelijkheid en druk je ervaart, dus hoe minder je tijd je sws aan dingen zoals het forum kan besteden. Al zou je het anders willen, het gebeurt vanzelf. 

Zolang je er plezier aan hebt en het niet voelt als een vervelende dwang is het denk ik geen big deal. Je helpt tenslotte jezelf en anderen!  Als je toch merkt dat je liever iets minder tijd hier wilt besteden kan je misschien het beste een regel als ‘ik lees 10 topics per dag en niet meer ‘ voor jezelf stellen. Zo leer je jezelf ook beheersen en grenzen te stellen. Ik hoop dat je er wat aan hebt! :) groetjes  ~Kroko
 

Hi

 

Ergens is er natuurlijk niks mis mee

Zorg alleen niet dat je teveel last krijgt van de negatiefitijd die hier soms is(depressie enz)

 

Daarnaast..

Als ik eerlijk ben zijn er wel meer mensen die hier 3-4 dagen heel actief zijn en daarna opeens nergens meer te bekennen zijn, dus ik zou niet meteen zeggen dat je verslaafd ben

Reputatie 5
Badge +4

ik denk wel dat het dan een goede verslaving is ;) want je helpt er mensen mee. ik was het een tijdje ook, soms zit ik helemaal niet op het forum voor een tijdje en dan zit ik best vaak op het forum

Hee @Simply Me 

Als eerste  sorry voor de late reactie. 

Wat leuk om te horen dat je je hier zo thuis voelt. Ik (en ik weet zeker vele anderen op dit forum) waarderen het heel erg dat je zo de tijd neemt om te reageren op andere topics. Je komt over als een heel aardig persoon die veel geeft om andere en daar wilt helpen waar mogelijk.
 

Let wel ook een beetje op jezelf! Het is goed om er voor anderen te zijn maar zorg ervoor dat je ook jezelf niet vergeet. Soms zijn we zo druk bezig met ervoor te zorgen dat het goed gaat met anderen dat we vergeten te denken aan hoe het met ons gaat. Jij verdient dezelfde liefde die je aan andere geeft.  (Onthoudt deze quote: be there for others, but never leave yourself behind). 
 

En oh ja, er zijn idd super veel topics en je hoeft echt niet te reageren op iedereen. Dus probeer jezelf niet te veel druk op te leggen doordat je denkt dat je iedereen moet helpen. Het is namelijk simpelweg niet mogelijk om iedereen te helpen. Als je je die druk oplegt, kan je je namelijk vervelend gaan voelen als het niet lukt om op iedereen te reageren/ iedereen te helpen. Dus wanneer je merkt aan jezelf dat het misschien de verkeerde kant op gaat en je deze druk gaat voelen: spreek met jezelf af hoeveel topics je bekijkt per dag of hoeveel tijd je op het forum besteedt per dag. 
 

Hopelijk heb je er iets aan! Nogmaals, ik waardeer en bewonder het echt dat je zo graag anderen helpt! 

Fijne avond. 

Heey allemaal,

Super bedankt voor jullie reacties en lieve woorden en helpend tips. Ik kan er zeker mee en ik denk dat ik inderdaad de druk voor mezelf wat lager moet/ga leggen.

Dus thanks allemaal!

Xx Simply Me

Hallo Simply me :)

Ik was ook verslaafd aan het forum, vorig jaar december was ik heel veel aan het reageren. Daarna begon ik minder te posten gezien ik ook betere dingen te doen had en het niveau van het forum gedaald is qua mensen die de forumregels overtreed.

Het is positiever dan een gameverslaving, want je helpt mensen :)

-TheMightySlayer <3

Wat kan ik hieraan doen of hoe moet ik hier mee omgaan?

Oh, zelf hoef je niets te doen.
Op een gegeven moment merk je dat de meerderheid van de nieuwe topics vrijwel hetzelfde zijn, zeker in de “seksualiteit” sectie, met minimale variatie.
Als er iets je enthousiasme kan laten verdwijnen, dan is het zeker de constante stroom van mensen die niet weten hoe je iets op kunt zoeken en anderen dat laten doen.

Heyo,

Je bent absoluut niet de enigste die verslaafd zijn geweest aan het forum. Je hebt bijvoorbeeld de @TheMightySlayer die in 1 maand 1000 reacties behaalde haha.  Ach ja je moet iets doen in de vakantie right?

En zo zijn er wel meerdere mensen die de eerste weken ofzo onder elke reactie iets willen plaatsen. Uiteindelijk laat je het een en ander wel los, en plaats je minder reacties. Of wordt je huidige leven interessanter dan het forum en rem je zo af. 

Ja.. en ik ken eigenlijk bijna niemand die voor een veel langere periode heel veel reacties plaats. Behalve Kenshin. Zij is niet meer op dit forum omdat ze 19 is geworden. Maar zij was elke dag veel actief hier. En daarmee bedoel ik echt heeeeeel veeeel actief. Altijd super fijne reacties enzo ook. Het forum is een beetje veranderd nu ze weg is, maar ja. Zo ontstaan ook nieuwe forumsleden die graag een steentje bijdragen hier een daarvan ben jij dus! En je reacties zien er tot zover ik het zie er super netjes en verzorgd uit.

See ya!

Jixx.

Hey allemaal,

Ik zit dus sinds een paar dagen op dit forum. En er zijn echt zoo veel topics en ik wil iedereen wel helpen. Dat kan natuurlijk niet, maar ik ben wel een beetje forum verslaafd geworden.

Wat kan ik hieraan doen of hoe moet ik hier mee omgaan?

Ik vind het btw wel heel leerzaam, want ik leer ook weer van andere reacties enzo . Dus ik vind dit wel nuttig om je tijd aan te besteden, maar misschien niet te veel, oeps..

zelfde hahaha

Ik vind het geweldig hoe dit echt een positieve vibe geeft, heb nog op geen enkel platvorm gezien. De moderators zijn ook super vriendelijk! KEEP UP THE GOOD WORK :)

groetjes

Hey Anonymous123123,

Wat leuk om te horen dat het jou een positieve vibe geeft!
Het is inderdaad heel mooi dat je anderen hier kan helpen en zelf je verhaal kwijt kan en dat dan door en voor jongeren met toezicht van de moderatoren.

Ik zou zeggen lees de reacties hierboven ook nog eens door, want op een gegeven moment ga je dat zelf ook inzien:)

Veel plezier nog op het forum!

Groetjes,

Simply Me

Reageer