Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

verslaafd aan energydrinks, hoe stoppen?

• 24 december 2011
  • 18 reacties
  • 1809 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
ik ben verslaaft aan energy wat kan ik er aan doen?
ik drink er ong 3 per dag
ik heb al geprobeerd te stoppen....

18 reacties

hoe heb je geprobeert te stoppen?
ik heb het een en ander op internet opgezocht en begin met proberen te minderen, dus ipv 7 dagen per week 3 per dag, 2 van de dagen er minder of zelfs geen te drinken en zo week voor week langzaam afbouwen. wat ik ook als tip heb gevonden op internet is om een half blikje aanlengen met veel koud water, dus echt een groot glas/grote beker en die voor minder dan de helft vullen met energy en dan koud water er bij, dan schijn je dezelfde smaak te behouden. maar in 1x stoppen heeft weinig effect, dan krijg je afkick verschijnselen en dan krijg je snel de drang weer terug om het te doen.
succes!
ik heb steeds minder gedronken .....

maar uiteindelijk toen ik gestopt was

kreeg ik weer de dwang van me zelf weer te beginnen:S
3x per dag?
ik ken iemand die 6-8 blikjes per dag drinkt, en dan voelt hij zich altijd heel down en als ie dan een blikje heeft gedronken wordt ie helemaal hyper. maar iedereen weet er nu van en we pakken zijn blikjes af, en nu drinkt hij meestal cola ofzo. af en toe drinkt hij nog wel energy.
maar je moet het niet te ver laten komen want energy is echt verslavend en het is heel slecht voor je, slechter dan je denkt.
ik ben verslaaft aan energy wat kan ik er aan doen?ik drink er ong 3 per dag ik heb al geprobeerd te stoppen.... omg 3 per dag ik drink er dik wel 8 / 10 op een dag dus wat jij zeg is geen verslaving https://mailto:!!@#!@$#!#$%!
Het is zowiezo niet normaal dat je verslaafd bent aan energie drink op die leeftijd. het is namelijk helemaal niet nodig voor zon leeftijd.
Drie is niet verslaafd, vind ik. Zelf drink ik nooit veel & we hebben ook niet zo vaak energy thuis, (te lui om zelf te halen, omg) , maar ik denk dat vanaf zes toch wel veel is. Heb ook geen idee of energy slecht is of wat er überhaupt slecht aan is..

Ik heb gehoord dat ze Energy willen gaan verbieden? x.x Het blijft het drinken dat ik op warme dagen na school even snel haal bij de albert heijn voor minder dan 50 cent. ;p
Het probleem van energie is dat er een flinke hoeveelheid suiker In zit. In 250 ml energie drink zit 9 klontjes suiker. Er zit Taurine in ( glucuronolactone) kan extreme hoofdpijn veroorzaken. Als je juist veel energie drinkt zal het effect van de hoofdpijn afnemen waardoor het dus een verslaving kan woorden. Daarnaast zorgt de Taurine ook voor een vetopname en stimuleert het overgewicht.Doordat je te veel energie drink drinkt kan het gebeuren dat je last krijgt van hoge bloed druk. Door te hoge bloed druk heb je kans om een beroerte of een hartaandoening te krijgen.Ik zeg niet dat ik zelf nooit energie drink drink maar ik drink er misschien 1/2 per week. verder heb ik niet nodig. Greets derp
Je moet eigenlijk er mee stoppen. Ik weet zelf ook dat het érg lekker is, maar het is ook érg schadelijk voor je lichaam.
Zoek iets wat het kan vervange zoals; chocolade, sportdrank, fruit of iets anders wat je misschien lekkerder vind dan energy drank.
Ik drink hooguit 1 energieblikje per dag (500 ML).. En dat is dan op het werk als ik pauze heb als ik overdag werk.. Dan krijg ik energie en kan ik er wel weer tegenaan maar het is niet dat ik het zomaar zou drinken,, ik vind het daar te ongezond voor! STOP ERMEE!
Koop het niet meer,
en binnekort gaat alles naar de slijterij volgensmij,, en leeftijd wordt verhoogd :mad:

xxx:rolleyes:
vind jij 3 veel ik drink een krat per dag ik moet ook stoppen maar daarom noemen ze het een VERSLAVING:(
Hoewel ik zelf nauwelijks energy drank drink, kan ik je wel advies geven. Probeer een vervanging voor de energydrink te vinden, zoals bijvoorbeeld cola (light), maar water kan ook lukken. 

Voor iedereen die zegt dat 3 blikjes per dag geen verslaving is, het is een verslaving, als je niet zonder kan. Het kan 1 blikje zijn, 3, 20, 200 per dag, als je niet zonder kan, is het een verslaving.
ik heb dit ooit gehad ik dronk er soms wel 15-20 op een avond maar ik heb hartkloppingen gekregen en heel veel pijn nu drink ik het mischien 1-2 keer per week ik ben er 3 jaar aan verslaafd geweest en ben heel veel aangekomen ;/ beste manier om te stoppen ( me zus had het ook) is je helemaal vol drinken met water dan hoef je geen andere drankjes meer 🙂
denk: energy is gemaakt van dieren-oogballen en je krijgt er ziektes van en gaat dood.

en denk dan: vind ik dit nog lekker?
ik heb hezelfde ik drink er zo'n 10 per dag en dan moster die grote blikke 😞
Zo ver ik weer zitten er geen substanties in EnergyDrink die je verslaafd kunnen maken
Ik denk gewoon dat dit een topic is die een beetje aandacht nodig heeft, My Opinion. nohate.

't Probleem is dat je het lekker vindt, dat maakt je niet meteen verslaafd, en 3 per dag is geen probleem.

~
Hallo Mehado,

Enerydrinks zijn verslavingsgevoelig ivm de cafeïne en de suikers die erin zitten.

Groetjes,
Noor, De Kindertelefoon
Ik denk nadat je mijn ouwe lullen filosofie gehoort heb dat je wel stopt;).

Normale Energydrinks: 

Energydrink bevat rond de 80calorién per 100ml, wat tot ongv 200cal per blikje oploopt, je drinkt er 3 van zei je hé? dat is 600 Calorién niet alleen krijg je teveel calorien binnen op een dag naarst dat heb je verhoogde bloedspiegel en worden je bloed dikker wat ontstoppingen in je bloed kan veroorzaken aan alle rotzooi die je binnen krijgt. wat een hardstilstand kan veroorzaken.
Met die extra calorien kan je Suikerziekte krijgen, Verhoogte bloeddruk, als dat heel je leven blijft zal je niet oud worden.

Light Energydrink & Sugar Free, Zero enz.

Aan deze energydrinks worden veel onnatuurlijke stoffen aan toegevoegt om het suikersmaakje na te bootsen, je krijgt idd niet meer dan 10cal binnen per 100ml, maar je bloed word 3x dikker dan bij een normale energydrink, read it above- Wat hardklachten, verslippende aders, en hartstilstanden kan veroorzaken,tevens kan je er een te hoge bloeddruk van krijgen en als dat heel je leven doorblijft gaan zal je niet oud worden,Je helpt ook het broeikas effect sneller te maken aan de co2 die jij uitstoot met een blikje energy.

Simpel, slecht spul. Ik drink het zelf ook, maar dan blikje per week.

Reageer