Vraag

Verslaafd aan energie dranken nu ben ik bang voor slechte tanden

  • 10 April 2018
  • 4 reacties
  • 363 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik had ergens gelezen dat energie slecht is voor je tanden maar ik ben echt verslaafd aan energie ik drink bijna elke dag 1 blikje (tenzij ik uitga dan zijn het er wel 4)
Ik heb al een een of andere aandoening met mijn tanden waardoor ik sneller gaatjes krijg enz. Maar betekent dat dat ik moet gaan stoppen met energie drinken ? Of moet ik gewoon heel heel goed mijn tanden 3x per dag poetsen?

4 reacties

Slechte tanden is niet het enige waar ik bang voor zou zijn als je te veel energie drinkt. Je kunt er nog meer aandoeningen van krijgen. Dingen als hartkloppingen, hoge bloeddruk en in extreme gevallen zelfs hartfalen. Sowieso is zo veel cafeïne echt niet goed voor je.

Ik zou dus niet alleen voor je tanden stoppen, maar ook voor de rest van je lichaam.

Gr. Pin
Nouja, er zitten aardig wat suikers en stoffen zoals cafeïne in.
Niet echt handig voor een normaal slaapritme, maar je werkt ook meer dan de helft van de maximale hoeveelheid suikers op een dag naar binnen met zo'n blikje.

Ik raad jou dus aan om te stoppen.
Reputatie 2
Badge +9
Ondanks dat het niet bepaald goed of gezond drinken is en dat je epileptische aanvallen, hartfalen, bewusteloos, of gewoon dood aan kan gaan.

Maar zelf denk ik dat 1 blikje weinig kwaad kan op een dag als je nou bijv. meerdere blikjes zou drinken dan kom je wel in aanmerking met de bovenstaande problemen.

Maar ja als je 1,5 liter water achter mekaar op drinkt, dan wordt je ook niet bepaald vrolijk.

Het beste kun je opzoek gaan naar een ander soort drinken.

Met je tanden moet je wel je hele leven mee doen. Tenzij je natuurlijk kiest voor een kunstgebitje. Haha.

Gr:Mr.S
Reputatie 2
Badge +17
Energy drank is echt slecht voor je. Het is lekker ja, maar alle stoffen en suikers die erin zitten zijn zo belachelijk slecht voor je. Niet voor niets hebben steeds meer supermarkten als de Albert Heijn een beleid waarin halve liter energy drankjes niet meer zijn toegestaan. Het is gewoon te schadelijk. Klinkt misschien heel stom, maar een goed alternatief voor energydrankjes is (zwarte) koffie.Deze voorbeelden hebben een positieve werking op de stofwisseling en bevatten veel minder calorieën dan een blikje energiedrank. Tevens bevatten ze geen gevaarlijke stoffen en krijg je hier ook een energie boost van.

Reageer