Vraag

verslaafd

  • 26 January 2022
  • 9 reacties
  • 280 Bekeken

Badge

Ik ben een jongen van 14 jaar en ik ben verslaafd aan drugs pillen nu al bijna een jaar Ik ben gister bijna gepakt door de politie maar ik ben net op tijd kunnen ontsnappen Ik wil wel stoppen maar ik kan het gewoon niet Mijn ouders weten dit ook niet wat moet ik doen en daarbij ik ben verder wel een normale jongen en ik heb verder ook geen problemen maar ik kom maar niet van mijn verslaving af wat moet ik nou doen help mij alstublieft dankjewel

 


9 reacties

Hoii, mag ik vragen om welke pillen het gaat? En hoe kom je telkens weer aan die pillen? 

Badge

Ik gebruik speed pillen en ik koop ze van een vriend op school en ze zijn best duur 4euro per pil 

Ik ben een jongen van 14 jaar en ik ben verslaafd aan drugs pillen nu al bijna een jaar Ik ben gister bijna gepakt door de politie maar ik ben net op tijd kunnen ontsnappen Ik wil wel stoppen maar ik kan het gewoon niet Mijn ouders weten dit ook niet wat moet ik doen en daarbij ik ben verder wel een normale jongen en ik heb verder ook geen problemen maar ik kom maar niet van mijn verslaving af wat moet ik nou doen help mij alstublieft dankjewel

 

Dat is een lastig iets, verslaving.

Het beste persoonlijke advies wat ik je kan geven is een afleiding zoeken als je de neiging krijgt om te gebruiken.

Zoek iets anders, dit is misschien een rare vergelijking maar het gaat ook over verslaving.

Veel mensen komen bijvoorbeeld makkelijker van roken af door iets anders te vinden, sommige mensen kauwen bijvoorbeeld op zoethout.

Als ik jou was zou ik ook een app downloaden die bijhoudt van hoeveel dagen dat je clean bent, op deze manier heb je doelen waar je naar kan streven en kan je je progressie zien.

Ik wens je veel sterkte en gezondheid!

Badge

Hey wat vervelend dat je verslaafd ben. Dat lijkt me ook erg lastig. Ik heb hier een paar tips ik hoop dat ze helpen 😊 

1. Praat erover met je ouders ( je zei dat je ouders het niet wisten maar praat er toch over wees eerlijk ik snap dat het moeilijk is maar ouders vinden het altijd fijn als je eerlijk bent ) 

2. Probeer af te bouwen ( ik weet niet hoe vaak je ze in neemt maar als je er steeds iets minder in neemt dan lukt het misschien wel )

3. Bel een zorg of andere mensen waar je goed mee kan praten ( praten lucht altijd op ) 

* dit waren mijn tips ik hoop dat je er iets aan hebt ik wens je nog heel veel succes ik hoop dat je snel van je verslaving af komt 

Reputatie 4
Badge +1

Hoi! Wat zit je in een nare situatie zeg! Het beste wat je kan doen is denk ik inderdaad bijhouden hoeveel dagen je de drugs hebt laten staan. Want het geeft jouw waarschijnlijk voldoening om de drugs te gebruiken. Wat ik ook als grote tip mee kan geven is dat je doelen voor jezelf opstelt: Als je 1 week de drugs niet gebruikt kun je jezelf daarvoor belonen. Hoe langer je het niet gebruikt, hoe hoger je de beloningen voor jezelf worden. Ik denk dat dat wel eens zou kunnen werken.

Succes, 

HIOTW!

Reputatie 7
Badge +19

Misschien als het heel heftig is toegeven en vragen of je met professionele hulp mag afkicken. Hoe gaat het er nu mee?

Wilhelmavemela.

Reputatie 3
Badge +1

@Bvfd941234 

Bedenk het zo vindt je het normaal om 14 te zijn en verslaafd te zijn aan speedpillen? En deze van een vriend te kopen? Praat er met je ouders over. Een verslaving oplossen begint met realiseren dat wat je doet slecht is. Ik raad je echt aan hulp te zoeken praat met je ouders

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon.

 

 

Badge

Het is heel lastig om alleen van je verslaving af te komen. Ik be zelf 2 jaar verslaafd geweest en ben uiteindelijk 6 weken in een afkick kliniek geweest om dit te kunnen doen! Je kan het ook ambulant doen dat je 1 x per week naar een begeleider gaat en die helpt jou ermee en en legt ook uit hoe een verslaving werkt. 

Je kan het beste naar de huisarts gaan en vragen om hulp en die helpt je echt wel. Die geeft ook een verwijzing daarvoor zodat het helemaal gratis is. Verslavings klinieken zijn gratis in Nederland zolang je huisarts maar goedkeuring geeft. je moet hier echt niet te lang mee wachten want het wordt alleen maar moeilijker! 

https://solutions-center.nl/verslavingen/drugsverslaving/speed-verslaving/

Badge

Hoe kom je aan die drugs? Ga daar dan niet meer heen!

Reageer