verslaafd

• 24 June 2015
  • 3 reacties
  • 279 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
hey,
ik ben vorig jaar begonnen met blowen, ik ben toen erg verslaafd geworden en blowde zon 3/4 keer per dag. Ook heb ik nog meer drugs gedaan, zoals XTC en snuiven.  
ik begin nu weer verslaafd te worden, ik ben ook nog niet helemaal van mijn verslaving af, maar ik zou het graag met me ouders er over willen hebben zodat ik hulp kan krijgen. Ik heb geen idee hoe ik dit tegen me ouders kan vertellen, ik heb nooit een goede band gehad met me oudres.
weet iemand misschien hoe ik het zou kunnen vertellen en hoe ik zou kunnen vertellen dat ik naar een kliniek wil.

3 reacties

Reputatie 1
Badge +17
Het is altijd zo ontzettend moeilijk om zoiets tegen je ouders te vertellen, gewoon omdat het zo'n heftig onderwerp is en je het je ouders niet aan wilt doen (althans, dat neem ik aan). 
Zoiets moet je voorbereiden. Bereid je voor op standaard vragen, zoals Waarom ben je er mee begonnen?. Hiermee laat je het gesprek soepeler verlopen en dat is een pluspunt. Je ouders zullen boos zijn, maar tegelijkertijd heel bezorgd (en uiteraard 'teleurgesteld'). Ga het gesprek aan aan tafel. Niet zomaar op een bepaald moment, maar kies het moment uit waarvan jij denkt dat dat moment geschikt is. Klinkt overdreven, maar goeie voorbereiding bij zoiets kan zo veel verschil maken. 
Verder gewoon alles vertellen en redenen geven waarom je naar een kliniek wilt, want het zal me niets verbazen als je ouders niet willen dat je naar een kliniek gaat. En tja, blijf eerlijk. Snap waarom ze bepaalde emoties kunnen krijgen.

Verder, succes! En sterkte uiteraard..
Heyhey,

Je ouders zullen hier zowiezo neit blij mee zijn, hoe je t ook brengt.
Zorg voor een duidelijk verhaal. Bedenk wat je wilt zeggen. Overdrijf niet, je ouders vinden het sws al erg genoeg. Maar word ook neit nonchalant. Ze meoten wel zijn dat jij het ook erg vind en je er echt iets mee wilt!
en misschien klinkt 'ik wil hulp' beter dan 'ik wil naar een kliniek'. Een kliniek is namelijk gewoon echt niet leuk. Maar ja, het is soms wel nodig. Samen met je ouders kan je dan verschillende soorten hulp uitzoeken. Misschien is een kliniek inderdaad de beste op,ossing, maar is er ook een mildere op,ossing zou ik daar altijd voor gaan.

Liefs,
Leg het snel maar duidelijk uit en je bent er vanaf. 
Ga het niet te veel uitdenken, want een gesprek gaat toch nooit zoals je het je in je hoofd verbeelt

Reageer