Vraag

vapes verslaving

  • 13 February 2023
  • 5 reacties
  • 192 Bekeken

Badge

sinds kort heb ik een vape verslaving. Ik kan er alleen niks meer aan doen elke keer als ik de kans krijg om er een te gebruiken doe ik het gewoon. ik wil er heel graag mee stoppen maar het lukt gewoon niet, omdat iedereen in mijn omgeving het ook doet. Dus als iemand tips kan geven om er mee te stoppen zeg het alsjeblieft. Alvast dankje.


5 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Je vapes weggooien en het bespreken met je omgeving zodat ze je kunnen helpen

Reputatie 7
Badge +15

hi, 

hier een aantal handige tips..

 

zoals @jaivy al zegt is het sws verstandig om het steeds “moeilijker”voor jezelf te maken, als je thuis geen vapes  hebt is het ook moeilijker om het te gaan vapen… probeer ook minder af te spreken met vrienden die (je aansporen) om te gaan vapen….. ik weet niet of je ouders roken/vapen…… maar anders kan je vragen of ze het niet in jou bijzijn willen doen….. 

 

dit is wel een wijze les, ook voor de rest, vapen is OOK verslavend, EN slecht voor je gezondheid… 

 

Mij_Niet-Gezien

Reputatie 2
Badge

Hey hey, 

Het is al erg goed dat je voor jezelf weet dat je wilt stoppen met vapen en dat je weet hoe verslavend het is. 

Stoppen met iets dat verslavend is, is natuurlijk erg moeilijk, om de ontwenningsverschijnselen minimaal te houden raad ik je aan om echt in een keer te stoppen inplaats van langzaam af te bouwen. 

Het hoeft natuurlijk niet in een keer te lukken, het is oke om een keer terug te vallen, dat is onderdeel van het proces maar probeer het wel te vermijden. Dit kan je doen door bijvoorbeeld je vape weg te doen en mensen met vapes proberen te vermijden. 

Succes! 

hoi 

ik ben zelf ook verslaafd geweest aan vapes ik zou het afkicken proberen op te bouwen ik wou niet meer gebruiken ik stopte in 1 keer en ging over 1 week weer harder door dan daarvoor dus ik zou grenzen stellen dus bijvoor beeld beginnen met maximaal een halfuur vapen per dag dag daarna 25 min etc.

Reputatie 2
Badge +3

Vapen is voor losers.

Zeg tegen jezelf “ik ben een loser als ik ga vapen”. Dit is een effectieve manier om te stoppen met vapen omdat niemand een loser wil zijn.

Reageer