Vraag

Vapen, zal ik het gewoon doen?


Badge

Yo mensenn,

k heb veel vriendinnen die vapen en ik weet dat het niet zo slecht is, maar ik durf het niet te doen. Als ze aan me vragen of ik ook wil zeg ik meestal nee. Niet per se omdat ik bang ben voor mijn gezondheid, maar omdat ik bang ben voor mijn ouders, want ze doden me als ze daar achter zouden komen. Toch wil ik het wel proberen. Zal ik het gewoon doen?


19 reacties

Badge

Hey ik raad het echt niet aan op het begin kan je heel veel buikpijn krijgen en duizelig worden ook ga je heel veel hoesten en is het mega slecht voor je komt er moeilijk van af 

Reputatie 3
Badge

Vapen is bijna net zo slecht als roken, er zitten onder andere kankerverwekkende stoffen in en het is superverslavend! Doe het niet! Vapers gaan later vaak gewone sigaretten roken.

 

Reputatie 7
Badge +11

Hey,

Ik zou niet vapen. Mensen vinden dat stoer om te doen maar het is juist erg slecht voor je. Naast dat het verslavend en ongezond is kost het je ook veel geld. Je moet het dus niet doen (ook als andere dat wel willen)

Groetjes, @Monkeyboy08 

Reputatie 2
Badge

Hey! Ik weet niet precies hoe oud je bent, maar ik kan het zeker niet aanraden. Zoals al verteld is vapen erg ongezond en verslavend. Veel mensen gebruiken het om stoer te zijn, of wat oudere mensen die het gebruiken ipv bijvoorbeeld een sigaret. Het is dan ook niet bedoeld voor kinderen. De smaakjes worden niet voor niks vanaf januari verboden.

Het is juist veel stoerder als je het afwijst en níét gaat vapen. Dan ben jij de 'slimmere' :)

Reputatie 7
Badge +6

Nee!! Doe het niet. Als ze aandringen dan zijn het geen echte vriendinnen. Eenmaal begonnen, is het heel lastig om te stoppen. Vind je de verleiding te groot? Vraag dan of ze willen stoppen met vragen en/of vapen. Het is slecht voor je longen want die kunnen dubbel klappen dacht ik en daardoor kan je dood gaan. Succes!

Reputatie 1
Badge

Door dit ben ik nu zelf de fout ingegaan en kan ik niet stoppen! Ik ben ook opgenomen met een longziekte! NIET DOEN!

Badge

NIET vapen! 

 

vapen maakt niet erg

Badge

(Onnodige quotes verwijderd)

Hey, ik snap dat je dit zegt maar vapen is iets anders dan “een keer iets doen wat niet mag”  want het blijft nóóit bij 1 keer. Bovendien kun je na 1 trekje al hartstikke verslaafd zijn! Hoe jonger, hoe sneller verslaafd

en ja, die fout heb ik gemaakt… het leek me altijd eng maar toen dacht ik: schijt eraan ik doe het gewoon. Om verslaving te voorkomen (dacht ik) had ik een nicotine vrije vape gekocht maar dat heeft uit eindelijk niets geholpen want nu ben ik dus alsnog hartstikke verslaafd.

 

het is jouw keuze, maar ook jouw probleem als je eraan begint. Doe het niet!

Badge

Haii

Ze zijn er nu achter dat het echt slecht is. Maar doe waar je je fijn bij voelt ouders hoeven niet alles te weten. Ook die hebben vroeger dingen gedaan die hun ouders niet wouden

Reputatie 2
Badge +1

Breath air

Doe het niet het is echt super ongezond 

Reputatie 1
Badge

kijk als ik jou was zou ik wel een keer een puff nemen maar niet eentje voor jezelf kopen maar ja je moet wel dingen proberen in het leven en als je het heel graaag wilt proberen moet je het proberen snap je

Badge

Het is eigenlijk helemaal niet duur €6 voor een vape. en ook niet goor door de fruit smaakjes. maar nog steeds niet doen het is gewoon super slecht voor je

Reputatie 4
Badge +1

Wat ben ik opgelucht dat je van gedachte bent veranderd  ! Ik zou je zelfs een knuffel willen geven. Echt top dat je het niet doet, want het is heel gevaarlijk. Ik wil niet dat je in gevaar zit 

Badge

@Nova_ 

 

Dankjewel voor je reactie. Ik zal er nu niet aan beginnen!

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon

Badge

@xLisa 

Dankjewel voor deze reactie! Je hebt met echt goed laten nadenken hierover.

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon

Reputatie 4
Badge +1

NEEEEEEEEE !!!!!!!! Het is hartstikke gevaarlijk!!!!! Je hoef niet dezelfde te zijn als je vriendinnen. Vapen is hartstikke slecht vooor je.

 

Paar reden waarom je het niet moet doen

Je kan verslaafd aan worden(Zo zijn ze allemaal begonnen met vapen)

Na de vapen stinkt je adem ook. 

De eerste keer is het heel goor (Heb ik gehoord )

Je ouders vind het niet goed. 

Het is duur.

 

Nova

Ps: doe alsjeblieft niet.....

Je zegt dat het ‘niet zo slecht is’. Dat is een misvatting. Het is misschien iets minder ongezond dan roken, maar het is zeker niet ongevaarlijk. Daarnaast is het ontzettend verslavend. Alleen om deze twee redenen, zou ik het niet eens proberen. Je brengt jezelf onnodig in de verleiding.

Genoeg redenen om het niet te doen, dus betere vraag is, waarom zou je het wel doen? Om gwn beetje mee te doen? Wees nou niet dat schaap dat overal achteraan loopt en kies voor jezelf.

Reageer