Vraag

vape kopen

  • 22 March 2023
  • 13 reacties
  • 1477 Bekeken

Badge

Heyy ik ben een meisje van 13,

ik zou best graag een vape willen kopen om het gwn te proberen ! Ik wil zeker niet verslaafd raken !maar weet iemand een goede dealer of site waar ik er een kan kopen ? Of raak je na dat je 1 vape koopt al meteen verslaafd? En wat is een goede prijs om een te kopen ? En hoe lang doe je er ongeveer mee ?

 


13 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Ik zou het gewoon niet doen. Het is echt slecht voor je gezondheid

Reputatie 7
Badge +7

Niet doen. Wat @jaivy al zegt, het is super slecht voor je gezondheid. En het is verslavend wat het nog moeilijker maakt na 1x proberen om dat niet de 2de toch nog een te kopen.

En wat zouden je ouders hiervan vinden?

Reputatie 7
Badge +15

Mijn tip zou zijn om het gewoon niet te doen, het kost geld & het kost het je gezondheid, ik snap best dat je nieuwsgierig bent, en het is jou keuze, maar denk er gewoon goed bij na. 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 2
Badge +1

Naast dat het extreem afgeraden wordt om hier aan te beginnen. Laat staan op je 13e. Heb je hier wat meer duidelijkheid van een ex-roker…

“weet iemand een goede dealer of site waar ik er een kan kopen ? “

De meeste sites die vapes verkopen zijn strenger geworden en vragen altijd om legitimatie. Dit is niet te doen en jouw pakketje word dan uiteindelijk niet bezorgd. In principe komen mensen vaak aan vapes via “dealers”. Meestal heb je die wel op school of kan je het best rondvragen op snapchat om die te krijgen. Het is wel zo dat veel dealers weigeren om aan iemand van 13 jaar oud te verkopen en een leeftijd van 16+ hebben. 

 

“Of raak je na dat je 1 vape koopt al meteen verslaafd?”

Dit ligt aan heel veel factoren. Iedereen reageert anders op de verslavende stof nicotine en raakt op een ander moment verslaafd. Bij tabak ben je in principe na 3 peuken al verslaafd. Bij vapes duurt dat normaal net wat langer.  (vergelijk 1 wegwerp vape met 1 pakje peuken 20ps) 

 

“ En wat is een goede prijs om een te kopen ?”

Een vape als je die koopt als 18+er kost tussen de 5 en 9 euro. Dan heb je een echt merk en heb je 2% nicotine. Bij dealers werkt dit iets anders. Die weten dat jij minderjarig bent en kunnen dus doen met de prijs wat ze willen. Er is een goede kans dat je dealer 12,50 vraagt voor een vape. En meestal zijn die vapes ook niet van een echt merk en heb je kans op extra veel schade. (Probeer ten alle tijden 5% nicotine vapes niet te doen want naast dat die nog verslavender zijn zijn de 11/10 keer nep en kunnen ze ontploffen of nog meer giftige stoffen afgeven)

 

“En hoe lang doe je er ongeveer mee ?”

Dit hangt helemaal af van jouw gebruik. Daarnaast verkopen ze vapes in verschillende soorten/maten. De bekendste is de 600/800 puffs (puffs betekend hoevaak je het kan inhaleren). Maar bij beginnende vapers neem je verkeerde inhalaties en gaat hij sneller leeg.  Als je er van uit gaat dat jij elke dag aan die vape zit doe je er ongeveer een halve week tot 1 week mee. Als je het tijdens feestjes gebruikt alleen kan hij meegaan tot een maand of langer. 

 

Nogmaals begin hier echt niet aan. Het is SUPER verslavend en nicotine is bij sommigen het opstapje op drugs en dan ben je nog verder van huis. 

 

Badge

lieve schat, ik ben zelf ook met een vape begonnen. Nadat je een vape hebt geprobeerd wil je je eerste sigaretje roken, want je wil iets “nieuws proberen”.  nu heb je  gevaped en gerookt, maar ook dit wordt saai. daarna ga je over op blowen. precies zo is het met mij gegaan. ben nu verslaafd aan roken en blowen, vapen vind ik zelf echt niks aan. maar geloof me, ga nou niet proberen ergens een vape te halen, vooral niet op deze leeftijd. tuurlijk mag je later uitproberen, daar is niks mis mee. maar wacht tot je een trekje van iemand anders kan nemen en je zeker weer dat je er echt aan wil beginnen, voordat je er zelf een koopt en onbewust je zelf voorseert aan dat ding te lurken omdat het ‘cool’ is. het is kankerverwekkend, niet ‘cool’. 

hoi

ik heb zelf wel zitten vapen van eentje van een vriend voor een week of 2 maar daarna wil je steeds meer en kijk je uit om te vapen ik zou dus tegen mijn vriend of hij niet meer vape aan mij uit zo willen lenen dat heeft hij ook gedaan heb nog steeds drang om te vapen en het is 2 maanden geleden. maar als je er een koopt stel dan wel grenzen voor je zelf een wegwerp is ongeveer 6 euro in de winkel op straat iets van 8 euro.

 

De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 10. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

Reputatie 2
Badge +3

Vapen is voor losers. Je raakt je waardigheid kwijt als je gaat vapen.

 

“BREATHE AIR, YOU DON'T NEED A VAPE”

 

~ Top G Andrew Tate

Reputatie 3
Badge +1

Hey schat!! Ik ben ook 13 en had op mijn 12e gevaped had er 1tje gehaald, en raakte er snel verslaafd aan ik had de vape binnen 1 dag op. Ik was er die dag gelijk mee gestopt. en zoals @forumjoker69420 zegt '’breathe air you don't nee a vape'’ 

Badge

Ik raad het af om te gaan vapen. De effecten op de lange termijn zijn simpelweg nog onduidelijk, dus je weet niet precies wat je binnenkrijgt. Overigens is het helemaal niet ‘cool’ om met zo’n vape te roken, je zet jezelf dan echt voor paal.

Reputatie 1
Badge

Hoi! Ik heb er gelukkig geen verstand mee, maar mijn advies is om het niet te doen! Het is verslavend en heel erg slecht voor je gezondheid! Beter niet beginnen dan het 1x te doen en misschien daarna het nog een x willen doen totdat je verslaafd wordt. Ik wil niet zeggen dat dit jou gaat overkomen, maar het kan gebeuren. Alsjeblieft doe het niet!

Reputatie 1
Badge +3

Vapen is voor losers. Je raakt je waardigheid kwijt als je gaat vapen.

 

“BREATHE AIR, YOU DON'T NEED A VAPE”

 

~ Top G Andrew Tate

Common W

Reputatie 5
Badge +2

Heehee,

 

Doe het gewoon niet, alsjeblieft. Nu is het: ik probeer het een keer uit, mr voor je het weet wil je meer en meer. Vapen is bedoelt als afstapje voor rokers, maar nu wordt het ook gebruikt als opstapje voor niet-rokers. En je bent ook nog zo jong! 
 

Wees voorzichtig! 
 

-Yodema 

Reputatie 4
Badge +2

Ik zou er niet aan beginnen. In een vape zit nicotine en dat beschadigd je longen, laat staan dat mensen het alleen maar doen voor de smaak vooral 13 jarigen. En bovendien mensen die vape’s verkopen geven je echt niet zo een vape mee! Je hebt legitimatie nodig dus dat gaat je al niet lukken. Ik heb zelf nooit gevaped of gerookt en dat wil ik graag zo houden, ookal denk je dat je optijd kan stoppen vaak is dit niet het geval! 

Reageer