TW : drugs

  • 30 March 2022
  • 9 reacties
  • 359 Bekeken

Badge

Heyyy,

Ik ben dus sinds mijn elfde begonnen met roken en toen ik net twaalf werd begon ik ook met wiet te roken en ik merkte dat dat niet goed voor mijn leeftijd. Sinds 2 weken geleden ben ik begonnen met XTC en nu heb ik het al 8 keer gedaan. Moet ik mij zorgen maken dat dit misschien een verslaving kan worden? Heeft iemand misschien tips om te stoppen?? Alvast bedankt :)

 


9 reacties

Badge

Ik ben 2 jaar verslaafd geweest aan wiet en  Coke en ik kan je zeggen dat het echt kut is als je verslaafd raakt!! Stop er echt mee!! ik dacht ook wel van komt wel goed en het overkomt mij niet. 

Maar op het moment dat je het in de gaten hebt dat je niet meer zonder kan is het al te laat.

Ik ben 6 weken in een afkick kliniek geweest en het is me uiteindelijk gelukt om nu een jaar clean te blijven.

Het lijkt allemaal zo gewoon omdat iedereen het doet en ongevaarlijk maar ik heb mensen in de kliniek gezien die hun hele leven kapot hebben gemaakt en alles kwijt zijn, familie, vrienden, baan weg, huis weg echt alles gaat stuk.

sorry voor mijn preek maar ik praat uit eigen ervaring!

Badge

Ga naar een afkick centrum! Dit is  ernstig!

Badge

ik was ook begonnen met roken, wiet en xtc toen ik 13 was en mijn ouders kwamen erachter dus ik koos ervoor om ermee te stoppen. In het begin vond ik het heel moeilijk vooral met het roken want de wiet en xtc ging iets makkelijker, maar als je eraan denkt moet je gewoon iets gaan doen dat er niks mee te maken heeft. Je moet natuurlijk ook al je bezittingen weggooien, want anders ga je de neiging krijgen om het toch te doen en dan is het moeilijker. Nu is het 5 maanden later en ik ben helemaal clean en ik denk er ook bijna nooit meer aan. Ik zou het gewoon proberen en niet luisteren naar je vrienden als ze je pushen en doen wat goed is voor JOU en wat JIJ wil.

hi, kga hier geen hele speach houden dat drugs slecht is maar onthoud wel ff dat je later altijd meer kan nemen maar niet minder. Je hoeft niet op je 15e al de halve opiumwet te hebben gebruikt. Om te stoppen met xtc is over het algemeen makkelijker dan alcohol/cannabis want het prettige van xtc/mdma is dat als je het te vaak doet dat het effect minder wordt. 

Badge

Hey, ik ben 14 en drugs verslaafd (aan speed en cocaine) mijn favoriete drugs is zeker xtc maar het is niet lichamelijk verslavend en een van de minst verslavende drugs. Na 10 keer xtc voel je het toch niet meer dus dan heeft het nemen geen nut meer dus zou gewoon ophouden want ja.

Stoppen kan een tijdje duren . Eerst kleine stapjes zetten . Als je voelt dat het echt uit de hand loopt zou ik met een vertrouwenspersoon praten en misschien als je echt niet kan  naar de kliniek???

Reputatie 5
Badge +1

Hoi!

Als ik jou was zou ik snel stoppen met die zooi.  Zo snel mogelijk afbouwen en al helemaal op deze leeftijd. Succes!

Liefss

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi als je kunt stop er mee want voordat je het weet ben je  helemaal verslaafd en kun je niet meer terug.  Misschien kun je afbouwen ofzo.  Succes ermee.  Try it ! :)

Groetjes Julian X

Hoi, ik denk dat je je wel zorgen moet gaan maken want naast dat je verslaafd kan raken is het ook niet gezond. Dus probeer te stoppen of in ieder geval wat te minderen.

Reageer