Trigger warning :Selfharm

  • 9 March 2022
  • 4 reacties
  • 141 Bekeken

Badge

aangepast door de kindertelefoon ivm forumregel 9

Hey mense, ik begon ooit met mezelf te snijden  omdst ik verdrietig was. Het was eenmalig dacht ik, en ik wou het niet nog een keer doen. Toch gebeurde het nog een keer, toen mijn zusje een grap maakte over mijn gewicht. Die keer begon het te bloeden maar het was niet heel erg. Nu voel ik me veek depressiefer. Dit gaat heel makkelijk en ik ben er verslaafd aan geraakt.. Mijn hele dij en mijn armen zitten onder.. Sorry ik moest dit delen omdat het best wel veel werd


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Heey,

wat vervelend! Misschien kan je met je ouders erover praten dat je het niet okay vind dat je zusje zulke dingen zegt. 
probeer misschien iets anders te gaan doen als je de neiging hebt jezelf pijn te doen. Je kunt even op internet of op het forum zoeken naar alternatieven voor zelfbeschadiging. 
heb je misschien een vertrouwenspersoon op school waar je mee kan praten?
heel veel sterkte<3

groetjes,

kwakend1tje

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

Dat is heel naar, ik heb het ook meegemaakt / maak hetzelfde mee.

Helaas is “ik zou mezelf nooit snijden, dat vind ik veel te eng” en “dit is eenmalig” nooit betrouwbaar. Ik ken meerdere mensen waaronder mezelf die dit hebben gezegd en gedacht maar toch wel regelmatig hebben gesneden.

Hierbij hoop ik dat degene die dit lezen er rekening mee houden om NOOIT te snijden. Zodra je er aan begint, kom je er heel moeilijk weer van af.

Badge

Ja, ik raad het zeker niet aan.. Het lijkt aan het begin niks.. Of gewoon een krasje. Het is nu geen krasje meer, me hele arme liggen open, het doet pijn en gaat nooiy meer weg. Dankjullie voor jullie reacties ❤ ik ben nog niet klaar om het te veetellen aan iemand maar.. Mischien over een paar.. Jaar :) 

Badge

hey,

Ik weet zo ongeveer hoe het is om dit mee te maken, maar ik heb tips voor het stoppen :)
1. H&M haar bandjes!! Ze doen een beetje pijn en laten ook voor een paar minuten een rode streep op je arm (als je sh wilt doen dan moet je gewoon die bandjes pakken en om je arm doen daarna kan je ze vast pakken en zachtjes los schieten)
2. Lijm. Ik weet dat het misschien raar klinkt maar als je lijm smeert op de plek waar je sh wilt doen en laat opdrogen dan kun je het er af pellen en het kan heel veel helpen om clean te blijven
3. Praat erover!! Ik raad het heel erg aan om er met vrienden over te praten want de meeste helpen je direct.
Dit zijn mijn top 3 tips en ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Reageer