stress roken en stress eten

• 9 September 2017
  • 5 reacties
  • 463 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
als ik stress heb ga ik roken .., soms 2 weken lang niet en soms maanden achter elkaar hoe kan ik definitief stoppen ? ( het zelfde geld voor snacken en snoepen

5 reacties

@Broke
Als roker mag je niet in een anti-rook ongeving zitten als je rookt. Als je niet rookt mag het wel, dus als je er al zit en je wil opeens roken, is de kans groter dat je het niet doet. "Niemand heeft wat gezegd". Misschien omdat jij het al zei, misschien lazen mensen erover heen, misschien was het goed.
Als je geholpen bent, hoef je niet altijd te reageren. Als je zwaar in de problemen zit en het was al heel moeilijk om een topic aan te maken, hoef je niet per se elke keer te reageren en heel dankbaar te zijn.
Liefs,
Hoi,

Wat vervelend dat dit zo is!
Hier zijn wat "kleine" tips om langzaam maar vlug te stoppen met stress roken.
( Je kan sommige tips ook gebruiken voor je stress snacken en snoepen. ) :

1. Zoals @Proxy al zegt is het een goed idee om langzaam steeds minder te nemen zo raakt je lichaam er aan gewend en voelt het minder erg dan meteen stoppen en is de drang minder groot de volgende keer.

2. Ik weet niet of dit een hele verstandige tip is maar zorg er voor dt je geen sigaretten/geld op handbereik hebt zodat de kans kleiner is dat je het neemt. ( want tegen de tijd dat je bij de winkels bent neemt de drang wel af denk ik )

3. Dit is meer een mentale aanpak maar kijk voorlichting filmpjes wat er allemaal kan gebeuren door roken/stressroken.
( zo heb je er minder zin in en hou je jezelf meer tegen ervoor ) * Dit zal ook kunnen werken met snacken*

4. Houdt je motivatie om te stoppen met stressroken goed voor je!
Maak misschien een lijstje met de ~Nadelen~ bij stressroken/roken en doe die in je zak zodat je jezelf kan herinneren waarom je dit niet wilt!

5. Maak een vergeetlijstje! :

Als je nou net weer even die stress hebt en je wilt even jezelf afleiden kan je dit lijstje gebruiken.
( maak een lijstje met alles wat je kan doen als je drang hebt en doe dat in nood ook )
Voorbeeld:

- drink een glas water
- speel met je huisdier? ( bijvoorbeeld je hond uitlaten )
- was de auto/ je fiets/ andere dingen.
- neem kauwgum
- pak een douche
- poets je tanden
- steek een kaars aan
etc!
- ( Doe deze tips niet allemaal tegelijk he! 😃 )

6. Dit is misschien een "stomme tip" maar zorg dat je in een anti rook omgeving zit als je aanvoelt dat je een stress aanval gaat krijgen.
Zo wordt je hierdoor tegen gehouden en doe je het dus minder snel.

7. Bekijk alles wat je a hebt gedaan en wees sterk! YOU CAN DO THIS!!!

~~ Ik vroeg me alleen 1 ding af dit is niet gemeen bedoeld in anyway, maar dit forum is bedoeld voor 13 tot 18 dus ik neem aan dat je niet eens mag roken? Idk of dat illegaal is als je het al eenmaal hebt gedaan..?

Successssss

xX Maii
Laat maar weten of het geholpen heeft ;)

xX Maii
Ik vind het zoooo irritant als niemand reageert.
Hoe weet Maii nou of ze T goed heeft gedaan?
Of of ze geen slechte informatie heeft gegeven?!

Als roker mag je niet in een anti rook omgeving zitten... ze maakte dus een fout maar niemand heeft dat gezegd..
jeetje

Mensen help en verbeter elkaar aub
T voelt echt alsof jullie lui zijn
??

~Broke
Ik zou zeggen maak regels voor jezelf. Bijvoorbeeld maximaal 4x per week roken voor de aankomende tijd. Als dat goed gaat probeer het dan maximaal 3x per week te roken en dan ga je zo door. Misschien helpen die nicotine spray's ook met het afkicken.

Reageer