Hai,
Ik ben 16 jaar en ik rook al 3 jaar en ik wil erg graag stoppen maar ik ben bang dat het me niet lukt. Ik heb nu zelf gewoon niet zoveel geld om sigaretten te kopen en volledig stoppen lukt vast niet zei me therapeut maar alleen in de weekend roken is al een stap zei ze. En dat is ook zo maar iedereen van me klas rookt en ja ik twijfel gewoon, hoe ik het moet aan pakken.
Stoppen met roken
A
A
Helpt jouw therapeut jou met afkicken of zul je daar iemand anders voor nodig hebben?
Mijn ex-baas die rookte altijd meer dan een pakje per dag. De reden dat hij niet stopte? Hij had z'n longen al verpest dat het niet uitmaakte voor hem om te stoppen. Ook zou hij het simpelweg niet kunnen na 40+ jaar al te roken. Totdat hij op een dag aan de beademing kwam en bijna tot overlijden kwam. Artsen hebben hem ernstig aangeraden zo niet gedwongen te stoppen met roken. Sindsdien is hij van een pakje per dag, naar 0 sigaretten per dag gegaan.
Waarom dit verhaal? Omdat het idee dat stoppen met roken moeilijk is, tussen de oren zit. Als je écht wilt stoppen, lukt het gewoon. Gooi die sigaretten die je nog hebt weg en stop gewoon. Koop ze niet meer. En nee, het is niet makkelijker gezegd dan gedaan. Als je écht wilt stoppen, lukt dat. Als je niet zeker bent of je wilt stoppen, dan wordt het lastig, ja.
Denk eraan dat je later ontzettend veel spijt zal krijgen als je niet nu stopt met roken.
Conclusie? Stop en koop het niet meer.
Gr. Trustme
Waarom dit verhaal? Omdat het idee dat stoppen met roken moeilijk is, tussen de oren zit. Als je écht wilt stoppen, lukt het gewoon. Gooi die sigaretten die je nog hebt weg en stop gewoon. Koop ze niet meer. En nee, het is niet makkelijker gezegd dan gedaan. Als je écht wilt stoppen, lukt dat. Als je niet zeker bent of je wilt stoppen, dan wordt het lastig, ja.
Denk eraan dat je later ontzettend veel spijt zal krijgen als je niet nu stopt met roken.
Conclusie? Stop en koop het niet meer.
Gr. Trustme
A
ik heb wel over gehad, maar aangezien me moeder wilt stoppen met de gesprekken tussen mij en de therapeut omdat het teveel tijd kost tijdens school heb ik totaal niemand.
A
O...
Ik denk namelijk dat het een stuk beter gaat wanneer je professionele hulp krijgt.
Er zouden medicijnen voor kunnen zijn, maar dat moet ik nog even nalezen.
Ik denk namelijk dat het een stuk beter gaat wanneer je professionele hulp krijgt.
Er zouden medicijnen voor kunnen zijn, maar dat moet ik nog even nalezen.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.