stelen

  • 5 December 2020
  • 6 reacties
  • 580 Bekeken

Badge

Hoi allemaal,

ik steel heel veel, bijna elke dag. Het begon met een snoepje bij de Kruidvat, of iets niet afrekenen op de zelfscan. Maar het is inmiddels echt alles, geld van vrienden en ouders, uit de kassa op werk, als ik iets zie bij een vriendin dat ik mooi vind neem ik het zo mee en als ik weet dat een winkel niet goed beveiligd is stop ik mijn zakken vol. Ik weet dat dit niet mag, maar ik kan er serieus niet mee stoppen. Zijn er meer mensen die dit doen? En zijn er mensen die dit deden? Hoe ben je hier mee gestopt? Ik heb onderhand meer gratis dingen in mijn huis dan betaald, het slaat echt door. Graag ook advies van leeftijdsgenoten, ik zelf ben 18. Oordeel aub niet. 


6 reacties

Hey,

Misschien heb je last van kleptomanie. Dat is dat je een onweerstaanbare drang voelt om te stelen. In dit geval zou ik hulp zoeken. Ga bijvoorbeeld naar je huisarts, die kan je dan doorsturen naar hulp die je nodig hebt.

Sterkte, J8j8

Badge

Hey Brittje,

 

Ik heb hier een paar jaar terug ook erg last van gehad. Ik deed het in het begin altijd met een "vriendin” maar later begon ik het ook in me eentje te doen. Zoals als jij ook al aangeeft, geld van vrienden of familie bijvoorbeeld. Ik weet heel eerlijk niet zo goed hoe ik ben gestopt… Het schuldgevoel was er denk ik gewoon ineens heel erg en ik heb alle spullen die ik gestolen had terug gebracht naar de winkels en mijn excuses aangeboden. Het geld van vrienden en familie durfde ik niet terug te brengen dus dat heb ik gehouden maar ik heb het daarna gewoon nooit meer gedaan. 

 

Ik hoop dat je je wat beter voelt nu je weet dat je niet de enigste bent. Mijn advies is om te minderen in kleine stukjes en uiteindelijk proberen helemaal te stoppen want het is aan het einde van de dag natuurlijk gewoon fout. Je kan ook proberen te praten met iemand maar ik snap dat je dat misschien eng vind.

Sterkte, Baseballgirl_5

Hey,

ik heb ook een tijd gehad dat als ik naar de stad ging met vrienden, ik/we altijd wel wat in onze mouw of zak stopte. Geen grote gingen maar gewoon spulletjes van €5 ofzo. Inderdaad een leuke kick en gezellig. Totdat de politie ons pakte en ik een haltstraf had. En daar had ik nog geluk mee zeiden ze. 
 

jij bent 18 wat betekent dat je niet meer naar halt mag en dus een veel zwaardere straf krijgt en ook een aantekening op je strafblad. Dan kun je veel dingen wel vergeten voor later. 
 

als je iets leuks ziet. Betaal het!! Het voelt zo fijn om een winkel uit te lopen en je ‘legaal’ te voelen omdat je hebt afgerekend. 
 

Vraag desnoods hulp aan iemand die je heel erg vertrouwd als je niet zelf kan stoppen.

 

ik hoop dat het je lukt!!! Je kan het!

Hoi allemaal,

ik steel heel veel, bijna elke dag. Het begon met een snoepje bij de Kruidvat, of iets niet afrekenen op de zelfscan. Maar het is inmiddels echt alles, geld van vrienden en ouders, uit de kassa op werk, als ik iets zie bij een vriendin dat ik mooi vind neem ik het zo mee en als ik weet dat een winkel niet goed beveiligd is stop ik mijn zakken vol. Ik weet dat dit niet mag, maar ik kan er serieus niet mee stoppen. Zijn er meer mensen die dit doen? En zijn er mensen die dit deden? Hoe ben je hier mee gestopt? Ik heb onderhand meer gratis dingen in mijn huis dan betaald, het slaat echt door. Graag ook advies van leeftijdsgenoten, ik zelf ben 18. Oordeel aub niet. 

OMG ik ben zelf nog 11 jaar maar ik steel ook mijn tip is kijk niet wat een andere heeft maar kijk wat jij hebt

Badge

Hoi allemaal,

ik steel heel veel, bijna elke dag. Het begon met een snoepje bij de Kruidvat, of iets niet afrekenen op de zelfscan. Maar het is inmiddels echt alles, geld van vrienden en ouders, uit de kassa op werk, als ik iets zie bij een vriendin dat ik mooi vind neem ik het zo mee en als ik weet dat een winkel niet goed beveiligd is stop ik mijn zakken vol. Ik weet dat dit niet mag, maar ik kan er serieus niet mee stoppen. Zijn er meer mensen die dit doen? En zijn er mensen die dit deden? Hoe ben je hier mee gestopt? Ik heb onderhand meer gratis dingen in mijn huis dan betaald, het slaat echt door. Graag ook advies van leeftijdsgenoten, ik zelf ben 18. Oordeel aub niet. 

Ik heb exact het zelfde ik kan hier ook niet mee stoppen

@Pieterpoost 

Wat een efficiëntie.
Dit probleem is direct opgelost met die aanpak...

Wees de volgende keer iets liever tegen de andere forumgebruikers.

Reageer