Snijden vertellen

• 25 February 2017
  • 4 reacties
  • 403 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hi
Ik doe dus nou ongeveer 2 weken aan zelfverwonding.. ben 1 week clean geweest maar gisteren toch een relapse gehad.
Mijn vader weet dat ik mezelf sneed.. en school ook(ze weten niet van de relapse)

Maar wat ik nou eigenlijk wil, is het vertellen aan mn vriendinnen die het dichtste bij me staan. Maar ik weet alleen niet hoe?
Een heftige reactie is wel te verwachten(we zitten niet meer bij elkaar op school en zien elkaar eigenlijk alleen in vakanties en contact via WhatsApp).
Ik ben van plan het ze dinsdag te vertellen.

4 reacties

Je zit hoogstwaarschijnlijk in een depressie, wat ik kan begrijpen als je rond de 14-18 jaar bent. Mijn zus heeft dit ook gedaan, ik weet niet precies voor hoe lang maar ze is er uiteindelijk wel bovenop gekomen. Voor zo ver ik weet wist 1 van haar vriendinnen het, en heeft die haar er vanaf geholpen.

Als je het tegen je vriendinnen wilt vertellen, moet je het hoopvol overbrengen, veel mensen denken dan dat je raar bent wat niet zo hoeft te zijn, en willen dan vaak geen contact meer, dit noem ik laf gedrag.
Kortom: breng het hoopvol en zelfverzekerd over, ze zullen het begrijpen en er gegarandeerd rekening mee houden en je dus ook er mee helpen!
hmm... dankjewel 🙂
Hey,
Wat naar dat je weer een terugval hebt van snijden.
Je zegt mn vader en school wisten het hoe reageerden hun toen?
Als je vader goed reageren kun je het misschien een proberen weer te verteklen want ik denk dat hij het fijn zou vvinden om het te weten en jou dan zal steunen.
Dan zouden jullie hulp kunnen zoeken want het is niet goed als je jezelf snijd.
En je zou je vriendinnen kunnen appen en het eerkijk kunnen zeggen ik weet niet of ze het eerst al wisten maar ik had mn vriendinnen toen ik mezelf sneed het ook via whatsapp verteld en toen steunden ze me en ik heb toen met ze gepraat hoe ik het tegen mijn ouders kon vertellen.

Heel erg veel succes!
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.
Xxx Sissi

Ps. Probeer te stopoen met snijden het heeft mij gehokpen met stoppen door een vlinder op mn arm te tekenen en daar de naam van de persoon die ik beloofde te stoppen in gezet en ik dacht dat ik de persoon pijn zou doen als ik de vlinder sneed.
Hey,
Wat naar dat je weer een terugval hebt van snijden.
Je zegt mn vader en school wisten het hoe reageerden hun toen?
Als je vader goed reageren kun je het misschien een proberen weer te verteklen want ik denk dat hij het fijn zou vvinden om het te weten en jou dan zal steunen.
Dan zouden jullie hulp kunnen zoeken want het is niet goed als je jezelf snijd.
En je zou je vriendinnen kunnen appen en het eerkijk kunnen zeggen ik weet niet of ze het eerst al wisten maar ik had mn vriendinnen toen ik mezelf sneed het ook via whatsapp verteld en toen steunden ze me en ik heb toen met ze gepraat hoe ik het tegen mijn ouders kon vertellen.

Heel erg veel succes!
Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.
Xxx Sissi

Ps. Probeer te stopoen met snijden het heeft mij gehokpen met stoppen door een vlinder op mn arm te tekenen en daar de naam van de persoon die ik beloofde te stoppen in gezet en ik dacht dat ik de persoon pijn zou doen als ik de vlinder sneed.

Dankjewel voor de reactie nog. Ik heb het mn vriendinnen verteld en ze reageerde gelukkig goed erop. Dus daar was ik blij mee. En het Butterfly project zou ik gaan proberen, misschien dat het helpt.
Dankjewel

Reageer