Beantwoord

Snijden

  • 14 February 2020
  • 3 reacties
  • 453 Bekeken

Ik snijd mezelf heel erg vaak en heel erg diep.  

Ik weer niet hoe ik er mee moet stoppen,  het werkt als een verslaving en verdoving. 

Ik vind het erg dat ik dit doe omdat ik dan voor de rest van mijn leven  altijd er zo erg lelijk eruit blijf zien.  

 

Ik heb iets anders geprobeerd,  een elasiekje om mijn arm en dan trekken en loslaten maar dat hielp niet goed.  Wat moet ik doen??!! 

 

Groet, 

icon

Beste antwoord door Anonymous 15 February 2020, 11:08

Bekijk origineel

3 reacties

Hey,

Het is een verslaving, en die kun je oplossen door af te kicken, dus je kunt naar een bepaalde 'afkickkliniek’ gaan. Dat is hoe het tenminste met andere dingen gaan, bij snijden kun je beter je ouders het vertellen, zodat zij jou in de gaten kunnen houden zodat je ermee stopt. Zo hebben ouders ook meestal zicht op hoe vaak hun kinderen gamen.
Snijden is trouwens wel anders, want ben je depressief? Dan zorgen die oorzaken voor meer problemen, en dan moet je die eerst oplossen.

 

Hey Yulin

 

Je zou graag stoppen met snijden. Echter is dit niet eenvoudig. 

 

Allereerst zou het kunnen helpen om dit topic door te nemen. In dat topic worden namelijk een hoop alternatieven geboden voor zelfbeschadiging. Wie weet zit er eentje tussen die je verder helpt. 

 

Zoals Geen_Naam zei, kan het nuttig zijn om te zoeken naar de onderliggende oorzaak van het snijden. Wat gaat er door je heen als je de drang naar snijden voelt? Het kan helpen om dit bij te houden in een boekje. Wie weet kom je achter een patroon dat het snijden bij je triggert. 

 

Je hoeft dit niet alleen te doen. Vrienden, familie en begeleiders op school kunnen je helpen. Denk je dat je naar je mentor, schoolpsycholoog of huisarts durft? Eens praten lucht vast op. Ook zou je anoniem kunnen praten met de Kindertelefoon. Daar kan je in een vertrouwelijk, anoniem gesprek alles kwijt. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 2
Badge +1

Hey

Ik weet hoe lastig het is om te stoppen, maar het feit dat je het zelf wilt is al heel goed. Wat ik heb gedaan is de dingen waarmee ik sneed weggooien. Je hoeft dit natuurlijk niet te doen, maar het helpt mij dus je zou het kunnen proberen

Reageer