Snijden

  • 9 April 2018
  • 7 reacties
  • 593 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi. Ik ben 17 jaar en ben al een week gestopt met snijden (Wat al heel wat is voor mijn doen). Ik begin nu heel erg de neiging te krijgen om weer te beginnen. Ik ben nogal radeloos, ik weet niet wat ik moet doen. Het lijkt alsof het mijn vrienden niet boeit als ik er met ze over praat. Mijn moeder neemt het ook niet serieus. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik wil zo graag snijden maar ik weet dat ik het niet moet doen. Heeft iemand advies?

7 reacties

Goed dat je het al een week niet hebt gedaan.
Echter denk ik dat je wel hulp nodig hebt , omdat de ontwenningsveschijnselen misschien niet te verdragen zijn.

Je zou het via school kunnen doen, als jouw ouder er niets mee doet.
Heb je op school vertrouwenspersonen?
Deze zijn er om jou te helpen en kunnen voor jou mogelijk professionele hulp regelen.
Reputatie 2
Badge +9
Heel goed dat je al bent gestopt voor een weekje!

Ik weet wat je voelt en het is echt ondragelijk. Echt het gevoel hebben dat je iets zo ontzettend graag wil, maar je kan het niet doen. Het is moeilijk maar je kan erover heen komen. Ja misschien een hele gekke tip: Maar toen ik paar maanden geleden stopte met snijden (krassen) en ik kreeg de neiging weer om te snijden, dan pakte ik altijd een appel of meloen en begon ik daar in te prikken of te snijden ( Ja, ik weet dit klinkt echt Werkelijk waar vreselijk bijzonder, en het slaat nergens op, maar voor mij werkte het wel) Dan was ik toch aan het snijden ( krassen) maar niet in mezelf en dat luchtte dan wel op.

Daarnaast kan je is gaan praten met andere mensen over dit probleem, Leerkracht, mentor, huisarts, wie dan ook. Want je kan hier natuurlijk niet mee blijven zitten. Probeer iets anders te vinden dan snijden ( krassen). Dat deed ik dus met die appel......

Ik zeg je, als je het een lange tijd volhoudt, dan op een gegeven moment hoeft het ook niet meer, en als dat gebeurd, dan ben je er voor 48% vanaf..

Gr: Mr.S
Heei wat naar om te horen!
Ik hoop dat het je de afgelopen tijd al een beetje is gelukt om te stoppen. Het is niet heel gek dat je dat opnieuw wilt doen, dat had ik ook toen ik mezelf beschadigde. En dat is nog geen maand geleden.Wat voor mij soms kan helpen als ik weer de neiging heb om mezelf te beschadigen (wat best wel veel gebeurt) is de CALM HARM app. Hij is helaas wel Engels, maar het is wel goed te begrijpen! Ik hoop dat je iets kan met deze tip.
Heel veel sterkte en succes!
Groetjes janna
Samee problem...
Maar ik heb een reden om niet te snijden.
Ik heb iemand die me dierbaar is en andersom
Wat we hebben gedaan is het butterfly project: beide hebben we een vlinder op ons d lichaam zij op haar arm en ik op mijn bovenbeen (dit omdat ik mezelf daar snijd)
Je geeft die vlinder de naam van iemand om wie je geeft (ik heb haar naam dus)
Elke keer dat je wil snijden op die plek (bij mij me bovenbeen) zou ik snijden in die vlinder en maak ik die vlinder dood (oftewel ik maak haar "dood" of doe haar pijn) dit zorgt er bij mij voor dat ik al 1.5 week clean ben.

Hoop dat je er iets aan heb.
Ronald
Hey, een week is echt al heel wat! Het is belangrijk dat je een goed vertrouwenspersoon hebt want zonder gaat het niet, ik probeerde ook zonder, met kans van te hervallen. Het is raar, snijden is echt een verslaving geworden, ondertussen al een heel jaar zonder maar de drang blijft niet normaal hard. De laatste tijd gaat het minder met mij en dat voel ik echt. Meer als anders,... Vandaag is de dag dat ik het het zwaarst heb maar ik probeer... Ik durf het er met niemand over hebben want niemand luistert echt. het is echt belangrijk dat je iemand hebt. Ik raad je het echt af om het op je eentje te willen doen. Als je met niemand durft te praten mag je altijd sturen. Ik hoop dat alles goed gaat met je nu en dat dit je helpt. Reageer maar als je hulp nodig hebt.

Ik wens je heel veel sterkte
Leni

Reageer