Snijden

  • 8 April 2018
  • 4 reacties
  • 301 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben een meisje van 14 en ik ben iemand die altijd alles weg lacht. Vroeger ben ik gepest. Nu ik op de middelbare zit, is dat niet meer zo. Ik heb 3 beste vriendinnen en een vriendje. Maar mijn vriendje heeft veel problemen en ouders die mij niet accepteren zoals ik ben. Zijn vader heeft hem een bloedneus geslagen en ik probeer hem zoveel mogelijk te helpen. Dit was mijn eerste snee in mijn arm. Het voelde goed en ik voelde me even rustig. Omdat ik alles voor mezelf hou en nooit over mijn gevoel praat, hopen al mijn problemen zich op. Mijn zus die weinig vriendinnen heeft en zich alleen voelt. Mijn moeder die altijd moe is en persee een vast progamma moet volgen voor een dag. Als er dan 1 ding niet goed loopt is ze chagrijnig en boos op iedereen. Mijn vader die veel aan het werk is en waarmee ik niet zo goed kan praten. Mijn familie staat niet dicht bij me en dat maakt me erg verdrietig. Ik kan niet met ze praten over dingen. Dat was al de 2e en 3e snee. Dit gaat maar door. Ik kan het nu niet meer stoppen. Heeft iemand alsjeblieft tips? Het is dringend.

4 reacties

Dit is slechts mijn advies, doe ermee wat je wilt:

"Omdat ik alles voor mezelf hou en nooit over mijn gevoel praat, hopen al mijn problemen zich op."
Ik herken dat en ik denk dat dat jouw probleem is.
Het probleem van verslavingen is dat het een uitweg lijkt te bieden, terwijl deze juist voor meer elende zorgen.
Daarom lijkt het mij verstandig dat je er met iemand over praat.

Het feit dat je hier al een topic aan hebt gemaakt is al goed, maar het forum is zeker niet jouw enige optie.
Je zou het natuurlijk aan jouw vriendinnen kunnen vertellen, maar je hebt ook nog jouw vriendje.
Als jij hen daar niet mee wilt opzadelen, dan kun je altijd nog bij school terecht.
Mogelijk heeft jouw school vertrouwenspersonen.
Zij hebben een (beperkte) geheimhoudingsplicht, dus je hoeft je daar geen zorgen te maken dat het uitlekt.
Het is hen wel toegestaan om derden er bij te halen in ernstige gevallen, dus daar moet je wel rekening mee houden.

Als ik het hier ergens fout heb, dan zeg je het maar.
Ik blijf hier namelijk nog wel een lange tijd.

Ik wens jou alvast succes, maar ik hoop dat je dat niet nodig zult hebben om het op te lossen.
snijden is nergens goed voor het is alleen maai je lichaam blijvende schade op brengen
ik raad je ook aan hiermee te stoppen en een keer met je leraar/mentor te gaan praten
die kunnen je helpen
maar snijden is nooit de oplossing!
ik raad je daarom ook zwaar aan iom naar je leraar/mentor te gaan
en aan hem/haar het probleem uit te leggen
veel geluk en succes 😉 groetjes James
Ik snij ook en ik heb ongeveer hetzelfde karakter al jij en ik ben verslaafd zo ga jij niet worden........Ik weet niet of je wat aan mijn advies hebt maar bel in de avond met iemand om alles wat je dwars zit te vertellen ik weet dat dat moeilijk is want wij willen allebei niemand opzadelen met onze problemen maar probeer het wel xxxxxxx
Daarnaast kan je een sport gaan doen als je dwang hebt om te snijden wat ik doe is hardlopen, rolschaatsen, boksen of gewoon een stuk lopen om tot rust te komen als dat niet lukt omdat het niet mag van je ouders dan moet je alle scherpen voorwerpen ver weg leggen zoals scharen glas passers linialen en blijven uit de buurt van de keuken ga douchen als je rustig wil worden lekker warm en een muziekje erbij ik hoop dat het gast helpen
Xoxoxoxo
Anoniempje ❤?
Ik snij ook. Alleen mijn oudere zus weet dit maar voor de rest niemand. Die helpt hier mij ook erg mee. Dus probeer met iemand te praten en ik weet dat het moeilijk is maar je kan het

Reageer