snijden


  • Anonymous
  • 0 reacties
heey
ik doe me al een jaar snijden ma ik weet niet hoe ik dat moet stoppen durf het niet te vertellen ben zo bang voor de reactie van mn ouders en vrienden .
hoe moet ik stoppen??

10 reacties

Daar zit een probleem.
Het is verslavend en ik neem aan dat je er voor een deel afhankelijk van bent, om het zo maar te zeggen.
Afkicken kun je simpelweg niet alleen, daar heb je anderen voor nodig.
Waarschijnlijk zullen jouw ouders zich juist zorgen maken, maar je hebt hen wel nodig.
Zij kunnen namelijk ook verdere hulp regelen.
- onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon.-

mn ouders maken me dood ech ik weet niet wat ik moet doen
ben zo bang
?
Waarom denk je dat jouw ouders dat zullen doen?
- onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon -

omdat zo is ik weet het ech niet meer wat ik moet doen
Nouja, de meeste ouders maken meestal geen eind aan het leven van hun kind bij het horen van schokkend nieuws.
Het snijden lijkt mij een grotere kans hebben....
meid. ik snap wel wat je bedoelt ik heb zelf 2,5 aan snijden gedaan. mag ik vragen waarom je dit doet?
als ik nu naar mijn littekens kijk ben ik voornamelijk verdrietig , hoe heb ik mezelf dit ooit kunnen aandoen. na ongeveer 3/4 jaar heb ik ze nog steeds en zijn ze erg zichtbaar. het zijn vooral ook slechte herinneringen. maar ik deed het als uitlaatklep voor mijn woede en verdrriet die ik toender tijd had. maar snijden is gevaarlijk en absoluut niet het antwoord van al je problemen. je moet je snij probleem wel echt aan iemand vertellen voordat het uit de hand loopt. je wilt later echt niet lopen met allemaal littekens op je armen en benen en dat mensen een vooroordeel over je hebben terwijl je niet eens zo'n persoon bent. je ouders zullen misschien alleen boos worden omdat je je mooie huid kapot hebben gemaakt. maar zoals @topper zegt ze houden van je en maken vast en zeker zorgen om je.
zoek hulp! praat er met een leraar die je vertrouwt over of een vriendin die je vertrouwt

ik hoop dat het je lukt om te stoppen
en stoppen, je kan een andere manier vinden om te stoppen. ik weet de reden niet waarom je het doet. maar hier een paar tips

een elastiekje om je pols doen en het uitrekken en op je pols laten komen (als je snapt wat ik bedoel)
als je een drang hebt van snijden iets anders te gaan doen zoals tekenen , schrijven , misschien wel een blokje om lopen.
al je snij mesjes weggooien. en niet in je prullenmand gewoon uit je huis weggooien. ook de andere dingen die je dan kan gebruiken om jezelf te snijden.
en stoppen, je kan een andere manier vinden om te stoppen. ik weet de reden niet waarom je het doet. maar hier een paar tips

een elastiekje om je pols doen en het uitrekken en op je pols laten komen (als je snapt wat ik bedoel)
als je een drang hebt van snijden iets anders te gaan doen zoals tekenen , schrijven , misschien wel een blokje om lopen.
al je snij mesjes weggooien. en niet in je prullenmand gewoon uit je huis weggooien. ook de andere dingen die je dan kan gebruiken om jezelf te snijden.



dankjewel ik zal het gaan proberen
[quote=anoniem043340][quote=APPELBOOM420]en stoppen, je kan een andere manier vinden om te stoppen. ik weet de reden niet waarom je het doet. maar hier een paar tips

een elastiekje om je pols doen en het uitrekken en op je pols laten komen (als je snapt wat ik bedoel)
als je een drang hebt van snijden iets anders te gaan doen zoals tekenen , schrijven , misschien wel een blokje om lopen.
al je snij mesjes weggooien. en niet in je prullenmand gewoon uit je huis weggooien. ook de andere dingen die je dan kan gebruiken om jezelf te snijden.[/quote



dankjewel ik zal het gaan proberen[/quote]
NIET PROBEREN DOEN!!
[quote=APPELBOOM420][quote=anoniem043340]en stoppen, je kan een andere manier vinden om te stoppen. ik weet de reden niet waarom je het doet. maar hier een paar tips

een elastiekje om je pols doen en het uitrekken en op je pols laten komen (als je snapt wat ik bedoel)
als je een drang hebt van snijden iets anders te gaan doen zoals tekenen , schrijven , misschien wel een blokje om lopen.
al je snij mesjes weggooien. en niet in je prullenmand gewoon uit je huis weggooien. ook de andere dingen die je dan kan gebruiken om jezelf te snijden.[/quote
oke ma ik vind het zo lastig ik had het laatst gedaan nu loop ik met een pleister op mn arm moet ik dit vertellen??



dankjewel ik zal het gaan proberen[/quote]
NIET PROBEREN DOEN!!

Reageer