Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18

Roken: wel of niet proberen?

• 11 januari 2013
  • 35 reacties
  • 2228 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
hallo ik heb een probleem mijn vriendin wil roken en ik ook maar mijn andere vriendin vind dit stom maar ik wil zo graag roken niet om stoer te zijn maar omdat ik het gewoon een keer wil proberen:| en nu weet ik niet wat ik moet doen ik ga echt niet verslaaft raken

35 reacties

heee

ik zou het niet doen. ik ging ook met vriendinnen ( met 2 anderen) roken en we zouden het maar 1 keer doen maar dat werd toch wat vakker hierdoor is een vriendin geen vriendin meer.
maar je moet het zelf weten
xxx
niet doen!! haha. harstike duur en mensen gaan je raar aankijken. bij mij is het een afknapper. een hele grote:P
hee

ik wou nog zeggen dat als je het wel doet en die ene vriendin geen vriendinnen meer wil zijn,
vind ik dat ze een slechte vriendin is want je veranderd niet je blijft het zelfden je hebt dan alleen een keer gerookt
en als vriendinnen hoor je elkaars beslisingen te respecteren

@artyboy haha ik vind juist echt pluspunt als een jongen rookt
X
heb je het al geprobeerd?
X
Geef is één goede reden waarom je het zou willen proberen? Omdat je vriendin het ook wil doen?
@Danny-Ajacied
het is super lekker en waarom zou je het doen omdat andere het doen. tuurlijk is het gezelliger als je het met vrienden doet, maar omdat vrienden hetdoen betekend het niet dat jij het zelf ook moet doen dat is zielig
ik weet nog niet wat ik moet doen en met filtert is het tog niet zo erg of wel
het is met filter wel minder erg maar als je verslaaft raakt krijg je minder nicotine binnen met een filter dus ga je vaker roken maar 1 keer kan geen kwaad. maar wees er maar zeker van dat je het niet bij 1 keer houd.
echt want veel mensen zeggen dat de 1e keer roken vies is
uhm ik rookte eerste keer niet over longen dus was niet vies als je wel over longen rookt is t wel lekker maar in begin moet je wel hoesten.en je voelt dan beetje branden in je keel
maar je bent pas 12 mischien 1 of 2 jaar wachten?
Ik zou het zoiezo niet doen.
Maar bedenk eerst eens waarom je het zou doen, misschien kun je daar beter aan werken.
Als je het doet: zorg dat het echt bij een x blijft!
Veel liefs,
ekmefje xxx
Je moet zelf weten of je wilt gaan roken. Ik ben ook begonnen door af en toe in het weekend een sigaretje te roken, maar nu rook ik vast en kom ik er niet meer vanaf. Heb al een paar keer geprobeert om te stoppen maar dat is mislukt. Ik rook nu ook veel meer als eerder en het kost me veel geld.
X
Ik zou het zelf ninet proberen, want het is heel erg ongezond voor je.
Ik heb het 1x geprobeert, en het was niks... Daarna nooit meer gedaan!
lekker niet doen, ik zei ook altijd dat ik niet verslaafd zou raken en kijk me nu dus gewoon lekker niet eens proberen....
t is heel slecht voor je ook met filter, en het is hardstikke duur, je gaat er heel erg van stinken en inderdaaad vinden veel jongens het een afknapper.
ook zullen je ouders het niet echt op prijs stellen
ik ben echt een stom ! jullie hadden gelijk die vriendin is geen goede vriendin ze had er wiet in gedaan ik had het door gelukkig
Heey,

Ik heb wel een paar keer gerookt en ben daarnaa hardstikke ziek geworden.
Daarbij ging mijn kleren stinken en mijn mond smaakte raar!

En met hardstikke ziek bedoel ik super ziek... super mega ziek x)

- Devlisch_Angel
Hallo,

Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was.
Ik weet dat dit klinkt als zo'n standaard antwoord, maar ik meen het.
Als je er eenmaal aan begint kun je er waarschijnlijk niet meer mee stoppen.
Niemand vind het écht lekker, het is alleen maar een verslaving.
Nog een paar minpunten van roken:
-Je adem ruikt naar rook
-Het kost best veel (onnodig) geld
-Als je ooit een sigaret weggooit, kan het zijn dat er een brand ontstaat

Wees slim!
@Ikziegeesten Je bent jong, maar hebt wel verstand!:))
Niet doen!! Superslecht voor je gezondheid en het kost hartstikke veel geld!
hee

ik wou nog zeggen dat als je het wel doet en die ene vriendin geen vriendinnen meer wil zijn,
vind ik dat ze een slechte vriendin is want je veranderd niet je blijft het zelfden je hebt dan alleen een keer gerookt
en als vriendinnen hoor je elkaars beslisingen te respecteren

@artyboy haha ik vind juist echt pluspunt als een jongen rookt
X

Een pluspunt als je rookt? Volgens mij moet je dan een snelcursus biologie volgen ofzo? :eek:
Niet doen! Ik heb het namelijk wel gedaan en nu rook ik ook, al is het alleen tijdens uitgaan. 

Geloof me, echt niet doen! Zonde van je geld. Voor die 6 euro kan je wat anders leuks kopen!
Beste madeloveyou,

Ik zou het niet doen als ik jou was veel van mijn vrienden zijn er verslaafd aan en het is echt niet te betalen.

---
volgens mij is hier geen probleem? jij wilt graag roken toch? dan rook je gewoon lijlkt me. maar waarom "gewoon proberen" simpel.. niet aan beginnen toch?
ik ben ook begonnen als "proberen" en nou is er geen "proberen" meer  naja.... proberen te stoppen
Ik kan me echt niet voorstellen dat je zou willen roken.
Ik bedoel je stinkt constant uit je bek, je tanden worden geel. 
Je verziekt je longen er mee, en als je je longen verziekt verziek je de rest ook,
want je longen zorgen ervoor dat het bloed dat door je lichaam stroomt 'ververst' wordt
en als je dan rookt dan word het niet goed meer ververst zegmaar..
Daarnaast haten steeds meer mensen roken, ze willen echt niet met je daten als je rookt,
dat komt steeds vaker voor. Ik ben het er daar ook mee eens.
Mijn hele familie rookt en elke x als ze een sigaret aansteken moeten ze dat buiten doen 
want anders bel ik kinderbescherming want ik vind het gewoon mishandeling.

Gewoon niet doen. 

groetjes, namen

Reageer