Vraag

Roken uitproberen

• 7 November 2016
  • 16 reacties
  • 1125 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hai ik had een vraag ik weet dat veel pubers nu sigaretten uitproberen wat ik zelf ook heb gedaan, ik voel me gelukkig totaal niet schuldig. Het nadeel is is dat ik het totaal niet vies vond. Ik ben nu 14 jaar en zou het graag nog een keer willen proberen maar ik wil niet dat iemand het weet hoe kan ik makkelijk aan sigaretten komen?

Dit topic is gesloten

16 reacties

Denk wel na voordat je dit doet, nu kan je nog stoppen later niet. Ik wil niet zeurderig overkomen maar het is echt slecht voor je. Denk eens echt goed na ook al ben je wss nu al afgehaakt.

Tekst aangepast ivm forumregel 9 - Mariska, De Kindertelefoon
Hoi Lieke,

Gebruik alsjeblieft je hersens, en probeer er tegen te strijden! Nu ben je er nog niet verslaafd je hebt het pas 1 keer gedaan, het is veel beter voor je als je niet rookt. En scheelt je nog veel geld ook! En het is beter voor je medemens, die roken namelijk mee als jij jou rook uitblaas, of ze het nou willen of niet.
- onnodige quote verwijderd -
@edie

Very true

Ik ga niet zeggen dat je het niet moet doen, ik zeg alleen dat het niet slim is om te doen en ik ga je ook geen tips geven:$
Zoals sommigen al zeggen je mag het doen maar ga eerst ff op internet kijken naar de gevolgen van roken.
Denk wel na voordat je dit doet, nu kan je nog stoppen later niet. Ik wil niet zeurderig overkomen maar het is echt slecht voor je. Denk eens echt goed na ook al ben je wss nu al afgehaakt.
Bedankt voor de tip! Ik had alles nog even op internet opgezocht en ik ga zeker niet vast roken! Ik ga denk ik gewoon zo af en toe op een feestje of helemaal niet! Ik zou mezelf zeker niet iets willen aandoen waardoor ik eerder dood ga!
Door af en toe te roken kun je alsnog verslaafd raken. Bedenk wel dat het totaal niet stoer is om te roken, dus ga er niet in mee als je vrienden dat zouden willen!
Gelukkig weet je zelf ook hoe slecht het is! :)

Gr. Pin
Hoi Lieke,

Gebruik alsjeblieft je hersens, en probeer er tegen te strijden! Nu ben je er nog niet verslaafd je hebt het pas 1 keer gedaan, het is veel beter voor je als je niet rookt. En scheelt je nog veel geld ook! En het is beter voor je medemens, die roken namelijk mee als jij jou rook uitblaas, of ze het nou willen of niet.
Je hebt gelijk! roken is echt heel slecht voor je, het verschilt wel met hoe een persoon er op reageert. (bvb of die er ontzettend ziek van wordt, of niet)
Ik ben 13 k rook ook maar je kleding gaat zo stinken en me ouders weten het niet dus k doe gewoon een andere trui aan
Hee,
Al je rookt krijg je een hele schorre stem en je ademt teer in en dat plakt in je longen en die worden dan zwart. Als je zoent smaak je naar asbak en als je praat moet je keihard hoesten en dan wordt je zakdoek helemaal grijs. Succes.
Reputatie 1
Badge +2
@elisa dit kan echt niet, roken als je 13 bent, sorry, maar jij verdient echt straf
@chrisjú niemand verdient straf. Het is haar leven, als zij dit wil doen dan mag ze het doen, ze weet de consequensies (no idea hoe je dat schrijft maar je vat me) ik ben 13 en ik rook soms ook. Je weet haar redenen niet. Ik rook omdat ik depri ben en ik voel me chiller daarna. Miss heeft zij ook zo een reden. Niet op haar haten als je haar niet kent. Gr
Ik zou het niet te vaak doen, ik doe het bijvoorbeeld alleen met vrienden (voor de gezelligheid)
Reputatie 5
Badge +5
Beste forumgebruikers,

In onze forumregels staat bij forumregel 9:

9. Plaats geen illegale, schadelijke en/of choquerende content of links in je bericht op het forum
Het geven van of vragen om tips bij bijvoorbeeld illegale activiteiten is daarom ook niet toegestaan. Topics over deze onderwerpen zijn wel toegestaan.

Omdat er in dit topic gevraagd wordt om tips om aan sigaretten te komen, is de inhoud van dit topic aangepast. Ook wordt dit topic gesloten.

Mariska, De Kindertelefoon