Roken; Sigaretten pakken

• 23 February 2016
  • 17 reacties
  • 2281 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik heb 2 maanden geleden voor de eerste keer gerookt met een vriend.
Het was eerst even hoesten, maar op een gegeven moment begon ik eraan te wennen.
Ik heb toen een stuk of 6 keer met diegene gerookt. Later heb ik het niet meer gedaan, alleen wil ik het wel weer doen.
Ik heb het mijn ouders en mijn (brave) vriendinnen (die echt heel erg tegen roken zijn) niet verteld.
Ik moet eerlijk zeggen dat het best wel fijn is om even te roken, maar alleen ik wil ook niet verslaafd raken.
Ik ben namelijk bang dat ik dat wel ben geworden naar een paar keer roken, omdat ik thuis soms zit te zoeken naar een pakje sigaretten van mijn vader. Ik heb zelfs een keer laat in de avond het hele huis doorgezocht, terwijl mijn ouders dachten dat ik lag te slapen.
En als ik rook voel ik ook echt iets door mijn lichaam gaan, dat ervoor zorgt dat ik nog meer wil roken.
Dus ben ik verslaafd?
En zou ik dan nu bijvoorbeeld nog wat mogen roken?

Ik hoop op advies.
Alvast bedankt.

Groetjes Anoniemertje 🙂

17 reacties

Ja, de nicotine is duidelijk naar je hoofd gestegen
Ja, de nicotine is duidelijk naar je hoofd gestegen

Maar is dat dan ook meteen na een paar keer?
Dat zou toch raar zijn.
Verder valt het best mee...
Hoihoi! Ik zal je proberen verder te helpen!
Zelf rook ik ook en weet ik dus exact hoe dat gaat wat betreft verslaafd zijn. Al vanaf het moment dat jij merkt dat je echt een sigaret wil/nodig hebt op elk moment van de dag, ben je verslaafd. Als je niet wil dat de verslaving verder gaat, (wat ik me heel goed kan voorstellen!) zou ik als ik jou was niet meer roken of in ieder geval zo min mogelijk. Als je er namelijk mee doorgaat, word je verslaving erger en erger. En uiteindelijk wordt het dan véél moeilijker om te stoppen. Je kan dus het beste sigaretten vermijden en hoe moeilijk het ook is, niet aan je verslaving toegeven! Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Hoi! Heel erg bedankt voor je reactie. En bedankt voor het advies. Op zich valt het wel mee dat ik echt elk moment een sigaret wil, maar als ik weer met die vriend ben (ik ben bijna bang dat hij wel een soort van verlsaafd is geraakt en hij is 2 jaar jonger dan ik...) begint hij weer over dat roken en dat hij weer een peukie wil roken. Dus ja... Lastig, maar ik ga het proberen. Ik vind het ook zo lastig, want hij is 2 jaar jonger en hij heeft zelfs per ongeluk wiet gerookt. Dus ik weet niet hoe dat gaat. Ik wil het wel er een keer met hem erover hebben, want er moet nog wel 1 iemand zijn die slim is en dat moet ik dan maar even zijn. 😛 Maar ik ga het zo veel mogelijk vermijden. Gelukkig rookt mijn moeder helemaal niet meer en mijn vader amper nog. Dus dat helpt ook wel. Nogmaals bedankt voor je reactie! Hier heb ik echt wat aan! Dankjewel! :)
Groetjes Anoniemertjee 🙂
Halloo ik wou even zeggen ik rook zelf ook meer dan 2 jaar en ik probeer ervan af te komen maar get lukt niet. Stop zo snel mogelijk met roken want je krijgt er spijt van niet minderen of heel soms gewoon nooit want verslaving is voor altijd ookal ben je heel lang gestopt
Uit een (Canadees) onderzoek bleek dat je na 1 sigaret al verslaafd kunt raken. En gezien je geen tabak onder de 18 mag kopen zou je 18+ zijn en hier geen forum mogen aanmaken (tenzij je alles gewoon van je vader pakt).
Hoi,

In dit topic heb ik mij afgevraagd of ik verslaafd ben...
Ik heb al een tijdje niet meer gerookt, maar laatst zag ik mijn kans om een sigaret te pakken en ik heb hem gepakt.
Ik heb het nu ergens in een portemonneetje verstopt in een la...
En mij idee is dus, om hem op te roken, als mijn ouders niet thuis zijn.
Ik ben 14 jaar, dus ja...

Wat vind jij hiervan?
Ik snap dat dit misschien een beetje apart is, maar ja...

Tips/ervaring???

Groetjes Anoniemertjee 🙂
Hoi,

Ik kan je wel vertellen dat roken niet verstandig is, maar ik denk dat je dat zelf ook wel begrijpt. Je bent 14 dus het is niet raar dat je wil experimenteren (los van het feit dat roken slecht voor je is). Ik vind het wel heel goed van je dat je al een tijdje niet meer hebt gerookt. Bij verslaving is het volgens mij best normaal een terugval te krijgen. Voor dat je die sigaret gaat roken is het misschien belangrijk na te denken over waarom je er ook al weer mee was gestopt.
Succes!
Hoi,

Bedankt voor je reactie!

Ik heb nu ongeveer in heel mijn leven 4-5 sigaretten gerookt met een goede vriend van me.
Hij is 12 en ik ken hem al vanaf toen we klein waren, dus we vertellen ook echt alles aan elkaar en we vertrouwen elkaar er ook op, dat we het aan niemand vertellen over dat roken.
Wij zitten allebei op een andere school en verder zien we elkaar dus meer in de vakantie.
Ik rook eigenlijk alleen als ik met hem ben en niet alleen.

En als ik nadenk over waarom ik er ook alweer mee ben gestopt:
Ik ben niet echt bewust gestopt. Ik stop eigenlijk als ik niet met die vriend ben.
Dus dan kan je wel hieruit concluderen, dat hij een slechte invloed op mij heeft, maar ik blijf wel de oudste, dus ik moet wel de slimste blijven. Dat gaat ook wel lukken.

Nogmaals, bedankt voor je reactie en je tip!

Groetjes Anoniemertjee :)

- Aangepast door de Kindertelefoon: topics samengevoegd en onnodige quote verwijderd. -
Halloo ik wou even zeggen ik rook zelf ook meer dan 2 jaar en ik probeer ervan af te komen maar get lukt niet. Stop zo snel mogelijk met roken want je krijgt er spijt van niet minderen of heel soms gewoon nooit want verslaving is voor altijd ookal ben je heel lang gestopt

Hoi,

Nog bedankt voor je reactie!
Ik snap je punt helemaal! Maar... Ik weet het niet echt...
Verslaafd of niet verslaafd, ik weet het gewoon niet.
En het ene deel van mijn verstand wil het niet en de andere niet...
Maar ik doe het ook niet elke dag ofzoo, gelukkig haha.
Want ik moet het toch allemaal stiekem doen en dat hou ik dan echt niet vol...
Maar ik snap je punt!

Groetjes Anoniemertjee 🙂
Uit een (Canadees) onderzoek bleek dat je na 1 sigaret al verslaafd kunt raken. En gezien je geen tabak onder de 18 mag kopen zou je 18+ zijn en hier geen forum mogen aanmaken (tenzij je alles gewoon van je vader pakt).

Hoi,

Het zou kunnen, inderdaad. Maar bij de ene is het eerder dan de ander, denk ik, hoop ik.
Maar ik koop ook niks hoor, het zit gewoon zo; als ik de kans krijg om er 1 te pakken, doe ik het, dus...
Ik weet het ook niet.
Ik ben 14 jaar, dus ik kan wel hier een forum aanmaken. Ik heb mijn laatste sigaret van mijn vader stiekem gepakt. Dat heb ik nooit eerder gedaan en nu ik de kans kreeg, heb ik de sigaret ook gepakt.
En de eerste sigaretten waren op Oud & Nieuw. Alle volwassenen dachten dat die vriend van mij en ik de sigaretten zouden gebruiken voor de rotjes, maar we hebben het gewoon opgerookt. De volwassenen hebben niks gemerkt.
Dus ja... Dat is eigenlijk mijn manier om aan sigaretten te komen... Haha...
Maar ik heb er echt nog maar iets van 4-5 gerookt, dus zo veel als jullie misschien denken nou ook weer niet! ;)

Groetjes Anoniemertjee 🙂
Hey,
Ik ben 13 en rook ook.. Ik heb spijt ze! Maja, ik probeer te stoppen.. Ik denk dat je beter eerst nadenkt voordat je aan zoiets begint
X robben
Hey,
Ik ben 13 en rook ook.. Ik heb spijt ze! Maja, ik probeer te stoppen.. Ik denk dat je beter eerst nadenkt voordat je aan zoiets begint
X robben

Hoi,

Bedankt voor je reactie!
Ja zeker! Ik denk al erg veel na over waarom ik dit doe of hoe het zo is gekomen, maar ik wil dan ook echt verstandig blijven en dan gewoon een beetje proberen. Maar verslaving wil en moet ik voorkomen!!
Hoe is het jou dan overkomen? En weten je ouders het? Mijn ouders in ieder geval niet!
Nogmaals beankt voor je reactie!

Groetjes Anoniemertjee 🙂
Ik ben bijna 16 en rook ook maar nog niet zo lang een maandje ofzo en heb er nog maar 2 gerookt wel heb ik soms behoefte aan een sigaret en dit dan vooral wanneer ik gestressd ben enzo. In België mag je al roken vanaf je 16 dus ik denk dat het hierdoor ook komt dat ik vind dat je vanaf die leeftijd wel al kan experimenteren. Maar dit hangt weer hard af van persoon tot persoon. Toen ik 13/14 was wou k al roken maar dacht ik altijd nee je bent nig te jong dus ja. Je hebt hier waarschijnlijk niks aan maar toch. Ik raad je wel aan om er met die vriend eens over te hebben van wat je wel en niet vind kunnen vooral met zijn leeftijd.
Ik ben bijna 16 en rook ook maar nog niet zo lang een maandje ofzo en heb er nog maar 2 gerookt wel heb ik soms behoefte aan een sigaret en dit dan vooral wanneer ik gestressd ben enzo. In België mag je al roken vanaf je 16 dus ik denk dat het hierdoor ook komt dat ik vind dat je vanaf die leeftijd wel al kan experimenteren. Maar dit hangt weer hard af van persoon tot persoon. Toen ik 13/14 was wou k al roken maar dacht ik altijd nee je bent nig te jong dus ja. Je hebt hier waarschijnlijk niks aan maar toch. Ik raad je wel aan om er met die vriend eens over te hebben van wat je wel en niet vind kunnen vooral met zijn leeftijd.

Hoi,

Bedankt voor je reactie! Ik heb laatst die sigaret die ik van mijn vader heb gepakt, toch opgerookt. Soort van als afsluiting.
Daarna heb ik er niet meer aan gedacht, ik heb het alleen verteld aan die vriend en hij is ook gestopt (zover ik weet haha).
Dus ik heb het er nog even over gehad.
Nu wil ik het zoveel mogelijk proberen te vermijden.
Nog bedankt voor je tip! :)

Groetjes,
Anoniemertjee 🙂
Ik wil ook nog iets kwijt:

Mijn moeder is vroeger ook een tijd verslaafd geweest, heeft een paar keer geporbeerd te stoppen, maar kreegn toch weer terugvallen. Nu is ze ongeveer al 8 jaar gestopt, maar ze hoest de laatste tijd heel veel. Ze is naar de dokter geweest en die zegt dat het komt doordat haar longen best wel zijn beschadigd door dat roken...
Hiervan ben ik best wel van geschrokken en nu ben ik ook beter op mijn hoeden. Ik wil nu niet gaan zeggen dat ik vanaf nu nooit meer ga roken, want ik weet niet wat er nog gaat gebeuren, maar ja. Ik hoop het niet...
Dit wilde ik nog even kwijt, maar goed...

Groetjes,
Anoniemertjee 🙂

Reageer