Vraag

roken jonge leeftijd

  • 27 April 2021
  • 3 reacties
  • 286 Bekeken

Badge

Ik snap het niet. ik heb sinds kort een snapvriendin die 13 is en zegt dat ze rookt, ze krijgt sigaretten van haar moeder (pakjes) die niet meer rookt. Ze rookt niet veel op 1 dag maar hoe is het toch mogelijk dat dit kan?

Verder drinkt ze ook af en toe dat weten haar ouders dan weer niet omdat ze vaak buiten is met een vriendin van 18 die wel drank mag hebben


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Praat met haar hierover. Maak haar bewust van wat hoe slecht het eigenlijk is. Maarja uiteindelijk is zij (en haar ouders) echt verantwoordelijk voor haarzelf.

Je beantwoord je vraag eigenlijk al ;)

In sommige gezinnen is het (helaas) normaal dat ouders hun kinderen voorzien van sigaretten en drugs. Met drank heb ik persoonlijk niet zo’n heel groot probleem maar sigaretten begrijp ik niet echt.

Echter, het is een keuze van haar en haar ouders en daarmee ook hun eigen verantwoordelijkheid. Mocht je je er nou niet goed bij voelen, wat ik begrijp, dan zou je er met haar over kunnen praten. Houd echter wel in gedachten dat het nog maar te betwijfelen is of ze daadwerkelijk veranderd. Succes!

Begon op mijn 11e..gelukkig nog gezond, maae geen aanrader.. Maar ja iedereen kon me waarschuwen... Ik was strond eigenwijs en ooo wat was ik stoer... Hoesten en proesten... Nee echt slecht.. Maar je kan waarschuwen.. Voor mij hielp niks helaas 

Reageer