Vraag

roken en vapen

  • 15 September 2022
  • 8 reacties
  • 400 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoii ik heb een vraagje aan jullie. Ik ben dus 14 en verslaafd aan roken maar hoe moet ik er van af komen?? 


8 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Ermee stoppen

Reputatie 3
Badge +3

-onnodige quotes verwijderd-

zorg ervoor dat je er niet meer aan kan komen, bijv door vrienden van je die je geven tegen te zeggen dat ze niks meer aan je mogen geven en als dat te veel in 1 keer is zou ik gewoon drastisch proberen te minderen

Badge

Hoihoi!!

Zelf ben ik 15 en rook ik al sinds ik 13 ben. Niet vanwege dat het '’stoer'’ is maar vanwege dat ik aardig veel problemen heb en het me rust geeft. Dit is eerder niet echt een goede oplossing. Wat ik zelf zou doen is een soort nieuwe habit maken zoals ergens op bijten, kauwgom of snoepjes eten of lollies. Het helpt wel!!

Veel succes nog en ik hoop dat het lukt. Je kan me altijd bereiken. :))

Badge

Breathe air

Reputatie 1
Badge

je sigaretten vernietigen 

Probeer inderdaad om ervoor te zorgen dat je geen sigaretten kunt kopen of gebruiken.

Maar trwns, wat dapper dat je het probeert

Reputatie 4
Badge +3

hallo , mijn vriendin is het een hele tijd ook geweest en wat zij heeft gedaan is eerst gwn langzaam afbouwen met je gebruik totdat je geen neiging meer hebt en dan stop je gewoon. dus dan geef je jezelf grenzen van bijv : oke normaal doen we 20 ciggaretjes per week en nu ga ik elke week minder proberen dus dan maak je bij de eerste er bijv a18 van en dan de volgende 17 en dan ga je zo door. het duurt meschien lang maar je zal dan het minste last hebben van afkick verschijnselen . en je moet echt wel streng zijn voor jezelf ermee natuurlijk

Badge

Stel jezelf de vraag waarom je wilt stoppen? Waarschijnlijk is het antwoord op die vraag motiverend genoeg om te stoppen. De eerste stap van het tackelen van een verslaving is erkenning van je probleem. Dat doe je nu goed.

Laat ook mensen weten die je vertrouwt dat je stopt met roken en laat je helpen door deze mensen. Overigens zal ik mijn omgeving ook selecteren of zij mij wel of niet steunen in het stoppen met roken.

Je bent jong en je hebt nog een heel leven voor je, het is zonde om dat te vergooien aan sigaretten en vapes.

Reageer