roken en drugs

  • 21 October 2018
  • 10 reacties
  • 885 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
(ik ben een meisje, anders komt dit verhaal beetje raar over)
uuh ja oke, ik weet niet echt waar ik moet beginnen maar ik zie wel hoe het gaat
ik ben van jongs af aan altijd verteld dat roken slecht is (roken is inderdaad heel slecht voor je, dat weet ik ook)
ik heb in groep zeven een spreekbeurt gehad over drugs om mijn klas te laten zien hoe slecht het voor je is en ik ben/was er ook echt tegen.
ik ben dus 13 jaar en ik ben er een beetje mee bezig om zo'n soort van beeld van mezelf te vormen (je veranderd in je stijl en gedrag, je word gwn ouder) ik ben er niet heel bewust mee bezig maar ik denk er soms wel bij na. een van mijn middelbare school vrienden rookt en in de eerste moest ik er niks van weten en was ik er echt heel erg tegen. ik lees soms verhalen op t internet en daar is er een meisje die gwn een casual smoker is. ( ja sorry je snapt het of je snapt het niet) in dat soort verhalen komen ze gwn heel stoer maar classy over en soms lijkt het me awesome om ook zo te zijn later. laatst was dus die vriend van mijn stoned want hij had XTC op voor het begin van de lessen en met gym trok ik veel met hem op en het was gezellig. deze gedachtes stromen al vaker door mijn hoofd om een keertje gwn te roken of drugs te nemen of vape ofzo. maar mijn moeder zegt ja als je dan een keertje wilt roken zeg het dan tegen me dat koop ik sigaretten voor je en doe het dan recht voor me in de achtertuin. dat stoort me gwn want ik heb de dwang om het te doen soms en ik weet dat die vriend gwn sigaretten voor me heeft en hij kan gwn drugs voor me fixen en dan doe ik het gwn een keertje met hem in het weekend of na school, maar ik ben bang dat als mijn ouders er achter komen dat ze echt heel boos worden en dat wil ik niet want dat is echt kut. maar ik wil ook niet naar mijn moeder stappen en zeggen ja mam kun je sigaretten ofzo voor me kopen ik wil ff een keertje proberen om een sigaretje te roken ofzo. dat vind ik zo akward want dan krijg ik een schuldgevoel en dat wil ik niet. ik ben best impulsief dus als ik een gedachte heb krijg ik het niet zo snel uit mijn hoofd
weet misschien een van de oudere mensen die ervaring hebben met dit soort shit wat ik kan doen?
( ik ben 13 zit in de 2e ben een meisje ja ff dat je het weet)

10 reacties

Heyy,
Dat je een keer een sigaret wilt proberen okƩ, dat is niet gek en kan een keertje geen kwaad. Je weet zelf ook dat het niet goed voor je is, maar van een keer ga je niet dood. Drugs zijn wel weer een stapje verder. Er zijn twee dingen waar ik me een beetje zorgen om maak. Drugs zijn (zoals je wss ook weet) heel slecht voor je, en je bent nog best wel jong. Mag ik vragen welke drugs je wilt gebruiken? Het tweede ding is, dat mensen anders zijn onder invloed van drugs en jij zelf ook. Je bent met iemand anders en je bent stoned, je bent dan zo kwetsbaar. Hij kan van alles met je doen, en daar heb je de rest van je leven last van, geloof me. Ken je hem verder goed? Kijk alsjeblieft uit!
Dat je daar benieuwd naar bent is heel normaal maar het ook gaan doen is af te raden.

Je weet er zelf genoeg over dus ik ga je niet vermoeien.met die het is verslavend praat.

Je kan het beter gewoon niet doen. Je ziet je vriendin rooken ruik je het dan ook? En dank je dan hmmmm lekker???? Wat dat lijkt mij sterk. Je hebt het effect van XTC gezien en vond je dat er leuk uitzien? Denk je dan ven zo wil ik mij ook voelen??? Wand ja dat lijkt mij weer heel sterk.

Als je echt een keer wilt roken doe dit inderdaad met jou moeder maar begin alsjeblieft niet aan drugs. Het is niet stoer.

Xx.
Ik wil even toevoegen dat ik ene medicijn hat voor mijn add (ja das gewoon heele Lichte voorm van drugs) ik was mezelf niet mijn gedachten was leeg en ik voelde niks. Toen het uitwerkt kreeg ik enorme bijkpijn en misselijkheid na een week helaas verplicht door docter om te ''wenne'' ben ik er mee gestopt (beste beslissing ever) nu ben ik gewoon altijd wie ik benšŸ‘šŸ»
OkĆ©, roken is echt niet meer okĆ©.. šŸ˜«
Van xtc wordt je niet stoned, van wiet of hasj roken wordt je stoned.. van xtc wordt je high., dat wordt alleen gebruikt tijden feestjes en je voelt je echt verschrikkelijke de 2 dagen erna
Ik zou er echt niet aan beginnen!!! Mijn opa heeft zichzelf doodgerookt!!! En drugs is al helemaaal verschrikkelijk!!
(ik ben een meisje, anders komt dit verhaal beetje raar over)
uuh ja oke, ik weet niet echt waar ik moet beginnen maar ik zie wel hoe het gaat
ik ben van jongs af aan altijd verteld dat roken slecht is (roken is inderdaad heel slecht voor je, dat weet ik ook)
ik heb in groep zeven een spreekbeurt gehad over drugs om mijn klas te laten zien hoe slecht het voor je is en ik ben/was er ook echt tegen.
ik ben dus 13 jaar en ik ben er een beetje mee bezig om zo'n soort van beeld van mezelf te vormen (je veranderd in je stijl en gedrag, je word gwn ouder) ik ben er niet heel bewust mee bezig maar ik denk er soms wel bij na. een van mijn middelbare school vrienden rookt en in de eerste moest ik er niks van weten en was ik er echt heel erg tegen. ik lees soms verhalen op t internet en daar is er een meisje die gwn een casual smoker is. ( ja sorry je snapt het of je snapt het niet) in dat soort verhalen komen ze gwn heel stoer maar classy over en soms lijkt het me awesome om ook zo te zijn later. laatst was dus die vriend van mijn stoned want hij had XTC op voor het begin van de lessen en met gym trok ik veel met hem op en het was gezellig. deze gedachtes stromen al vaker door mijn hoofd om een keertje gwn te roken of drugs te nemen of vape ofzo. maar mijn moeder zegt ja als je dan een keertje wilt roken zeg het dan tegen me dat koop ik sigaretten voor je en doe het dan recht voor me in de achtertuin. dat stoort me gwn want ik heb de dwang om het te doen soms en ik weet dat die vriend gwn sigaretten voor me heeft en hij kan gwn drugs voor me fixen en dan doe ik het gwn een keertje met hem in het weekend of na school, maar ik ben bang dat als mijn ouders er achter komen dat ze echt heel boos worden en dat wil ik niet want dat is echt kut. maar ik wil ook niet naar mijn moeder stappen en zeggen ja mam kun je sigaretten ofzo voor me kopen ik wil ff een keertje proberen om een sigaretje te roken ofzo. dat vind ik zo akward want dan krijg ik een schuldgevoel en dat wil ik niet. ik ben best impulsief dus als ik een gedachte heb krijg ik het niet zo snel uit mijn hoofd
weet misschien een van de oudere mensen die ervaring hebben met dit soort shit wat ik kan doen?
( ik ben 13 zit in de 2e ben een meisje ja ff dat je het weet)

Hey
Ik ben zelf nu bijna 16 en ben op mijn dertiende begonnen met drugs en alcohol en roken. Ik ben nu sinds een half jaar gestopt en ik heb er geen spijt van. Vooral roken. Ik snap dat je benieuwd ben, dat was ik ook. Alleen de kans op verslaving is door en sigaretten maken je lijf echt kapot. Ik sportte veel en dat ging toen erg omlaag omdat ik rookte. Dus begin er gwn niet aan. Tis niet stoer. 't kost veel geld en is zo slecht. Dat is mijn advies
Ik zou het gewoon doen van je moeder! Ze bied het aan en klaar, probeer het is een keer! Vind je het gijn ofzo? Ga dan naar je vrienden stappen voor meer.

zelf zou ik het niet doen maar je moet het zelf weten het is alleen heel verslaven en slecht

(ik ben een meisje, anders komt dit verhaal beetje raar over)
uuh ja oke, ik weet niet echt waar ik moet beginnen maar ik zie wel hoe het gaat
ik ben van jongs af aan altijd verteld dat roken slecht is (roken is inderdaad heel slecht voor je, dat weet ik ook)
ik heb in groep zeven een spreekbeurt gehad over drugs om mijn klas te laten zien hoe slecht het voor je is en ik ben/was er ook echt tegen.
ik ben dus 13 jaar en ik ben er een beetje mee bezig om zo'n soort van beeld van mezelf te vormen (je veranderd in je stijl en gedrag, je word gwn ouder) ik ben er niet heel bewust mee bezig maar ik denk er soms wel bij na. een van mijn middelbare school vrienden rookt en in de eerste moest ik er niks van weten en was ik er echt heel erg tegen. ik lees soms verhalen op t internet en daar is er een meisje die gwn een casual smoker is. ( ja sorry je snapt het of je snapt het niet) in dat soort verhalen komen ze gwn heel stoer maar classy over en soms lijkt het me awesome om ook zo te zijn later. laatst was dus die vriend van mijn stoned want hij had XTC op voor het begin van de lessen en met gym trok ik veel met hem op en het was gezellig. deze gedachtes stromen al vaker door mijn hoofd om een keertje gwn te roken of drugs te nemen of vape ofzo. maar mijn moeder zegt ja als je dan een keertje wilt roken zeg het dan tegen me dat koop ik sigaretten voor je en doe het dan recht voor me in de achtertuin. dat stoort me gwn want ik heb de dwang om het te doen soms en ik weet dat die vriend gwn sigaretten voor me heeft en hij kan gwn drugs voor me fixen en dan doe ik het gwn een keertje met hem in het weekend of na school, maar ik ben bang dat als mijn ouders er achter komen dat ze echt heel boos worden en dat wil ik niet want dat is echt kut. maar ik wil ook niet naar mijn moeder stappen en zeggen ja mam kun je sigaretten ofzo voor me kopen ik wil ff een keertje proberen om een sigaretje te roken ofzo. dat vind ik zo akward want dan krijg ik een schuldgevoel en dat wil ik niet. ik ben best impulsief dus als ik een gedachte heb krijg ik het niet zo snel uit mijn hoofd
weet misschien een van de oudere mensen die ervaring hebben met dit soort shit wat ik kan doen?
( ik ben 13 zit in de 2e ben een meisje ja ff dat je het weet)

Hey je zat best in een lastige situatie maar ik hoop dat je geen drugs hebt gedaan, want het is meer verslavend dan je denkt. Ik begon drugs te gebruiken begin mij 4e jaar op de middelbare school. En na 3 maand ben ik gepakt, heb een gesprekken moeten vieren met drugspreventie persoon. En na een tijdje ben ik weer begonnen omdat ik te lang drugs heb genomen waardoor ik niet meer zonder kan. Dus aub niet aan beginnen

Reputatie 1
Badge

Begin dr niet aan. Ik dacht ook ik rook 1 keer i gebruik 1 keer drugs en nu rook ik een pakje per dag en zie ik wazig van de crack ghb en lsdĀ 

Reageer