Vraag

Roken

  • 1 June 2020
  • 7 reacties
  • 293 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi allemaal. Ik heb nu al een paar keer gerookt, niet heel vaak .. ongeveer 3x  per maand. Ik ben zelf 14. Ik ben niet verslaafd maar ik vind het wel heel lekker om af en toe te roken. Ik weet dat iedereen gaat zeggen van: stop!! maar de verleiding is groot om af en toe een sigaret op te steken. Wat kan je hiertegen doen? en is het erg als je af en toe rookt?


7 reacties

Reputatie 1
Badge

Heyo,

Ik snap je volledig. Ik denk dat de meeste mensen een verslaving dan anders ziet dan ik. Ik rook momenteel niet veel meer. Maar heb hiervoor wel een paar jaar gerookt. Ik voelde me nooit verslaafd aan een sigaret. Omdat ik zelf niet het gevoel had van oh ik wil zoo graag een sigaretje opsteken, of dat ik elke dag een sigaret nam. Ik kon met gemak stoppen en mistte het ook niet.

Toch heb ik wel is dat ik dan wel een sigaret opstak omdat het iedereen van de vriendengroep het ook deed. Of gewoon omdat ik het wel leuk vond. 

Een verslaving zie ik meer als iets waar je niet zonder mee kan. Ik kan makkelijk zonder een sigaret en volgens mij heb jij dat ook zo. Of dat je de drang krijgt om een sigaret op te steken,  omdat je er nu echt 1 nodig hebt. Dan ben je in mijn ogen pas verslaafd. Dit lijkt niet op wat jij zegt.

Je krijgt de sigaretten waarschijnlijk van iemand dus je kan tegen die zeggen dat je geen sigaretten meer wilt, omdat je graag wilt stoppen met roken. 

En ja ook af en toe roken is slecht voor je. Alhoewel je hetzelfde kan zeggen over het drinken van alcohol, ongezond eten, etc. Dus ja. En je moet toch ergens aan dood gaan uiteindelijk right? En 3 keer per maand roken zal pas schadelijk zijn op veel langere termijn. Dus daar hoef je niet eens zoveel zorgen over te maken.

See ya!

Spookyzx. 

dat is zeker waar! en nee ik krijg geen sigaretten, mijn vader rookt ook en ik steel soms een sigaret als hij er niet is. zo kom ik eraan…. :) 

“ Ik ben niet verslaafd “
“maar de verleiding is groot om af en toe een sigaret op te steken”
Fijn dat je dat dus even duidelijk maakt….
Als ik mij niet vergis, is ontkenning een van de stappen van verslaving, maar goed.


“Wat kan je hiertegen doen?”
Hoe kom je aan je sigaretten?
Misschien is het handig om iets met diegene te regelen, die jou voorziet van sigaretten.
Zonder sigaretten is het erg lastig om te roken.
Kijk ook of een vriend/vriendin je hiermee misschien kan helpen.
Zij kennen je natuurlijk beter en kunnen je beter helpen dan de meeste van ons.

“en is het erg als je af en toe rookt?”
Ja.
Het is altijd erger om wel te roken dan niet te roken.


 

Hee, 

 

Ik zou er zo snel mogelijk mee stoppen, je bent namelijk nog maar 14! Ik zie nooit iemand van 14 roken omdat dat gewoon niet hoort...

Badge

Hey

Het is i dat waar niet echt slim heb het zelf ook gedaan en kreeg het van mensen toen ik me het echt realiseerde ging ik de mensen negeren van wie ik het kreeg nu doe ik het niet meer omdat ik slimmer ben dan die andere 

Hopelijk helpt het

Groetjes van mij

Hoi allemaal. Ik heb nu al een paar keer gerookt, niet heel vaak .. ongeveer 3x  per maand. Ik ben zelf 14. Ik ben niet verslaafd maar ik vind het wel heel lekker om af en toe te roken. Ik weet dat iedereen gaat zeggen van: stop!! maar de verleiding is groot om af en toe een sigaret op te steken. Wat kan je hiertegen doen? en is het erg als je af en toe rookt?

Heel af en toe niet nee, maar doe het niet te vaak. En weten je ouders hier van? 

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon.

 

Ik heb ook shisha gedaan ik was nooit verslaafd ik deed het soms en sinds laatst heb ik ook de neiging om naar een vriend te gaan en te vragen mag ik ff je shisha gebruiken maar ik doe dat niet omdat ik probeer mezelf te beheersen maar cigaretten is veel meer verslavend probeer ook die vrienden te zeggek wat je doel is en geloof me dit word veel makkelijker

Heyo,

Ik snap je volledig. Ik denk dat de meeste mensen een verslaving dan anders ziet dan ik. Ik rook momenteel niet veel meer. Maar heb hiervoor wel een paar jaar gerookt. Ik voelde me nooit verslaafd aan een sigaret. Omdat ik zelf niet het gevoel had van oh ik wil zoo graag een sigaretje opsteken, of dat ik elke dag een sigaret nam. Ik kon met gemak stoppen en mistte het ook niet.

Toch heb ik wel is dat ik dan wel een sigaret opstak omdat het iedereen van de vriendengroep het ook deed. Of gewoon omdat ik het wel leuk vond. 

Een verslaving zie ik meer als iets waar je niet zonder mee kan. Ik kan makkelijk zonder een sigaret en volgens mij heb jij dat ook zo. Of dat je de drang krijgt om een sigaret op te steken,  omdat je er nu echt 1 nodig hebt. Dan ben je in mijn ogen pas verslaafd. Dit lijkt niet op wat jij zegt.

Je krijgt de sigaretten waarschijnlijk van iemand dus je kan tegen die zeggen dat je geen sigaretten meer wilt, omdat je graag wilt stoppen met roken. 

En ja ook af en toe roken is slecht voor je. Alhoewel je hetzelfde kan zeggen over het drinken van alcohol, ongezond eten, etc. Dus ja. En je moet toch ergens aan dood gaan uiteindelijk right? En 3 keer per maand roken zal pas schadelijk zijn op veel langere termijn. Dus daar hoef je niet eens zoveel zorgen over te maken.

See ya!

Spookyzx. 

Reageer