Vraag

Roken

  • 24 July 2018
  • 6 reacties
  • 494 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo ik ben 16 jaar oud
Sinds de laatste maanden kreeg ik opeens een gevoel (heel raar) dat ik moest roken (had het nog nooit gedaan) op dat moment dacht ik het gaat wel weer over maar dat ging niet toen heb ik even later met een vriend geprobeerd toen heb ik 5 sigaretten gerookt ik moest niet echt hoesten en vond het wel chill, later heb ik het nog van vrienden geprobeerd zomaar wat heisjes op dit moment voel ik me verslaafd ik heb al een aantal keer op het punt gestaan om naar de pomp te gaan om sigaretten te halen hebben jullie tips wat moet ik doen

6 reacties

Gefeliciteerd. Je bent een roker. Facking fijn natuurlijk.
Mijn advies is gwn niet roken. Als vrienden het aanbieden, niet nemen. Roken kan je leven verneuken ...echt waar
Wat @Daan. Zegt klopt niet helemaal. Vanaf het moment dat je meerdere sigaretten rookt en ook zin erin hebt/behoefte eraan hebt ben je verslaafd.
Rook gwn niet. Wees verstandig.
Het lijkt mij verstandig om het met iemand te delen, vrienden of familie.
Die zouden jou kunnen helpen met het afkicken, mocht je werkelijk verslaafd zijn.
Reputatie 3
Badge +8
‘Ik heb een aantal keer op het punt gestaan om naar de pomp te gaan om sigaretten te halen’

Uit je verhaal maak ik op dat je totaal 5 sigaretten en een aantal gedeeld hebt.
Alleen bovenstaande citaat bewijst al dat je niet verslaafd bent, anders had je in ieder geval één van die keren wel op pad gegaan. Je kan jezelf er nog van weerhouden dus dat is een goed teken. Als je het echter wil voorkomen kun je het delen met je omgeving zodat zij het je moeilijker maken bijvoorbeeld.
Reputatie 3
Badge +8
Dan ben ik het niet helemaal met @Angovis eens. Verslaafd betekent naar mijn mening niet zonder iets kunnen. Ook al wil je het niet, toch doe je het. Aangezien bovenstaand geen betrekking op hem heeft zie ik hem zeker niet als verslaafd. Een grote groep zit weleens achter de pc (waarschijnlijk meer dan 5 keer in het leven). Deze grote groep heeft ook zin om achter de pc te zitten. Maakt dit iedereen in de grote groep verslaafd? Ik zou zeggen van niet. Het betreft een zelfde soort vrijwillige actie. Ik ben ook sterk tegen roken, maar om iedereen na 5 peuken verslaafd te noemen gaat wel wat ver.
Reputatie 3
Badge +8
Gefeliciteerd. Je bent een roker. Facking fijn natuurlijk.
Mijn advies is gwn niet roken. Als vrienden het aanbieden, niet nemen. Roken kan je leven verneuken ...echt waar
Vanaf het moment dat jij niet wil roken, maar dit toch doet omdat je jezelf niet kan helpen ben je verslaafd. Je hebt dit punt blijkbaar bereikt.
Raak geen sigaret aan. Zorg dat je niet aan sigaretten kan komen. Google op 'Hoe stop ik met roken?'. Praat erover met iemand in je omgeving die je ervan kan weerhouden. Je kan zoveel er tegen doen.
Heb vandaag weer een slechte dag gehad heb weer 2 sigaretten op hoe kan ik eraf blijven?

Reageer