Roken

  • 10 February 2018
  • 5 reacties
  • 346 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik wil stoppen met roken iemand tips

5 reacties

Hoi!

Goed dat je wilt stoppen met roken. Je hebt ingezien dat het niet goed voor je is, en dat je er iets aan wilt doen. Dat is al een stap in de positieve richting.

Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar ik heb op internet wat tips bijeen gezocht waar je hopelijk mee geholpen bent. Er bestaan ook afkickcursussen, misschien is dat meer iets voor jou. Bij die cursussen zit je volgens mij met een groepje, en het is motiverend als je weet dat anderen snappen wat jij doormaakt, en dat jullie het er samen over kunnen hebben.

Hier wat linkjes:
Een deel van de tekst is verwijderd door de Kindertelefoon i.v.m. regel 8a
https://www.cm.be/gezond-leven/leefgewoonten/stoppen-met-roken/tips

Kun je dit aan je ouders vertellen? Steun van thuis uit kan als een extra motivatie werken.

Laat je niet ontmoedigen als je een keertje terugvalt met roken. Dat kan gebeuren, en dat is ok. Zolang je blijft doorzetten, is er niets aan de hand. Als je merkt dat het toch niet vlot gaat, kun je nog steeds professionele hulp zoeken.

Nogmaals: het is goed dat je zelf hebt ingezien dat je beter stopt met roken. Als je het zelf inziet, en zelf wilt gaan afkicken, ben je alvast gemotiveerd, en motivatie is heel belangrijk.

Succes!

Groetjes
x

Reageer