Roken

  • 27 November 2017
  • 6 reacties
  • 1698 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Oké.

Mijn vriendin die rookt en doet dat omdat ze ‘te veel stres heeft’
Nu zitten er ook 2 jongens in mijn klas die dat interessant vinden en hebben wiet (zeggen ze) paar weken geleden gingen ze roken en ook met 2 vriendinnen maar 3 (waaronder ik) willen niet roken. Maar de andere 2 willen roken en waaronder de vriendin die al rookt en ze zeggen niet of ze gewoon hebben gerookt kwa sigaretten of een joint en ze vroegen mij ook maar ik wil niet roken. Is dit omdat ze stoer willen doen maar ik vind dit een beetje sneu een beetje in een steegje roken maar nu is mijn vraag wat ik moet doe

Anoniem

6 reacties

Hoi!

Ga niet meeroken. Het is zonde van je gezondheid en van je geld. Je vriendinnen doen dat waarschijnlijk inderdaad om stoer te doen en om even aan de stress te ontsnappen.

Er zijn andere manieren om aan stress te ontsnappen. Sporten bijvoorbeeld, of iets leuks gaan doen met vrienden. Daar ga je veel meer van ontspannen dan van roken. Misschien kunnen jij, en je vriendinnen die ook niet willen roken, jullie andere vriendinnen overtuigen om die sigaretten eens te laten liggen voor een middagje shoppen?

Heb je al eens geprobeerd die vriendinnen goed duidelijk te maken dat roken slecht voor ze is? Je kunt ze artikels en video's doorsturen waarin ex-rookverslaafden hun verhaal doen en hun manier delen hoe ze ervan af gekomen zijn. Dat werkt misschien motiverend voor ze.

Als je merkt dat het uit de hand loopt, kun je hun mentor inlichten. Roken is gevaarlijk, en als je vriendinnen zo verslaafd zijn dat ze de gevaren niet meer zien, kan professionele hulp een noodzaak zijn. Je kunt dit aan je mentor vertellen of mailen. Een anoniem briefje kan ook.

Probeer er eerst een met je vriendinnen over te praten, en bekijk wat dat uithaalt. Daarna zien we wel verder.

Succes!

Groetjes
x
Ik ben het eens met 100DIVERGENT11
hey

ik rook zelf en weet dat dit heel slecht maar ook verslavend is ,
ik wil zoveel soorten sport doen maar dat gaat moeilijk ,mijn conditie is voledig weg ,als ik op school naar het 3/4 verdiep moet ben ik voledig uitgeput .

Het beste wat je kan doen is ze dit duidelijk maken en als ze niet willen luisteren niks meer van aantrekken want dat kan tot ruzie's leiden ,en als ze jou zouden manipuleren ga dit dan direct gaan melden aan je mentor of directeur

hopelijk helpt dit een beetje
je moet het zelf weten het is je eigen lichaam maar als je slim bent doe je het niet. ik rook ook soms 1 of 2 keer per week maar dat is puur voor stres en shit maar ik heb er best veel spijt van dat ik ben begonnen maar ik word er ook echt heel rustig van en dat heb ik soms wel nodig ( ik heb er ook n soort van hulp voor om te stoppen over t algemeen)
@ 990annoniem990


Niet meeroken, Niet bij de wiet en niet bij de sigaretten.
Erbij staan is ook niet super slim want dan gaan ze je toch stiekem over proberen te halen om het toch te doen en voor dat je het Weet raak je er toch verslaafd aan omdat je wel hun lucht inademt.
Dus afstand nemen als hun gaan roken is het beste idee vind ik.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en veel succes verder met het probleem.
Ga niet meeroken.
Misschien lijkt het eerst niet zo heel erg maar later krijg je wel spijt.
Niet aan beginnen dan hoef je het ook nooit te beëindigen.

- xX Maii

Reageer