Roken

• 13 February 2017
  • 5 reacties
  • 451 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi mesen ik ben net 15 geworden en ik rook en de directeur van mijn school weet het ook en zei als ik het je nog 1 keer zie doen bel ik je ouders, en dat mag niet gebeuren want ik wil ze het zelf vertellen maar ik weet niet hoe want ik voel me nie goed de laatste tijd enzo en hij zei ook van ik bel je moeder maar dat moet niet alles en iedereen mag et weten behalve me ma da kan ik er nie aandoen en ik weet dus niet wat ik moet doen. Want ik wil het graag vertellen want dan weten ze het maar ik denk dat ze het ook al weten want een vriend zij het tegen ze ma en een laar dagen probeerde me ouders ineens te stoppen.. help aub

5 reacties

Goedemorgen gozer, ik snap je helmaal! Zelf ook het probleem gehad, heb je direct naast gelegen famile die Ook roken? Zeg het dan eerst die persoon, en vertel het dan samen tegen je moeder, of ga aan tafel zitten, maak een kopje thee, en ga er overpraten, iedereen gaat straks reageren het is slecht, het is zonde, maar eenmaal begonnen, en als je niet wilt stoppen 100% lukt het niet!
'' want ik voel me nie goed de laatste tijd enzo"
Zou het door het roken komen?

Het lijkt mij het beste dat je tegen je moeder zegt als ze even tijd heeft dat je rookt.
Hopelijk kan zij je helpen.

"iedereen gaat straks reageren het is slecht"
Tja.. wij zijn slechts op de hoogte van de schade van roken en proberen anderen te helpen.
Het lijkt mij ook de reactie van zijn moeder.

" en als je niet wilt stoppen 100% lukt het niet!"
Zijn ouders zouden hem in feite onvrijwillig naar een afkick kliniek kunnen sturen.
Overbodige quote
'' want ik voel me nie goed de laatste tijd enzo"
Zou het door het roken komen?
Nee? Zit niet goed in me vel enzo school en wat gezeik enzo je weet

Het lijkt mij het beste dat je tegen je moeder zegt als ze even tijd heeft dat je rookt.
Hopelijk kan zij je helpen.

"iedereen gaat straks reageren het is slecht"

Tja.. wij zijn slechts op de hoogte van de schade van roken en proberen anderen te helpen.
Het lijkt mij ook de reactie van zijn moeder.

" en als je niet wilt stoppen 100% lukt het niet!"
Zijn ouders zouden hem in feite onvrijwillig naar een afkick kliniek kunnen sturen.
Wat nou als je aan je directeur uitlegt dat je al van plan bent om het te vertellen aan je ouders en je dit graag zelf wilt doen? misschien begrijpt hij dat wel 🙂
Je kan je moeder ook een brief schrijven, je zorgt dat ze die 's ochtends krijgt. Dan als je uit school komt zal ze je er waarschijnlijk mee confronteren. Dan kun je er niet meer onderuit om erover te praten.

Reageer