Proberen te roken?

• 1 augustus 2015
  • 22 reacties
  • 2459 Bekeken

Hoi,
Ik ben een meisje van 13 en wil een keer een sigaret proberen om mijn 'kamp'.
Ik wil het wel maar ben bang dat ik er verslaafd aan raak.
En mijn vraag was of 1 sigaret schadelijk is..
Iemand een idee??

22 reacties

Heii

1 sigaret is natuurlijk niet goed en er zitten wel schadelijke stoffen in, maar het is niet heel erg.

Het is wel verslavend door de nicotine die erin zit.

Denk er dus goed overna of je het wel echt wily proberen, want het is makkelijk om te beginnen, maar moeilijk om te stoppen.

Xxx
heey,
ik ben 2 maanden geleden begonnen met roken.
ook met de gedachte het is er maar eentje.
maar als snel werden dat er meer.
denk dus goed na over de gevolgen van het roken.
succces verder ⭕D:)
1 haal doet geen kwaad.

1 sigaret brengt roet in het eten.

En em oproken word langzaam verslavend.

Denk erom, niet te veel.
het is erg slecht.
het verpest je longen.
het is ook nog eens vies.
Maar zoals ik zei, het is 1 of 3 haaltjes kan geen kwaad brengen.

Jou keuze. x

Greeettzzz, LFight
heey,
ik ben 2 maanden geleden begonnen met roken.
ook met de gedachte het is er maar eentje.
maar als snel werden dat er meer.
denk dus goed na over de gevolgen van het roken.
succces verder ⭕D:)

Hoe kom jij aan sigaretten dan?
Wij noemen roken ook wel "Even de longen asfalteren". Het is zo verschrikkelijk slecht voor je, kijk maar naar mensen van rond de 40, zie je precies wie wel en niet rookt (zie; meer kanker, slechte huid, meer rimpels, rookstem, stinkt, enzovoort)

Nieuwsgierigheid is niet te bedwingen, maar neem dit van mij aan: De eerste hijs is amper te doen, dus je gaat het niet bij één keer houden, en na een hele sigaret vind je het misschien lekker en raak je verslaafd.....
Denk er goed overna!
Liefs van mij
Ik heb er zelf ook een geroken, maar ik vond het erg vies. Ik ben er niet verslaafd aan geraakt ofzo dus ik denk dat 1 geen kwaat kan.
Hoe kom jij aan sigaretten dan?

hey,
mijn broer rookt en daar heb ik er eentje van gejat.
ik dacht ja het is er maar eentje...
na langere tijd gaat een vrienddin voor me om pakjes.
ik rook opzich niet veel dus zo veel heb ik er niet nodig.
verstop het wel goed je sigarretten en je aansteker.
neem ook altijd deo mee voor tegen de geur
succes ermee 😮
probeer die ene sigaret maar, die vind je extreem vies, je gaat hoesten en mischien zelfs kotsen. stop voordat het lekker word

-PAboy
quote verwijderd
Hoi, je moet het natuurljk zelf weten wat je doet! Maar toen ik 13 was begon ik aan sisha, dat vond ik heel lekker. Toen was ik 14 en begon ik te roken, omdat sisha me te saai werd en ik nieuwe dingen wou ontdekken. Nu ben ik vol verslaafd ook roken engebruik af en toe wiet. En ik ben nog steeds 14... Helemaal niet goed, maar dat komt dus door dat ik met sisha begon, denk daarom goed na wat je doet. Xx
Badge +17
Het verschilt per persoon of je er verslaafd aan raakt. Als jij verslavingsgevoelig bent, is er wel een kans dat je verslaafd raakt van 2 of meer sigaretten. Maar wanneer je 1 sigaret neemt, en het ook daadwerkelijk daar bij houdt, raak je niet zo snel verslaafd denk ik. Roken is uiteraard slecht voor je, 1 sigaret ook. Maar die ene sigaret heeft nog geen drastische gevolgen ofso...

13 is trouwens wel erg jong nog. Misschien is het beter om nog even een jaar of 3 te wachten, tot je iets ouder bent en meer hebt 'ervaren in het leven'. Waarschijnlijk denk je dan anders over zulke dingen.

Jouw leven, jouw keuze.
Ik heb ong een jaar geleden een deel van een sigaret gerookt, omdat ik wilde weten hoe ik moest inhaleren. Ik ging namelijk met hele goede vrienden blowen. Een klein deel van een sigaret roken, is nog niet zo erg. Maar als je er eenmaal een hele hebt gerookt, krijg je een gevoel waar je sws verslaafd aan raakt. Als je eens in de zoveel tijd rookt, is het echt niet zo erg. Dat doe ik nu ook en ben ook echt niet verslaafd. Dus zolang je er niet teveel rookt, is er wat mij betreft niks mis mee! Ohja en de smaak is wel erg vies! Daardoor raak je er gelukkig ook minder verslaafd aan. Het verbergen is wel erg lastig, dus weet waar je aan begint!
Ik zou het niet doen ik zou het ook bij 1 houden, maar ik dacht ook ik kan nog wel een keer roken en zo raak je verzsaafd ik kan nu ook niet meer stoppen ook al probeer ik het wel
Reputatie 7
Badge +17
Van 1 sigaret kun je al verslaafd raken
De smaak van een sigaret is niet lekker. De meeste mensen roken dan ook niet vanwege de smaak, maar voor de gevoel. Ze zijn soms depressief en beginnen dan met roken als een soort 'oplossing' zo raken ze makkelijk verslaafd aan roken. Sommige mensen doen het onder groepsdruk, en willen helemaal niet roken, maar doen het toch om zo 'stoer' te zijn. Als die mensen steeds vaker met die groep zijn kunnen die er ook al snel aan verslaafd worden. Ik wil gewoon zeggen dat, als je begint met een reden, zoals 'gewoon even uitproberen' dat je dan meestal niet gelijkt stopt na die reden, soms ga je daarna gewoon door, omdat 'je het 'nog een keer wil proberen'.

Maar goed, stel dat je het gevoel zou willen hebben van roken is een ander alternatief shisha. Wat water roken is. Het is niet schadelijk voor je longen en je kan uit verschillende smaakjes kiezen. Ik raad het je niet aan om te beginnen met shisha, maar ik zeg dat het een manier is van roken die je longen niet beschadigt,

succes ermee.
Waarom zou je willen beginnen met roken?
Ik rook nu zelf 3 jaar, maar als ik dit wist was ik nooit begonnen.
Je begint met 1 sigaretje, voor het uitproberen. Daarna denk je nog 1 kan geen kwaad.
En op een gegeven moment heeft je lichaam behoefte aan de nicotine en ben je verslaafd.
Dus nee, begin er niet aan.
ik heb een tijdje met vriendinnen gerookt, en ja die zijn allemaal rond 13 jaar oud (ikzelf 14) we hebben ook ooit een joint gerookt, maar ik ben er helemaal niet verslaafd aan geraakt. als je het wilt proberen vindt ik helemaal prima, je leeft maar 1 keer en dat leven moet je goed benutten 😳
Reputatie 5
Badge +14
@xsarah_b
Dus je benut je leven, door te roken,drinken en high te worden?
Dat is volgens mij het stomste sorry meest onlogische soort levensles die ik ooit heb gehoord
Je kan je leven benutten door grote betekenis voor de wereld te zijn of tenminste het leven gezond te leven
Maar als jij denkt je leven zo te benutten, doe je ding
Kom straks niet op het forum van : OK ik heb een fout gemaakt
Ik ken genoeg die verpesten hun leven aan shit, zielig om er nog 1 ten onder zien gaan
ik had 1x n hijsje geprobeert. Maar ik wou het daarna eigenlijk nog 1x proberen ookal vond ik het vies. Toen kwam k op een feestje waar ik aan sigaretten kon komen en toen had ik 3 sigaretten op ofs ik vond het toen niet meer vies, en ik ben ook niet verslaafd ofso. Maar ik raad het je niet aan om er aan te beginnen 🙂
Ik rook alleen op feestjes en wordt niet verslaafd.

Reageer