Poll verslaving.

• 31 December 2015
  • 16 reacties
  • 1177 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi!

Ben jij ooit verslaaft aan iets geweest? Alcohol, tabak of roken?

Ik ben verslaafd geweest aan:

16 reacties

Youcandoit,

Ik laat dit verleden graag achter me, maar omdat je het vraagt.. Ja, ik ben erg verslaafd geweest aan roken en drugs. Ik ben er nog steeds niet helemaal vanaf, maar misschien komt het nog goed. Is automutilatie ook een verslaving?

Ben jij ooit verslaafd geweest aan iets?
Ik ben zeker verslaafd geweest aan gamen, tot zekere hoogte dat ik 's nachts stiekem beneden achter de computer ging zitten omdat ik niet kon slapen vanwege het niet kunnen gamen. Daar heb ik nou geen last meer van, omdat de games die ik speelde redelijk saai zijn geworden, en omdat ik geen nieuwe games heb gevonden om daarvoor in de plaats te gaan spelen.
Als je het mij vraagt, is iedereen ergens aan verslaafd. Ik ben verslaafd aan een jongen die ik ken, lang opblijven en masturberen. Iedereen heeft wel zoiets.
Ja, ik ben verslaafd aan snijden.
@annelyn en andere mensen die zich afvragen o snijden een verslaving is:

Automutilatie is zéker een vorm van verslaving, werkt bijna hetzelfde als met de meeste verslavingen. Veel mensen vinden dit raar, omdat er niet iets van buitenaf is (zoals drugs) waar je afhankelijk wordt. Toch is het eigenlijk heel logisch, want net als bij seks en verliefd zijn maken je hersenen bij automutilatie ook stoffen aan waar je je prettiger door voelt.
Vaak denken mensen snel dat dat iets heel onnatuurlijks is: "je doet jezelf pijn en je lichaam beloont je daarvoor??" Maar ook dat is best goed te verklaren:
Uit een soort overlevingsreactie maakt je lichaam die stoffen vrij wanneer je lichamelijke pijn hebt; bijvoorbeeld als je heel hard valt omdat je probeert te vluchten, zal je lichaam veel blije stofjes aanmaken zodat je alsnog verder kan vluchten en de pijn tijdelijk niet voelt. Dit werkt ook zo met jezelf pijn doen, omdat je lichaam gewoon denkt dat er een wond is in een noodsituatie en als reactie daarop maakt je hoofd die stoffen vrij, waardoor iemand die zichzelf pijn doet zich rustiger helderder en prettiger voelt.
Dit effect kan heel erg verslavend zijn als je je normaal erg gespannen, depressief en dromerig voelt. Net als bij andere verslavingen heeft dit ook een negatief effect: je lichaam raakt eraan gewend dat die stoffen komen als je jezelf pijn doet, waardoor je automutilatie gaat associëren met die fijne gevoelens, en dit kan gaan gebruiken als een manier om om te gaan met die stress. Omdat het effect niet blijvend is komen de nare gevoelens steeds weer terug, waardoor je in een neerwaartse spiraal terecht komt. Dit kan problemen zoals depressieve gevoelens juist verergeren, wat precies het tegenovergestelde is van waarom mensen beginnen met automutilatie! Dit is ook precies waarom automutilatie niet goed is en uiteindelijk eindigt in een emotionele breakdown; mensen worden suïcidaal, weten niet meer wat ze moeten doen en raken vaak veel verder in een depressie dan nodig is.
@annelyn en andere mensen die zich afvragen o snijden een verslaving is:

Automutilatie is zéker een vorm van verslaving, werkt bijna hetzelfde als met de meeste verslavingen. Veel mensen vinden dit raar, omdat er niet iets van buitenaf is (zoals drugs) waar je afhankelijk wordt. Toch is het eigenlijk heel logisch, want net als bij seks en verliefd zijn maken je hersenen bij automutilatie ook stoffen aan waar je je prettiger door voelt.
Vaak denken mensen snel dat dat iets heel onnatuurlijks is: "je doet jezelf pijn en je lichaam beloont je daarvoor??" Maar ook dat is best goed te verklaren:
Uit een soort overlevingsreactie maakt je lichaam die stoffen vrij wanneer je lichamelijke pijn hebt; bijvoorbeeld als je heel hard valt omdat je probeert te vluchten, zal je lichaam veel blije stofjes aanmaken zodat je alsnog verder kan vluchten en de pijn tijdelijk niet voelt. Dit werkt ook zo met jezelf pijn doen, omdat je lichaam gewoon denkt dat er een wond is in een noodsituatie en als reactie daarop maakt je hoofd die stoffen vrij, waardoor iemand die zichzelf pijn doet zich rustiger helderder en prettiger voelt.
Dit effect kan heel erg verslavend zijn als je je normaal erg gespannen, depressief en dromerig voelt. Net als bij andere verslavingen heeft dit ook een negatief effect: je lichaam raakt eraan gewend dat die stoffen komen als je jezelf pijn doet, waardoor je automutilatie gaat associëren met die fijne gevoelens, en dit kan gaan gebruiken als een manier om om te gaan met die stress. Omdat het effect niet blijvend is komen de nare gevoelens steeds weer terug, waardoor je in een neerwaartse spiraal terecht komt. Dit kan problemen zoals depressieve gevoelens juist verergeren, wat precies het tegenovergestelde is van waarom mensen beginnen met automutilatie! Dit is ook precies waarom automutilatie niet goed is en uiteindelijk eindigt in een emotionele breakdown; mensen worden suïcidaal, weten niet meer wat ze moeten doen en raken vaak veel verder in een depressie dan nodig is.

Precies.
Ik ben rookverslaafd. Althans ik kan ook wel zonder maar ik vind het gewoon lekker om het te doen en ik rook niet elke dag.
Ik ben verslaafd aan automutilatie....en muziek
Niet aan iets van alcohol (ik kan het niet eens goed typen volgens mij hahahaha) roken of drugs ofzo?
Maar beb op het moment verslaafd aan: Gamen, en erg aan snijden...... snijden is soort drugs voor mij.
En ik ben tegenwoordig sinds kort, ook een soort van verslaafd aan muziek, en eigen muziek mixen maken, is gewoon super leuk, ik ben ook de enige in de klas die muziek wil op school... maar doe Regulier dus pas na half jaar krijg ik muziek......
(Deze hoorde bij andere?? Maar is weg? Vaag)
Ben ook "verslaafd" aan YouTube echt niet normaal, zit zo lang mogelijk op YouTube haha.

Groetjes Derp

(Dat was dus weg gegaan)
Roken drank en drugs maar fk dat
Reputatie 6
Badge +12
snijden 😞
Roken en blowen op dit moment, ben verslaafd geweest aan harddrugs
Wat is het verschil tussen tabak en roken?
Je kunt enorm veel dingen roken. Wiet, sigaretten, sigaren....
Tabak is wat wij allemaal sigaretten noemen. Dat spul met nicotine waar je verslaafd aan raakt. Je weet wel.
Gr. Pin
Ik ben helaas verslaafd aan piekeren.

Reageer