Ouders zeggen dat ik telefoon verslaafd ben!

• 30 May 2015
  • 7 reacties
  • 374 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, mijn ouders beweren dus dat ik telefoon verslaafd ben maar ik ben altijd laat thuis van school en zij zijn ook altijd laat Rn als ik dan ff m'n telefoon pak ben in volgens hun meteen verslaafd. Zelf vind ik van niet! Hoe moet ik het hun duidelijk maken?

7 reacties

Kan je vragen waarom je ouders denken dat je telefoonverslaaft ben? Dan kan je rustig met hen overleggen waarom zij denken dat je t bent, terwijl jij denkt van niet. Gewoon rustig discuseren.
Je kan ook bv een week bijhouden hoe lang je per dag op je telefoon zit. Je ouders kunnen dit controleren als ze dat willen (je hebt bij instellingen soms zo'n ding dat je ziet hoelang je je telefoon die dag hebt gebruikt). Misschien kan je dan een afspraak maken? Bij mij thuis is bv de regel: max 1.5 uur per dag voor de fun (dus voor school telt niet mee) je je mobiel/tablet/laptop. Zo kunnen wij, de kinderen, gewoon doen wat we willen, en hebben m'n ouders wel het gevoel dat we niet helemaal alleen op onze mobiels zitten.
geprobeerd rustig te praten maar ik keeg ruzie en ze geloven me steeds niet heb je een app fzo dat ik bij kan houden hoe lang ik op mijn telefoon zit?
gewoon minder je telefoon pakken ;)

ze kunnen mij zo maar ook verslaafd noemen maar moet zelf 24/7 bereikbaar zijn voor vrienden en alle andere zaken ik doe :P

er zou kunnen dat er zo'n app er is maar of het ook echt werkt is de vraag...
van wie is die telefoon dan eigenlijk?
Hah dit is zo herkenbaar  zeggen ze ook tegen mij gewoon ongemerkt op je mobiel zitten niet waar ze bij zijn gewoon zeggen ik ga boven leren en dan op je mobiel zitten (je moet natuurlijk ook wel echt leren)
Ze zijn d'r wat makkelijker in geworden. En ik pak m'n telefoon ook minder vaak
rustig er over praten kan echt werken
[Onnodige quote verwijderd]

Waarom zou je daar iets tegen doen, dat is hun mening...

Reageer