Vraag

Nuchter zijn voelt saai

  • 19 November 2022
  • 1 reactie
  • 115 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik ben een meisje van 17. 
 

Ik wou even iets kwijt. Ik ben altijd al opzoek naar een soort van spanning, op mijn 14e heb ik voor het eerst gerookt, gevaped en geblowd, daarvoor had ik al voor het eerst gedronken. Door dit te doen voelde ik die spanning en ik vond het leuk dat het niet mocht. Ik deed dit soort dingen toen af en toe. Maar sinds ongeveer een half jaar is dit alles waar ik mee bezig ben. Vroeger maakte ik nog wel eens wandelingen met een vriend van mij gewoon om te praten, nu hebben we dan bijna altijd wiet of drank erbij anders is het gewoon veel saaier.  Ik blow ongeveer 1 / 2 keer per week en ik drink meestal 1x per week omdat er dan een feestje is of gewoon met een groepje.  Afgelopen 2 weken heb ik 2x alleen gedronken (in mijn kamer), daarvoor had ik dat al een paar keer gedaan. Gewoon omdat ik zin heb om niet nuchter te zijn en om het leuk te hebben en voor de spanning. Ook blow ik soms tussen de pauzes van school door met iemand om vervolgens stoned in de les te zitten. Ik ben bang dat als ik over een aantal maanden 18 ben dat ik dan te makkelijk aan alles kan komen en het te vaak doe. Ik weet niet goed wat ik moet doen en hoe ik minder de behoefte moet gaan voelen om zoiets te doen. 


1 reactie

Probeer er mee te stoppen want het is niet goed voor je en later heb je er spijt van. Bovendien is het moelijker om af te kicken hoe meer en langer je het doet 

Ik hoop dat dit helpt

PS: probeer je vriend ook te overtuigen te stoppen

Reageer