Nog steeds verslaafd aan Roken.

  • 3 May 2020
  • 2 reacties
  • 159 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen,

 

Ik ben Robbie en ben momenteel een ex-roker. Ik ben eind Februari van dit jaar gestopt, omdat ik was betrapt door mijn ouders. Ik ben namelijk nog 17 jaar oud. De eerste paar weken met stoppen was eigenlijk heel makkelijk, maar na een tijd kreeg ik weer hevig trek naar een sigaret.  Ik ben 2 maanden gestopt en heb vooral 's avonds hevige trek. Ik begin echt te trillen (lijkt wel stuiptrekkingen) en zo'n onderbuik gevoel (hetzelfde gevoel als je bijvoorbeeld een presentatie moet geven).  Ik ben trouwens niet gelijk gestopt toen mijn ouders me hadden betrapt. Na een verjaardagsfeest van vriend begon ik te stoppen. Mijn broer rookt ook en dit helpt niet mee. Ik ben door m'n verslaving ook sigaretten gaan stelen, hier voel ik mij nog steeds rot over. Maar gelukkig ben ik nu wel over die tijd heen. Ik kan me momenteel inhouden. Ik vind het echt heel vervelend, maar ik weet van mij zelf dat als ik 18 jaar wordt ik gewoon weer ga roken. Roken is potverdomme zo lastig van af te komen. Als je eenmaal begint voelt het alsof je levenslang verslaafd bent.  Door mijn verslaving probeer ik ook te compenseren met andere middelen. Ik drink echt veel meer alcohol dan normaal, meestal 1 biertje in het weekend maar nu jas ik er bijna 4 door heen op 1 avond. En dat thuiszitten valt ook niet mee. Ik ging namelijk vooral roken als ik alleen thuis zat en mij zat te vervelen. Daar krijg ik nog meer trek van.  Ik slaap daarentegen wel goed maar ik droom soms over roken… Ik denk dat meerdere (ex) rokers weten wat ik bedoel. BEGIN NOOIT AAN ROKEN!!! je kan echt al verslaafd raken aan 10 peuken. 


2 reacties

Doe een laserbehandeling, dan word de drang minder volgensmij. Heeft mn pa ook gedaan.

Maat probeer iets onschuldigs als lollies of pepermuntjes die je ieder uur neemt, schijnt als afleiding te helpen. Better verslaafd aan iets minder schadelijks dan aan ciggies.

Reageer