Vraag

Moet ik stoppen met roken roken?

  • 10 June 2021
  • 6 reacties
  • 207 Bekeken

Badge

Hallo ik ben mats en ik ben 13 bijna 14 

Maar ik rook soms met vrienden en ook wel eens allen is dat raar ? Of zal ik probeerren te stoppen? Ik heb wel al eens geprobeerd te stoppen maar dat is niet gelukt heelas ik rook al vanaf mijn 9de bijna 5 jaar 

Wil hier heel graag een antwoord op. 

 

Mats


6 reacties

Tuurlijk kan je beter stoppen. Je weet zelf ook wel dat het enorm slecht voor je is. En hoe langer je doorgaat, des te moeilijker het wordt om te stoppen. Ik zou er dus niet te lang meer mee wachten. Probeer het af te bouwen. In één keer stoppen vinden mensen vaak moeilijk. Verder zijn er natuurlijk ook hulpmiddelen voor momenten dat je wel in de verleiding komt. Denk bijvoorbeeld aan nicotine kauwgom, pleisters, etc.

Reputatie 7
Badge +19

Stoppen is sws beter maarja is je eigen verantwoordelijkheid verder

Hallo Mats111 :)

Je kunt beter stoppen, gezien je eraan dood kan gaan door kanker, etc. Je longen zullen er vast ook niet blij mee zijn. Gewoon abrupt stoppen en alle sigaretten wegdoen zodat je niet meer in de verleiding komt om snel even een sigaret op te steken.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 3
Badge +2

J e moet echt stoppen. Ik zou eerst voor de helft minder gaan roken en daarna echt stoppen

Badge

Hoi mats 

probeer het af te bouwen om steets minder te gaan roken je longen hebben daar last van!

 

Badge

Ja probeer te stoppen, superlastig maar wel echt heel veel beter.  Hoop echt dat het je lukt, want het is zo ongezond, echt zonde van je longen. Misschien willen je vrienden ook wel stoppen, kan je met zn allen in een keer stoppen.

Reageer