Vraag

Mijzelf Snijden

  • 22 June 2019
  • 1 reactie
  • 124 Bekeken

Badge
Ik snijd mijzelf weleens maar ik kan niet stoppen. Waarom ik het doe, snap ik zelf ook niet, maar ik kan gewoon niet meer stoppen, het is ook een soort verslaving nu. Iedereen zegt dat ik moet stoppen, maar dat kan ik dus niet. Dus ik dacht ik schrijf iets op dit forum.

Weet iemand hoe ik kan stoppen?

x Vlinder

1 reactie

Hey Vlinder

Je kan niet stoppen met snijden. Je omgeving vertelt je te stoppen, maar dit valt je erg moeilijk. Je besloot hiermee naar het forum te komen.

Dat je naar het forum kwam, was een verstandige beslissing. Het is goed om te delen waar je mee zit. Bespreek je je gevoelens weleens met iemand uit je omgeving?

In het topic Alternatieven zelfbeschadiging kan je een hoop gezonde ideeën vinden voor wanneer je de drang naar zelfbeschadiging voelt opkomen. Ook kan je terecht bij de KinderTelefoon. Daar kan je vertellen wat er in je omgaat, en probeert een vrijwilliger samen met jou te zoeken naar een oplossing.

Op moeilijke momenten kan het helpen om je te omringen met anderen. Deze "sociale controle" zorgt ervoor dat het snijden minder vlot gaat, en dat je afgeleid wordt. Heb je een plek in gedachten waar je heen kan? De woonkamer bijvoorbeeld, of een stadspark?

Groetjes
Kenshin

Reageer