Vraag

Mijn vrienden weten dat ik me snij.

  • 14 December 2020
  • 2 reacties
  • 112 Bekeken

Badge

Ik snij mezelf al een tijdje, en eerst op plekken zoals mijn bovenbenen, maar laatst ook in mijn polsen. Ik was laatst bij een vriendin en ik droeg een broek met gaten waardoor je precies mijn littekens kon zien, en ze vroeg me ernaar. Ik zei dat het komt doordat een kat mij kraste toen ik met een vriend was. Die vriendin vond het nogal vreemd dus appte ze mijn vriend erover. Ik weet nog steeds niet waarom maar hij nam het voor me op ookal wist hij het zelf niet. Hij zei dat ik inderdaad gekrabt was door een kat in een park. Met diezelfde vriend sprak ik toen af ergens in de stad, en hij hield mijn hand vast. Hij kwam soort van met zijn pols tegen de mijne aan, en ik kon het zowat uitschreeuwen van de pijn want die nacht had ik me daar heel diep gesneden, ik had er geen pleister op dus toen hij mijn mouw opstroop, zag ik letterlijk de shock in zijn gezicht. Ik wist echt niet wat ik moest doen dus zei ik dat ik moest gaan. Na dat weekend zag ik hem weer op school en we hebben sindsdien niet met elkaar gepraat, hij probeert wel met mij te praten, maar ik ontwijk hem omdat ik bang ben dat hij met mijn vrienden over dit onderwerp zal gaan praten. Ik wil alleen niet dat mijn vriendschap met hem weggaat. Wat moet ik doen? ..


2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Ik denk dat je er best over kunt praten, het zijn je vrienden maar. Je kunt ze bijvoorbeeld vragen niks door te vertellen aan ouders of leraren. Maar als je je zelf snijd, is het wel verstandig om hulp te zoeken. Dit kan bij die vrienden, maar je kunt zelf ook hulp zoeken bij een vertrouwens persoon op school als je op een middelbare school zit. Het is belangrijk dat je er over praat omdat jezelf snijden heel erg gevaarlijk is.

Voor wat je tegen je vrienden kunt zeggen denk ik het beste, Uitleggen waarom je het doet, dat je vertrouwd dat ze het niet door vertellen en dan je hun hulp nodig hebt om het te voorkomen dat het weer gebeurt. 

Badge

hoe kut het ook is, ik zou er over praten. ikzelf heb mezelf ook een maar keer express pijn gedaan. en heb dat gezegt tegen mijn vriendin. mensen om je heen willen je alleen maar helpen. hij wilt je ook alleen maar helpen. praat er alsjeblieft over met je vriend. zo kun je ook tegen hem zeggen dat je het niet fijn vind als hij het doorvertelt.

 

groetjes paarseguppie <3

Reageer